Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
Matematiksel Programlama
1 Dersin Adı: Matematiksel Programlama
2 Dersin Kodu: END 5101
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 7,5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Fatih ÇAVDUR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: hco@uludag.edu.tr
294-2082
Endüstri Mühendisliği Bölümü Görükle Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin ilk hedefi öğrencinin Doğrusal Programlama’nın temelini oluşturan Lineer Cebir varsayımlarının anlamasını sağlamaktır. Lisans derslerinde anlatılan yöntemlerin kısa bir özeti verildikten sonra, lisans seviyesinde derslere dahil olmayan çeşitli matematiksel programlama yöntemlerinin anlatılması ile öğrencinin bilgi düzeyinin arttırılması hedeflenmektedir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Disiplinler arası değişik problem tanımlarını (kısıtlar ve amaç fonksiyonu) algılayabilme yeteneği;
2 Karşılaşılan problemlerde Optimizasyon bazlı Endüstri Mühendisliği çözüm algoritmalarından en uygun olanı seçebilme yeteneği;
3 Yöntemlerin temelini oluşturan lineer cebirsel ve diğer matematiksel teoremleri anlayabilme yeteneği;
4 İleri seviyede karışık problemleri anlayabilme ve modelleme yeteneği;
5 Güncel Endüstri Mühendisliği literatürünü takip edebilme ve sunma yeteneği;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Doğrusal programlamanın temelleri, konveksite özelliği ve lineer cebir tekrarı
2 Doğrusal Programlama için matematiksel modeller
3 Geometriksel yaklaşım ile çözüm bulma ve duyarlılık analizi
4 Simpleks algoritması
5 Dualite Teorisi ve Duyarlılık analizi,
6 M-Yöntemi, İki Aşamalı Yöntem, Tek Yapay Değişken Yöntemi
7 Şebeke (Network) modelleri ve lineer cebirsel gösterimleri ve uni-modülerite özelliği
8 Şebeke (Network) modelleri çözüm algoritmaları (En kısa yol, kapsayan ağaç, maksimum akış, minumum maliyetli kapasiteli akış)
9 Ders tekrarı ve Ara Sınav
10 Tamsayılı Doğrusal Programlama Modelleri
11 Tamsayılı Doğrusal Programlama Çözüm Algoritmaları (Dal Sınır ve Kesme düzlemi algoritmaları)
12 Sınırlı Değişkenler için Simpleks Yöntemi
13 Doğrusal olmayan yöntemler
14 Proje sunumları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Bazaraa, S.M., Jarvis, J.J. and Sherali, H.D., Linear Programming and Network Flows, Second edition, Wiley, 1990.
2. Strang, G., Linear Algebra and Its Applications, Third Edition, Saunders HBJ, 1998.
3. Peressini, A.L., Sullivan F.E., and Uhl, J.J.,Jr. The Mathematics of Nonlinear Programming, Springer – Verlag, 1998.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 20
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 13 10 130
Ödevler 2 7 14
Projeler 1 36 36
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 3 3
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 3 3
Toplam İş Yükü 228
Toplam İş Yükü / 30 saat 7,6
Dersin AKTS Kredisi 7,5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OK1 5 5 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 5 4 0 0 3 3 0 3 0 0 0 0
OK3 5 5 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 3 3 2 5 5 5 5 5 0 5 0
OK5 0 0 3 3 2 5 5 5 5 5 0 5 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr