Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
HIRISTİYAN MEZHEPLERİ
1 Dersin Adı: HIRISTİYAN MEZHEPLERİ
2 Dersin Kodu: İLA3377
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AHMET GÜÇ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Ahmet GÜÇ
aguc@uludag.edu.tr
2431366-60331
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Hıristiyanlıkta mezheplere ayrılma sürecini ve bellibaşlı mezhepleri tanıma, mezheplerin inanç ve uygulamalarını analiz etme; buradan hareketle dinlerdeki ayrışmaları evrensel bir olgu olarak değerlendirme yeteneğini kazanma.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenci, dinlerde ayrışmaların yaşandığı bilgisine sahip olur.;
2 Ayrışmaların teolojik görüş farklılıklarından ziyade siyasî-sosyal nedenlere dayandığını kavrar.;
3 Ayrışmaları ortodoks ve heretik olarak sınıflandırır; Hıristiyanlık örneği üzerinden ayrışma sürecini yorumlar.;
4 Hıristiyan mezheplerini temel inanç esasları ve uygulamalarıyla tanır.;
5 Hıristiyan mezheplerini birbirleriyle karşılaştırır.;
6 Bir mezhebe mensup olmayı din bilimleri çerçevesinde aidiyet duygusu veya başka sebeplerle açıklayabilir.;
7 Mezheplerin inanç ve uygulamalarını bilimsel araştırma yöntemleriyle objektif olarak analiz edebilir.;
8 Hıristiyanlık üzerine analizlerini bütüncü bir yaklaşımla bütün dinler düzeyinde genelleştirebilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dinlerde Mezheplere Ayrılma Olgusu
2 Hıristiyanlıkta Bölünme Süreci ve Hıristiyan Mezhepleri
3 Yahudi-Hıristiyanlar (Ebionitler)
4 İlk Heretik Mezhep: Markûnîlik
5 Ariüsçülük
6 Katoliklik
7 Ortodoksluk
8 Martin Luther ve Protestanlığın Doğuşu
9 Protestanlık
10 Ayrılmış Doğu Kiliseleri (Nesturiler vb.)
11 Süryanî Kilisesi
12 Ermeni Kilisesi
13 Mistik Hıristiyan Mezhepleri: Cizvitler, Fransiskenler
14 Evanjelizm
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: - Şinasi Gündüz, “Dinlerde Ayrılık ve Çatışma: Ortodoksi-Heresi Kavgası”, İÜİFD, sy.9 (2004), ss. 1-19
- Günay Tümer-Abdurrahman Küçük-M.A.Küçük, Dinler Tarihi, Ankara 2009.
- Şinasi Gündüz (ed.), Yaşayan Dünya Dinleri, Ankara 2007.
- Ali Erbaş, Hıristiyanlıkta Reform ve Protestanlık Tarihi, İstanbul 2004.
- Şinasi Gündüz, Hıristiyanlık, İstanbul 2006.
- Kürşat Demirci, Bir Hıristiyan Mezhebi Olarak Ortodoksluğun Teolojisi, İstanbul 2005.
- Grace Hallsell, Tanrı’yı Kıyamete Zorlamak, Kim Yay., Ankara 2002.
- Ali İsra Güngör, Evanjelikler, Ankara 2011.
- Ali İsra Güngör, Cizvitler, Ankara 2012.
- Bilal Baş, Aryüsçülük, İstanbul 2016.
- Bülent Şenay, İlk Râfizî Hıristiyan Kilisesi Markûnîlik, Verka Yay., İstanbul 2003.
- Hans-Joachim Schoeps, Yahudi-Hıristiyanlığı, İstanbul 2010.
- Talha Fortacı, Doğuşundan Günümüze Nestûrî Kilisesi, Ankara 2018.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 4 4
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 4 4
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 2 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr