Ders Öğretim Planı
MEDRESELERDE EĞİTİM ÖĞRETİM
1 |
Dersin Adı: |
MEDRESELERDE EĞİTİM ÖĞRETİM |
2 |
Dersin Kodu: |
SOS6106 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Doktora |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. Muammer DEMİREL |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
mdemirel@uludag.edu.tr , +90224 2942270 Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Bursa. |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Medreselerde yapılan eğitim öğretim hakkında bilgi sahibi olmak |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Medresenin anlamı ve tarihi kökleri kavrama;
|
2 |
İslâm’da eğitimin başlangıcını öğrenme;
|
3 |
İlk Medrese Mescid-i Nebevî ve medreselerin gelişimini kavrama ;
|
4 |
Çeviri hareketinin başlaması, Felsefenin girişi ve Beytül Hikme’nin kuruluşu hakkında bilgi sahibi olma;
|
5 |
Nizamiye Medreselerinin kuruluşu ve ders programlarını kavrama;
|
6 |
Nizamiyeden sonraki gelişmeler ve Anadolu medreseleri hakkında bilgi kazanma;
|
7 |
İlk Osmanlı medreseleriyle ilgili bilgi edinme;
|
8 |
Müderris ve talebelerin durumu hakkında bilgi edinme
;
|
9 |
Medreselerin mali kaynaklarını kavrama;
|
10 |
Medreselerin bozulmasının nedenlerini kavrama;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Medresenin anlamı ve tarihi kökleri |
|
2 |
İslâm’da eğitimin başlaması |
|
3 |
İlk Medrese Mescid-i Nebevî ve medreselerin gelişimi |
|
4 |
Çeviri hareketinin başlaması, Felsefenin girişi ve Beytül Hikme’nin kuruluşu |
|
5 |
Medreselerde okutulan derslerin genel tasnifi |
|
6 |
Nizamiye Medreselerinin kuruluşu ve ders programları |
|
7 |
Nizamiyeden sonraki gelişmeler ve Anadolu medreseleri |
|
8 |
İlk Osmanlı medreseleri |
|
9 |
Sahn-i Seman ve Süleymaniye Medreseleri |
|
10 |
Osmanlı Medreselerinin ders programları |
|
11 |
Müderrislerin durumu |
|
12 |
Talebelerin durumu |
|
13 |
Medreselerin mali kaynakları |
|
14 |
Medreselerin bozulması |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Talas, M.A. (2000). Nizamiyye Medresesi Ve İslam’da Eğitim-Öğretim, Etüt Yayınları, Samsun. |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
20 |
Kısa Sınav |
5 |
30 |
Ödev |
2 |
20 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
30 |
Toplam |
9 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
70 |
Finalin BAşarıya Oranı |
30 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
|
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
3 |
42 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
Ödevler |
2 |
5 |
10 |
Projeler |
2 |
10 |
20 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
12 |
12 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
12 |
12 |
Toplam İş Yükü |
|
|
180 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
6 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
OK1
|
0
|
0
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK2
|
0
|
0
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK3
|
0
|
0
|
2
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK4
|
0
|
0
|
2
|
0
|
2
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK5
|
0
|
0
|
2
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK6
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK7
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK8
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK9
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK10
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |