Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ERKEN HRİSTİYANLIK SANATI KAYNAK VE SORUNLARI
1 Dersin Adı: ERKEN HRİSTİYANLIK SANATI KAYNAK VE SORUNLARI
2 Dersin Kodu: SNT5111
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi AYŞİN ÖZÜGÜL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Erken Hıristiyanlık dönemi somut kalıntılarının kaynaklarını tanıtmak, terminoloji, tarihlendirme, araştırma tarihi üzerine sorunları üzerine bilgilendirmek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Erken Hıristiyanlık dönemi tarihi, sanatı ve mimarisini tanımak;
2 Erken Hırisitiyanlık dönemi tarih ve arkeoloji yazımı hakkında bilgi edinmek, fikir yürütebilmek;
3 Terminoloji ve bilimsel yaklaşım sorunlarını anlamak, değerlendirebilmek;
4 Erken Hıristiyanlık sanatının kaynak ve kökenlerini irdeleyebilmek;
5 4.-7. yüzyıl arasına ait arkeolojik eserlerin dönem ve bölgelere göre farklılıklarını ve nedenlerini açıklayabilmek ;
6 Erken Hıristiyanlık sanatının sonraki yüzyıllardaki değişimi ve nedenlerini açıklayabilmek.;
7 Erken Hıristiyanlık sanatını oluşturan faktörleri değerlendirebilmek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Erken Hıristiyanlık tarihi, sanat ve mimarlık dönemleri, tarihi coğrafyası, fikir ve inanç dünyası, dersin içeriği hakkında genel bilgi
2 4.-7. Yüzyıllar arası Akdeniz dünyası arkeolojisi
3 Erken Hıristiyanlık arkeolojisi terminoloisi, ortaklık ve ayrılıklar, nedenleri
4 Erken Hıristiyan sanatının oluşumundaki faktörler
5 Antik Çağ somut kültür ürünleri
6 Antikitenin Erken Hıristiyanlık sanatı ve mimarisinin oluşumundaki rolü
7 Komşu kültürlerin Erken Hıristiyanlık sanatı ve mimarisinin oluşumundaki rolü
8 Dönemin fikir ve kültür hayatı, günlük yaşamı, sanat ve mimariye yansımaları
9 Dönemin fikir ve kültür hayatı, günlük yaşamı, sanat ve mimariye yansımaları
10 Araştırma tarihi, farklı yaklaşımlar, nedenleri, sonuçları
11 Değerlendirme ve tarihlendirme sorunları
12 Erken Hristiyan kentleri, süreklilik ve değişim
13 Koruma sorunları ve sonuçları
14 7. yüzyıldan itibaren başlayan değişim, nedenleri, sonuçları, araştırma sorunları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: M. Ahunbay, “Kilise”, Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, C.2, YEM Yayınları, İstanbul, 1997, s.1010-1014. M. Ahunbay, “Manastır”, Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, C.2, YEM Yayınları, İstanbul, 1997, s.1159-1164. R. Krautheimer, İstanbul’un Tarihsel Topografyası 17. Yüzyıl Başlarına Kadar Byzantion-Konstantinopolis-İstanbul, Çev.. Ü. Sayın, YKY, İstanbul, 2002. F. Sear, Roman Architecture, Cornell University Press, 1983.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 10 30
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 40 40
Toplam İş Yükü 182
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,07
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6
OK1 0 0 5 0 0 0
OK2 5 0 0 0 0 0
OK3 5 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0
OK6 0 5 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr