1 | Dersin Adı: | Matematiksel Programlama |
2 | Dersin Kodu: | END 5101 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 7,5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Fatih ÇAVDUR |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
hco@uludag.edu.tr 294-2082 Endüstri Mühendisliği Bölümü Görükle Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersin ilk hedefi öğrencinin Doğrusal Programlama’nın temelini oluşturan Lineer Cebir varsayımlarının anlamasını sağlamaktır. Lisans derslerinde anlatılan yöntemlerin kısa bir özeti verildikten sonra, lisans seviyesinde derslere dahil olmayan çeşitli matematiksel programlama yöntemlerinin anlatılması ile öğrencinin bilgi düzeyinin arttırılması hedeflenmektedir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Doğrusal programlamanın temelleri, konveksite özelliği ve lineer cebir tekrarı | |
2 | Doğrusal Programlama için matematiksel modeller | |
3 | Geometriksel yaklaşım ile çözüm bulma ve duyarlılık analizi | |
4 | Simpleks algoritması | |
5 | Dualite Teorisi ve Duyarlılık analizi, | |
6 | M-Yöntemi, İki Aşamalı Yöntem, Tek Yapay Değişken Yöntemi | |
7 | Şebeke (Network) modelleri ve lineer cebirsel gösterimleri ve uni-modülerite özelliği | |
8 | Şebeke (Network) modelleri çözüm algoritmaları (En kısa yol, kapsayan ağaç, maksimum akış, minumum maliyetli kapasiteli akış) | |
9 | Ders tekrarı ve Ara Sınav | |
10 | Tamsayılı Doğrusal Programlama Modelleri | |
11 | Tamsayılı Doğrusal Programlama Çözüm Algoritmaları (Dal Sınır ve Kesme düzlemi algoritmaları) | |
12 | Sınırlı Değişkenler için Simpleks Yöntemi | |
13 | Doğrusal olmayan yöntemler | |
14 | Proje sunumları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Bazaraa, S.M., Jarvis, J.J. and Sherali, H.D., Linear Programming and Network Flows, Second edition, Wiley, 1990. 2. Strang, G., Linear Algebra and Its Applications, Third Edition, Saunders HBJ, 1998. 3. Peressini, A.L., Sullivan F.E., and Uhl, J.J.,Jr. The Mathematics of Nonlinear Programming, Springer – Verlag, 1998. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 10 | 130 |
Ödevler | 2 | 7 | 14 |
Projeler | 1 | 36 | 36 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 3 | 3 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 228 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 7,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7,5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |