1 | Dersin Adı: | EDEBİYAT-I CEDİDE: NESİR |
2 | Dersin Kodu: | TDE2026 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi MUSTAFA ÜSTÜNOVA |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yard. Doç. Dr. Mustafa ÜSTÜNOVA |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E- Posta: ustunovam@yahoo.com Tel: 0 224 294 18 15 Adres: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü E Blok Kat: 2 Oda Nu: 140 P.K.: 16059 Görükle / Nilüfer / Bursa / TÜRKİYE |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Servet-i Fünun dönemi roman ve öyküsünün genel özelliklerini öğretmek, öykü ve romanların tahlilini yaparak bu türlerin gelişimini izleyip önceki dönemle karşılaştırmak, “üslup” kavramını uygulamalı olarak tanıtmak, roman ve öykü inceleme yöntemini öğretmek. Popüler Edebiyatı ve temsilcilerini öğretmek, Servet-i Fünun Edebiyatı romanları ile Popüler Edebiyat romanlarını karşılaştırarak sonuçlara varmak. Roman, öykü okuma alışkanlığı ve zevkini kazandırmak, edinilen bilgilerle araştırma yapma, elde edilen bilgileri yazılı ve sözlü anlatım yoluyla etkili bir biçimde ortaya koymak, edebi eserleri eleştirel bir gözle inceleyebilmek, roman sanatında üslubun önemini kavrayabilmek, devir-eser-edebi kişilik bağlantısı kurmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Servet-i Fünun Edebiyatı roman ve öyküsünün genel özellikleri. | |
2 | Halit Ziya Uşaklıgil: Mai ve Siyah romanının incelenmesi. | |
3 | Mai ve Siyah’ın dil ve üslubu. | |
4 | Halit Ziya Uşaklıgil: Aşk-ı Memnu romanının incelenmesi. | |
5 | Halit Ziya Uşaklıgil: Kırık Hayatlar romanının incelenmesi. | |
6 | Halit Ziya Uşaklıgil’in romanlarında tema. | |
7 | Halit Ziya Uşaklıgil ve kısa öykücülüğü. | |
8 | Mehmet Rauf: Eylül romanının incelenmesi. | |
9 | Mehmet Rauf’un edebi kişiliği. | |
10 | Hüseyin Cahit Yalçın: Edebi kişiliği. | |
11 | Hüseyin Cahit Yalçın: Polemik yazıları. | |
12 | Popüler edebiyat. | |
13 | Hüseyin Rahmi Gürpınar ve romancılığı. | |
14 | Ahmet Rasim’in edebi kişiliği. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Ali İhsan Kolcu, Servet-i Fünün Edebiyatı, Salkımsöğüt Yayınları Erzurum 2008 İsmail Parlatır, İnci Enginün, Ö.Faruk Huyugüzel,Bilge Ercilasun, Mustafa Özbalcı, Alaattin Karaca, Servet-i Fünün Edebiyatı, Akçağ Yay. Ankara 2006 Ö.Faruk Huyugüzel,Halit Ziya Uşaklıgil, , Akçağ Yay. Ankara 2004 Berna Moran, Türk Romanına Eleştirel bir Bakış I İletişim Yay. İstanbul 1990 İnci Enginün, Yeni Türk Edebiyatı Tanzimattan Cumhuriyet’e, Dergah Yay. İstanbul 2006 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 2 | 24 |
Ödevler | 0 | 6 | 12 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 25 | 25 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,97 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |