Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
FECR-İ ATİ DÖNEMİ METİNLERİ
1 Dersin Adı: FECR-İ ATİ DÖNEMİ METİNLERİ
2 Dersin Kodu: TDE3031
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu ...
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi MUSTAFA ÜSTÜNOVA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yard. Doç.Dr. Mustafa ÜSTÜNOVA
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E- Posta: ustunovam@yahoo.com
Tel: 0 224 294 18 15
Adres: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü E Blok Kat: 2 Oda Nu: 140 P.K.: 16059 Görükle / Nilüfer / Bursa / TÜRKİYE
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Fecr-i Âti şiiri hakkında bilgi edinmek; Fecr-i Âti şiirinin edebiyatımıza etkilerini öğretmek; Ahmet Haşim’in şiir estetiğini kavramak, şiiri dönemin sosyal, siyasal, ekonomik, kültürel olaylarıyla birlikte yorumlamak; “Öz Şiir” hareketinin inceliklerine ulaşmak; Fecr-i Âti şiiri ile sembolizm arasında bağ kurmak; Fecr-i Âti şiirinin sonraki dönemlere katkılarını vurgulamak;
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Fecr-i Âtî topluluğunun oluşmasını hazırlayan sosyal, siyasî ve kültürel sebepler olup olmadığını belirler.;
2 Fecr-i Âtî Beyannamesi’nin altında imzası olan şair ve yazarların isimlerini araştırır.;
3 Fecr-i Âtî şair ve yazarlarının Millî Edebiyat Dönemi ve sonrasında farklı gruplar içinde ve farklı etkinliklerde tanınıp tanınmadıklarını tartışır.;
4 Şiirde ahengi sağlayan ögeleri belirler, bunları Edebiyat-ı Cedide şiirleriyle karşılaştırır.;
5 Şiiri yapı bakımından inceler, şiirin yapısına özgü özelliklerle ahenk ve söyleyiş biçimi arasında ilişki kurar.;
6 Şiirde gizemciliği (Sembolizm) düşündüren özellikler olup olmadığını araştırır/belirler.;
7 Şairin fikrî ve edebî yönü hakkında çıkarımlarda bulunur.;
8 Şiiri yorumlar. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Fecr-i Âti topluluğunun kuruluşu ve dağılışı.
2 Fecr-i Âti Beyannamesi.
3 ‘Bir Günün Sonunda Arzu’şiirinin incelenmesi.
4 Ahmet Haşim: Şiirde Mana ve Vuzuh.
5 Ahmet Haşim’in şiirlerinin sembolizm açısıdan yorumlanması.
6 ‘Merdiven’, ‘Yarıyol’ şiirlerinin incelenmesi.
7 ‘Ölmek’ şiirinin incelenmesi. Ara sınav
8 ‘Çıktığın Geceler’ şiirinin incelenmesi.
9 ‘O’ şiirinin incelenmesi.
10 ‘Sensiz’ şiirinin incelenmesi.
11 ‘Hasta İken’ şiirinin incelenmesi.
12 ‘Çöller’ şiirinin incelenmesi.
13 ‘Nehir Üzerinde’ şiirinin incelenmesi.
14 ‘Zulmet’, ‘Aks-i Sada’ şiirinin incelenmesi.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: İsmail Çetişli, Metin Tahliline Giriş I (şiir)
Orhan Okay, Meşrutiyet Dönemi Türk Edebiyatı,
İnci ENGİNÜN, Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları
Mehmet KAPLAN, Şiir Tahlilleri I
Ahmet Çoban, Ahmet Haşim
Şerif Hulusi, Ahmet Haşim
İnci Enginün-Zeynep Kerman, Ahmet Haşim
Bütün şiirleri
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 0 6 12
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 25 25
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 119
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,97
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0
OK8 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr