Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRKÇE ÖĞRETİM PROGRAMLARI
1 Dersin Adı: TÜRKÇE ÖĞRETİM PROGRAMLARI
2 Dersin Kodu: TUR2204
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÖKHAN ARI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: gokhanari@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Türkçe öğretim programları hakkında yeterli bilgi sahibi olmak, güncel programın uygulanışı hakkında bilgi ve deneyim sahibi olmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türkçe öğretim programlarının içeriğini tanır.;
2 Güncel program ve önceki öğretim programları hakkında bilgi edinir.;
3 Türkçe öğretim programı kullanarak ders içeriği hazırlayabilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Program kavramı hakkında genel bilgi
2 Genel amaç, amaç, kazanım, program değerlendirme
3 Türkçe öğretiminin tarihçesi
4 1924 Yılı Türkçe Dersi Öğretim Programı
5 1929 Yılı Türkçe Dersi Öğretim Programı
6 1931-1932 Yılı Türkçe Dersi Öğretim Programı
7 1938 Yılı Türkçe Dersi Öğretim Programı
8 1949 Yılı Türkçe Dersi Öğretim Programı
9 1962 Yılı Türkçe Dersi Öğretim Programı
10 1981 Yılı Türkçe Dersi Öğretim Programı
11 2006 Yılı Türkçe Dersi Öğretim Programı
12 2015 Yılı Türkçe Dersi Öğretim Programı
13 2017 Yılı Türkçe Dersi Öğretim Programı (güncel)
14 Genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Arı, G. (2016). Türkçe dersi (1-8. sınıflar) öğretim programı sözlü iletişim öğrenme alanındaki kazanımlara eleştirel bir bakış. Sakarya University Journal of Education, 6 (2), 235-253.
Arı, G. (2017). Okuma becerisi kazanımlarının bilişsel kategorilere göre sınıflandırılması. R. Gürses (Ed.) Ana Dili
Olarak Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Toplantısı Bildirileri (Sivas, 30-31 Ekim 2014) (ss.35-52). Ankara: TDK.
Arı, G. (2017). Türkçe Dersi Öğretim Programı’ndaki (ortaokul) okuma kazanımlarının değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 5(4), 685-703.
Arı, G. ve Keskin, H. K. (2016). Türkçe dersi (1-8. sınıflar) öğretim programı okuma öğrenme alanındaki
kazanımlarla ilgili eleştirel bir değerlendirme. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 144-169.
Arı, G. (2019). Türkçe öğretiminin tarihçesi ve Türkçe öğretim programları. Fulya Topçuoğlu Ünal, (Ed.), Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları (ss, 42-74). Ankara: Nobel.
Doğanay, A. ve Sarı, M. (2006). Öğretim amaçlarının belirlenmesi, ifade edilmesi ve uygun içeriğin seçilmesi. A.
Doğanay ve E. Karip (Ed.) Öğretimde planlama ve değerlendirme (ss. 31-76). Ankara: Pegem Akademi.
Millî Eğitim Bakanlığı (2006). İlköğretim Türkçe dersi (6, 7, 8. Sınıflar) öğretim programı. Ankara: Millî Eğitim.
Millî Eğitim Bakanlığı (2015). İlköğretim Türkçe dersi (1-8. Sınıflar) öğretim programı. Ankara: Millî Eğitim
Millî Eğitim Bakanlığı (2019). İlköğretim Türkçe dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve
8. Sınıflar). Ankara: Millî Eğitim.
Ornstein, A. C. ve Hunkins, F. P. (2014). Eğitim programı temeller, ilkeler, sorunlar. (çev. ed. A. Arı). Konya: Eğitim.
Temizyürek, F. ve Balcı, A. (2006). Cumhuriyet dönemi ilköğretim okulları Türkçe programları. Ankara: Nobel.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
Ödevler 0
Projeler
Arazi Çalışmaları
Arasınavlar 1
Diğer
Yarıyıl Sonu Sınavları 1
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30 saat
Dersin AKTS Kredisi
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr