Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
YAŞAM DÖNEMLERİ ve UYUM SORUNLARI
1 Dersin Adı: YAŞAM DÖNEMLERİ ve UYUM SORUNLARI
2 Dersin Kodu: RPD2004
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. RAHŞAN SİVİŞ ÇETİNKAYA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Genç yetişkinlik, orta ve ileri yılları, “yaşam boyu gelişim” yaklaşımına uygun biçimde ele alma ve kuramsal açıdan bu dönemlerdeki fiziksel, bilişsel, psikolojik ve toplumsal gelişim yönlerini öğrenme.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Farklı yaş dönemlerindeki gelişim ve gelişimsel sorunları bilme;
2 Etkili yönlendirme yapabilme;
3 Yetişkin gelişimiyle ilgili güncel kuramsal temele ve alan yazını bilgisine sahip olma;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin tanıtımı, ders planının açıklanması, öğrenci çalışma gruplarının oluşturulması.
2 Yaşam Dönemleri ve Uyum –Giriş (Gelişim Psikolojisi, Yaşam Boyu Gelişim, Genç Yetişkinlik, Orta ve İleri Yıllar)
3 Yaşam Boyu Gelişim Kuramları, Levinson’ın Yaşam Yapısı Kuramı, Bühler’in Yaşam Akışı Kuramı, Jung’un Yaşam Evreleri Anlayışı, Erikson’ın Psikososyal Gelişim Kuramı. Levinson’ın Yaşam Yapısı Kuramı (Ayrıntılı inceleme)
4 Genç Yetişkinlik, Psikolojik Olgunlaşma ve Psikolojik Olgunlaşmanın Yönleri, Olgunlaşmada Güçlükler (yabancılaşma, bağımlılık, cinsellik)
5 Her öğrencinin “Benjamin Button’ın Tuhaf Hikayesi” adlı filmi kendi imkanlarıyla bulup izledikten sonra bu derse filmin raporunu yazıp getirerek sınıfta tartışması.
6 Genç Yetişkinlik Gelişim Görevleri, Bireysel Gelişim (Fiziksel, Bilişsel) Toplumsal Değişimler, Aile Döngüsü,
7 Genç Yetişkinlik Gelişim Görevleri, Seçenek Yaşam Biçimleri, İş ve Meslek Hayatı, Ahlaki Gelişim
8 Genel Tekrar
9 Orta Yıllar, Bireysel, Fiziksel, Bilişsel, Toplumsal Değişimler,
10 Orta Yıllar, Kadında ve Erkekte Yaş Dönümü, Aile, İş ve Meslek, Toplumsal Çevre ve Uyum
11 Yetişkinlikte İleri Yıllar, Yaşlanma, Fiziksel, Bilişsel Değişimler
12 Yetişkinlikte İleri Yıllar, Yaşlanma Kuramları, İleri Yıllarda Biyopsikososyal Risk Etmenleri
13 Yetişkinlikte İleri Yıllar, Emeklilik, Emekliliğin hukuki, ekonomik, fizyolojik, sosyal ve psikolojik boyutları, emeklilik yaşamı ve sorunları, emekliliğe hazırlık
14 Genel Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Bekir Onur (2006). Gelişim Psikolojisi-Yetişkinlik, Yaşlılık, 7. Baskı. İmge Kitabevi.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 35
Kısa Sınav 0 0
Ödev 14 15
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 16 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 14 3 42
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 3 3
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 3 3
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr