Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
YAPAY ZEKA
1 Dersin Adı: YAPAY ZEKA
2 Dersin Kodu: END6122
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 7,5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NURSEL ÖZTÜRK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: nursel@uludag.edu.tr +90 224 2942083
Uludağ Üniversitesi, Endüstri Mühendisliği Bölümü
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin yapay zeka ve ilgili konularda mühendislik uygulamalarıyla bilgilendirilmelerini sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Yapay zeka ve ilgili konuları anlayabilme;
2 Uzman sistem, bulanık mantık, sinirsel ağlar gibi teknikleri kullanarak akıllı bir sistem tasarlayabilme;
3 Bir yapay zeka projesini sunabilme ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Yapay zekanın temel prensipleri
2 Uzman sistem, Bilgi Mühendisliği, Uzman sistemin genel yapısı
3 Bilginin sunulma yöntemleri, Arama yöntemleri, Çıkarım
4 Uzman Sistemlerin Tasarımı, İleri zincirleme, Geri zincirleme
5 Olasılık ve uzman sistemler, Uygulama örnekleri, Ödev 1 sunumları
6 Bulanık kümeler, Bulanık kümelerin özellikleri, Bulanık küme işlemleri
7 Bulanık ilişkiler, Üyelik fonksiyonları, Bulandırma
8 Çıkarım teknikleri, Durulama teknikleri
9 Doğal dil işleme, Bulanık sistemler
10 Bulanık sistemler, Uygulama örnekleri, Ödev 2 sunumları
11 Ara Sınav, Yapay sinir ağları
12 Yapay sinir ağları
13 Yapay sinir ağları, Uygulama örnekleri, Ödev 3 sunumları
14 Projelerin sözlü sunumu
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: N. Öztürk, “Yapay Zeka Ders Notu”.
P.H. Winston, “Artificial Intelligence”.
K. Parsaye, M. Chignell, “Expert Systems for Experts”.
T.J. Ross, “Fuzzy Logic With Engineering Applications”.
L.H. Tsoukalas, R.E. Uhrig, “Fuzzy and Neural Approaches in Engineering”.
S. Haykin, “Neural Networks”.
Makaleler
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 4 50
Yıl sonu Sınavı 1 30
Toplam 6 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 70
Finalin BAşarıya Oranı 30
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 10 140
Ödevler 4 3 12
Projeler 1 25 25
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2,5 2,5
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 3,5 3,5
Toplam İş Yükü 225
Toplam İş Yükü / 30 saat 7,5
Dersin AKTS Kredisi 7,5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 5 0 0 0 0 0 5 0 0 5
OK2 0 0 5 4 5 0 0 0 5 0 0 5
OK3 0 0 0 0 0 5 5 5 0 0 4 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr