1 | Dersin Adı: | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ |
2 | Dersin Kodu: | MBZ0009 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SELAHATTİN TURAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Sarıtaş Doç. Dr. Rüyam Küçüksüleymanoğlu |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi B Blok +90 (224) 294 22 08 fgokce@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Türk eğitim sisteminin tarihsel ve düşünsel temellerini kavramak; yasal temellerini, amaç, yapı ve işleyişini tanımak; yönetim bilimi ve örgüt kavramı bağlamında okul yönetimini kuramsal ve uygulamalı yönleriyle kavramak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Türk eğitim sisteminin tarihsel temelleri | |
2 | Türk eğitim sisteminin düşünsel temelleri | |
3 | Türk eğitim sisteminin genel yapısı | |
4 | Eğitimle ilgili yasal düzenlemeler | |
5 | Türk eğitim sisteminde örgüt ve yönetim | |
6 | Yönetim bilimi ve örgüt kavramı | |
7 | Yönetim kuramları | |
8 | Yönetim süreçleri | |
9 | Okul örgütü, yönetimi ve okul yöneticiliği | |
10 | Okul yönetiminde personel işleri | |
11 | Okul yönetiminde personel işleri | |
12 | Okul yönetiminde eğitim-öğretim işleri | |
13 | Okul işletmesinin yönetilmesi | |
14 | Okul-çevre ilişkileri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Açıkalın, A. (1998). Toplumsal kurumsal ve teknik Yönleriyle okul yöneticiliği. (4. Basım). Ankara: Pegem. Aydın, M. (2001). Eğitim yönetimi: Kavramlar, kuramlar, süreçler, ilişkiler. (4. Bası). Ankara: Hatiboğlu Yayınevi. Eren, E. (2001). Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisi. (7. Baskı). İstanbul: Beta. Eurydice. (2011). Türk eğitim sisteminin örgütlenmesi: 2009-10. (http://www.eurydice.org). Kaya, Y.K. (1996). Eğitim yönetimi: Kuram ve Türkiye'deki uygulama. (6. Baskı). Ankara: Bilim. Koçer, T. (2010). İşletme yöneticiliği. Memduhoğlu, H.B. ve Yılmaz K. (Eds.). (2010). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. 2. Baskı. Ankara: Pegem Akademi. Meriwether, C. ve Duyar, İ. (1997). Okul yönetimi. Ankara: YÖK/Dünya Bankası. Oktay, A. (Ed.). (2009). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. İstanbul: Kriter Yayınları.management. Boston: Allyn & Bacon. Küçükahmet, L. (2001). Sınıf yönetimi. Ankara: Nobel. Levin, J. ve Nolan, J.F. (2000). Principles of classroom Management. Boston: Allyn and Bacon. Weinstein, C.S. ve Mignano, A.J. (1993). Elementary classroom management, McGraw-Hill, Inc. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 25 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 2 | 24 |
Ödevler | 1 | 12 | 12 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 8 | 8 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 84 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |