1 | Dersin Adı: | HIRISTİYAN MEZHEPLERİ |
2 | Dersin Kodu: | İLA3377 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AHMET GÜÇ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Ahmet GÜÇ aguc@uludag.edu.tr 2431366-60331 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Hıristiyanlıkta mezheplere ayrılma sürecini ve bellibaşlı mezhepleri tanıma, mezheplerin inanç ve uygulamalarını analiz etme; buradan hareketle dinlerdeki ayrışmaları evrensel bir olgu olarak değerlendirme yeteneğini kazanma. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dinlerde Mezheplere Ayrılma Olgusu | |
2 | Hıristiyanlıkta Bölünme Süreci ve Hıristiyan Mezhepleri | |
3 | Yahudi-Hıristiyanlar (Ebionitler) | |
4 | İlk Heretik Mezhep: Markûnîlik | |
5 | Ariüsçülük | |
6 | Katoliklik | |
7 | Ortodoksluk | |
8 | Martin Luther ve Protestanlığın Doğuşu | |
9 | Protestanlık | |
10 | Ayrılmış Doğu Kiliseleri (Nesturiler vb.) | |
11 | Süryanî Kilisesi | |
12 | Ermeni Kilisesi | |
13 | Mistik Hıristiyan Mezhepleri: Cizvitler, Fransiskenler | |
14 | Evanjelizm |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
- Şinasi Gündüz, “Dinlerde Ayrılık ve Çatışma: Ortodoksi-Heresi Kavgası”, İÜİFD, sy.9 (2004), ss. 1-19 - Günay Tümer-Abdurrahman Küçük-M.A.Küçük, Dinler Tarihi, Ankara 2009. - Şinasi Gündüz (ed.), Yaşayan Dünya Dinleri, Ankara 2007. - Ali Erbaş, Hıristiyanlıkta Reform ve Protestanlık Tarihi, İstanbul 2004. - Şinasi Gündüz, Hıristiyanlık, İstanbul 2006. - Kürşat Demirci, Bir Hıristiyan Mezhebi Olarak Ortodoksluğun Teolojisi, İstanbul 2005. - Grace Hallsell, Tanrı’yı Kıyamete Zorlamak, Kim Yay., Ankara 2002. - Ali İsra Güngör, Evanjelikler, Ankara 2011. - Ali İsra Güngör, Cizvitler, Ankara 2012. - Bilal Baş, Aryüsçülük, İstanbul 2016. - Bülent Şenay, İlk Râfizî Hıristiyan Kilisesi Markûnîlik, Verka Yay., İstanbul 2003. - Hans-Joachim Schoeps, Yahudi-Hıristiyanlığı, İstanbul 2010. - Talha Fortacı, Doğuşundan Günümüze Nestûrî Kilisesi, Ankara 2018. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 4 | 4 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |