1 | Dersin Adı: | AB EKONOMİSİ |
2 | Dersin Kodu: | IKT4305 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MEHMET ARSLANOĞLU |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof.Dr.Mehmet Aslanoğlu |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç.Dr.M.Ozan BAŞKOL Uludağ Üniversitesi İİBF İktisat Bölümü BURSA Tel:(0224)2941071 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bilimsel ekonomik yöntemleri kullandırarak,Avrupa Birliği ile ilgili sorunları analiz edebilip,politika önerileri sunabilme becerilerini kazandırmayı amaçlar. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | İktisadi Entegrasyon Teorisine Genel Bakış: İktisadi Entegrasyonun Anlamı, Türleri ve İktisadi Entegrasyonun Başarı Şartları | |
2 | İktisadi Entegrasyonun Etkileri: Statik ve Dinamik Refah Etkilerinin Analizi | |
3 | Uygulamadan İktisadi Entegrasyon Örnekleri ve Avrupa Birliği | |
4 | Avrupa Birliği’nin Tarihsel Gelişimi | |
5 | Avrupa Birliğinin Kurumsal Yapısı ve Avrupa Birliği Bütçesi | |
6 | Avrupa Tek Pazarının Oluşum Süreci | |
7 | Avrupa Birliği’nin Genişleme Süreci ve Etkileri | |
8 | Avrupa Birliğinde Ortak Politikalar: Ortak Tarım Politikası, Ortak Ticaret Politikası ve Ortak Rekabet Politikasının Analizi | |
9 | Parasal Entegrasyon Teorisi: Parasal Birliğin Tanımı, Aşamaları ve Parasal birliğin Fayda ve Maliyeti | |
10 | Avrupa Birliği’nin Parasal Birlik Tecrübesi ve Euro | |
11 | Avrupa Borç Krizi ve Euro’nun Geleceği | |
12 | Türkiye-AB İlişkileri: Ortaklığın Dönemleri ve Gümrük Birliği Süreci | |
13 | Türkiye-AB İlişkileri: Tam Üyelik Başvurusu çerçevesinde gelişmeler | |
14 | Gümrük Birliği’nin Türkiye Ekonomisine Sektörel Etkileri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Cihan Dura ve Hayriye atik, AB,Gümrük Birliği ve Türkiye,3.Baskı, Ankara:Nobel yayınevi, 2007 Nevzat Güran,Uluslar arası Ekonomik Bütünleşme ve Avrupa Birliği, 2.Baskı, İzmir:Anadolu Matbbacılık,2002 Rıdvan Karluk ,Avrupa Birliği ve Türkiye, 10.Baskı, İstanbul: Beta Yayınevi, 2011 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 1 | 56 | 56 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |