1 | Dersin Adı: | ERKEN HRİSTİYANLIK SANATI KAYNAK VE SORUNLARI |
2 | Dersin Kodu: | SNT5111 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi AYŞİN ÖZÜGÜL |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Erken Hıristiyanlık dönemi somut kalıntılarının kaynaklarını tanıtmak, terminoloji, tarihlendirme, araştırma tarihi üzerine sorunları üzerine bilgilendirmek |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Erken Hıristiyanlık tarihi, sanat ve mimarlık dönemleri, tarihi coğrafyası, fikir ve inanç dünyası, dersin içeriği hakkında genel bilgi | |
2 | 4.-7. Yüzyıllar arası Akdeniz dünyası arkeolojisi | |
3 | Erken Hıristiyanlık arkeolojisi terminoloisi, ortaklık ve ayrılıklar, nedenleri | |
4 | Erken Hıristiyan sanatının oluşumundaki faktörler | |
5 | Antik Çağ somut kültür ürünleri | |
6 | Antikitenin Erken Hıristiyanlık sanatı ve mimarisinin oluşumundaki rolü | |
7 | Komşu kültürlerin Erken Hıristiyanlık sanatı ve mimarisinin oluşumundaki rolü | |
8 | Dönemin fikir ve kültür hayatı, günlük yaşamı, sanat ve mimariye yansımaları | |
9 | Dönemin fikir ve kültür hayatı, günlük yaşamı, sanat ve mimariye yansımaları | |
10 | Araştırma tarihi, farklı yaklaşımlar, nedenleri, sonuçları | |
11 | Değerlendirme ve tarihlendirme sorunları | |
12 | Erken Hristiyan kentleri, süreklilik ve değişim | |
13 | Koruma sorunları ve sonuçları | |
14 | 7. yüzyıldan itibaren başlayan değişim, nedenleri, sonuçları, araştırma sorunları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | M. Ahunbay, “Kilise”, Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, C.2, YEM Yayınları, İstanbul, 1997, s.1010-1014. M. Ahunbay, “Manastır”, Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, C.2, YEM Yayınları, İstanbul, 1997, s.1159-1164. R. Krautheimer, İstanbul’un Tarihsel Topografyası 17. Yüzyıl Başlarına Kadar Byzantion-Konstantinopolis-İstanbul, Çev.. Ü. Sayın, YKY, İstanbul, 2002. F. Sear, Roman Architecture, Cornell University Press, 1983. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 0 | 10 | 30 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 182 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |