E- Posta: ustunovam@yahoo.com Tel: 0 224 294 18 15 Adres: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü E Blok Kat: 2 Oda Nu: 140 P.K.: 16059 Görükle / Nilüfer / Bursa / TÜRKİYE
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Fecr-i Âti şiiri hakkında bilgi edinmek; Fecr-i Âti şiirinin edebiyatımıza etkilerini öğretmek; Ahmet Haşim’in şiir estetiğini kavramak, şiiri dönemin sosyal, siyasal, ekonomik, kültürel olaylarıyla birlikte yorumlamak; “Öz Şiir” hareketinin inceliklerine ulaşmak; Fecr-i Âti şiiri ile sembolizm arasında bağ kurmak; Fecr-i Âti şiirinin sonraki dönemlere katkılarını vurgulamak;
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Fecr-i Âtî topluluğunun oluşmasını hazırlayan sosyal, siyasî ve kültürel sebepler olup olmadığını belirler.;
2
Fecr-i Âtî Beyannamesi’nin altında imzası olan şair ve yazarların isimlerini araştırır.;
3
Fecr-i Âtî şair ve yazarlarının Millî Edebiyat Dönemi ve sonrasında farklı gruplar içinde ve farklı etkinliklerde tanınıp tanınmadıklarını tartışır.;
4
Şiirde ahengi sağlayan ögeleri belirler, bunları Edebiyat-ı Cedide şiirleriyle karşılaştırır.;
5
Şiiri yapı bakımından inceler, şiirin yapısına özgü özelliklerle ahenk ve söyleyiş biçimi arasında ilişki kurar.;
6
Şiirde gizemciliği (Sembolizm) düşündüren özellikler olup olmadığını araştırır/belirler.;
7
Şairin fikrî ve edebî yönü hakkında çıkarımlarda bulunur.;
8
Şiiri yorumlar. ;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Fecr-i Âti topluluğunun kuruluşu ve dağılışı.
2
Fecr-i Âti Beyannamesi.
3
‘Bir Günün Sonunda Arzu’şiirinin incelenmesi.
4
Ahmet Haşim: Şiirde Mana ve Vuzuh.
5
Ahmet Haşim’in şiirlerinin sembolizm açısıdan yorumlanması.
6
‘Merdiven’, ‘Yarıyol’ şiirlerinin incelenmesi.
7
‘Ölmek’ şiirinin incelenmesi.
Ara sınav
8
‘Çıktığın Geceler’ şiirinin incelenmesi.
9
‘O’ şiirinin incelenmesi.
10
‘Sensiz’ şiirinin incelenmesi.
11
‘Hasta İken’ şiirinin incelenmesi.
12
‘Çöller’ şiirinin incelenmesi.
13
‘Nehir Üzerinde’ şiirinin incelenmesi.
14
‘Zulmet’, ‘Aks-i Sada’ şiirinin incelenmesi.
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
İsmail Çetişli, Metin Tahliline Giriş I (şiir) Orhan Okay, Meşrutiyet Dönemi Türk Edebiyatı, İnci ENGİNÜN, Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları Mehmet KAPLAN, Şiir Tahlilleri I Ahmet Çoban, Ahmet Haşim Şerif Hulusi, Ahmet Haşim İnci Enginün-Zeynep Kerman, Ahmet Haşim Bütün şiirleri
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
12
2
24
Ödevler
0
6
12
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
25
25
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
30
30
Toplam İş Yükü
119
Toplam İş Yükü / 30 saat
3,97
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU