Türkçe English Rapor to Course Content
COURSE SYLLABUS
TURKISH TEACHING PROGRAMMES
1 Course Title: TURKISH TEACHING PROGRAMMES
2 Course Code: TUR2204
3 Type of Course: Compulsory
4 Level of Course: First Cycle
5 Year of Study: 2
6 Semester: 4
7 ECTS Credits Allocated: 3
8 Theoretical (hour/week): 2
9 Practice (hour/week) : 0
10 Laboratory (hour/week) : 0
11 Prerequisites:
12 Recommended optional programme components: None
13 Language: Turkish
14 Mode of Delivery: Face to face
15 Course Coordinator: Doç. Dr. GÖKHAN ARI
16 Course Lecturers:
17 Contactinformation of the Course Coordinator: gokhanari@uludag.edu.tr
18 Website:
19 Objective of the Course: To have sufficient knowledge about Turkish teaching programs, to have knowledge and experience about the implementation of the current program.
20 Contribution of the Course to Professional Development
21 Learning Outcomes:
1 Recognize the content of Turkish curriculum.;
2 Obtains information about the current program and previous teaching programs.;
3 Prepare course content by using Turkish teaching program.;
22 Course Content:
Week Theoretical Practical
1 General information about the concept of the program
2 General purpose, purpose, acquisition, program evaluation
3 History of Turkish teaching
4 1924 Turkish Course Curriculum
5 1929 Turkish Course Curriculum
6 1931-1932 Turkish Course Curriculum
7 1938 Turkish Course Curriculum
8 1949 Turkish Course Curriculum
9 1962 Turkish Course Curriculum
10 1981 Turkish Course Curriculum
11 2006 Turkish Course Curriculum
12 2015 Turkish Course Curriculum
13 2017 Turkish Course Curriculum
14 General evaluation
23 Textbooks, References and/or Other Materials: rı, G. (2016). Türkçe dersi (1-8. sınıflar) öğretim programı sözlü iletişim öğrenme alanındaki kazanımlara eleştirel bir bakış. Sakarya University Journal of Education, 6 (2), 235-253.
Arı, G. (2017). Okuma becerisi kazanımlarının bilişsel kategorilere göre sınıflandırılması. R. Gürses (Ed.) Ana Dili
Olarak Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Toplantısı Bildirileri (Sivas, 30-31 Ekim 2014) (ss.35-52). Ankara: TDK.
Arı, G. (2017). Türkçe Dersi Öğretim Programı’ndaki (ortaokul) okuma kazanımlarının değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 5(4), 685-703.
Arı, G. ve Keskin, H. K. (2016). Türkçe dersi (1-8. sınıflar) öğretim programı okuma öğrenme alanındaki
kazanımlarla ilgili eleştirel bir değerlendirme. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 144-169.
Arı, G. (2019). Türkçe öğretiminin tarihçesi ve Türkçe öğretim programları. Fulya Topçuoğlu Ünal, (Ed.), Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları (ss, 42-74). Ankara: Nobel.
Doğanay, A. ve Sarı, M. (2006). Öğretim amaçlarının belirlenmesi, ifade edilmesi ve uygun içeriğin seçilmesi. A.
Doğanay ve E. Karip (Ed.) Öğretimde planlama ve değerlendirme (ss. 31-76). Ankara: Pegem Akademi.
Millî Eğitim Bakanlığı (2006). İlköğretim Türkçe dersi (6, 7, 8. Sınıflar) öğretim programı. Ankara: Millî Eğitim.
Millî Eğitim Bakanlığı (2015). İlköğretim Türkçe dersi (1-8. Sınıflar) öğretim programı. Ankara: Millî Eğitim
Millî Eğitim Bakanlığı (2019). İlköğretim Türkçe dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve
8. Sınıflar). Ankara: Millî Eğitim.
Ornstein, A. C. ve Hunkins, F. P. (2014). Eğitim programı temeller, ilkeler, sorunlar. (çev. ed. A. Arı). Konya: Eğitim.
Temizyürek, F. ve Balcı, A. (2006). Cumhuriyet dönemi ilköğretim okulları Türkçe programları. Ankara: Nobel.
24 Assesment
TERM LEARNING ACTIVITIES NUMBER PERCENT
Midterm Exam 1 40
Quiz 0 0
Homeworks, Performances 0 0
Final Exam 1 60
Total 2 100
Contribution of Term (Year) Learning Activities to Success Grade 40
Contribution of Final Exam to Success Grade 60
Total 100
Measurement and Evaluation Techniques Used in the Course
Information
25 ECTS / WORK LOAD TABLE
Activites NUMBER TIME [Hour] Total WorkLoad [Hour]
Theoretical 14 2 28
Practicals/Labs 0 0 0
Self Study and Preparation
Homeworks, Performances 0
Projects
Field Studies
Midtermexams 1
Others
Final Exams 1
Total WorkLoad
Total workload/ 30 hr
ECTS Credit of the Course
26 CONTRIBUTION OF LEARNING OUTCOMES TO PROGRAMME QUALIFICATIONS
PQ1 PQ2 PQ3 PQ4 PQ5 PQ6 PQ7 PQ8 PQ9 PQ10 PQ11 PQ12 PQ13 PQ14 PQ15 PQ16
LO1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
LO2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
LO3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
LO: Learning Objectives PQ: Program Qualifications
Contribution Level: 1 Very Low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
Bologna Communication
E-Mail : bologna@uludag.edu.tr
Design and Coding
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr