Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MEDRESELERDE EĞİTİM ÖĞRETİM
1 Dersin Adı: MEDRESELERDE EĞİTİM ÖĞRETİM
2 Dersin Kodu: SOS6106
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Muammer DEMİREL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: mdemirel@uludag.edu.tr , +90224 2942270
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Bursa.
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Medreselerde yapılan eğitim öğretim hakkında bilgi sahibi olmak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Medresenin anlamı ve tarihi kökleri kavrama;
2 İslâm’da eğitimin başlangıcını öğrenme;
3 İlk Medrese Mescid-i Nebevî ve medreselerin gelişimini kavrama ;
4 Çeviri hareketinin başlaması, Felsefenin girişi ve Beytül Hikme’nin kuruluşu hakkında bilgi sahibi olma;
5 Nizamiye Medreselerinin kuruluşu ve ders programlarını kavrama;
6 Nizamiyeden sonraki gelişmeler ve Anadolu medreseleri hakkında bilgi kazanma;
7 İlk Osmanlı medreseleriyle ilgili bilgi edinme;
8 Müderris ve talebelerin durumu hakkında bilgi edinme ;
9 Medreselerin mali kaynaklarını kavrama;
10 Medreselerin bozulmasının nedenlerini kavrama;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Medresenin anlamı ve tarihi kökleri
2 İslâm’da eğitimin başlaması
3 İlk Medrese Mescid-i Nebevî ve medreselerin gelişimi
4 Çeviri hareketinin başlaması, Felsefenin girişi ve Beytül Hikme’nin kuruluşu
5 Medreselerde okutulan derslerin genel tasnifi
6 Nizamiye Medreselerinin kuruluşu ve ders programları
7 Nizamiyeden sonraki gelişmeler ve Anadolu medreseleri
8 İlk Osmanlı medreseleri
9 Sahn-i Seman ve Süleymaniye Medreseleri
10 Osmanlı Medreselerinin ders programları
11 Müderrislerin durumu
12 Talebelerin durumu
13 Medreselerin mali kaynakları
14 Medreselerin bozulması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Talas, M.A. (2000). Nizamiyye Medresesi Ve İslam’da Eğitim-Öğretim, Etüt Yayınları, Samsun.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 5 30
Ödev 2 20
Yıl sonu Sınavı 1 30
Toplam 9 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 70
Finalin BAşarıya Oranı 30
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 2 5 10
Projeler 2 10 20
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 12 12
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 2 0 2 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr