Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİLGİSAYAR MİMARİSİ
1 Dersin Adı: BİLGİSAYAR MİMARİSİ
2 Dersin Kodu: BMB3002
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi Metin BİLGİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Bilgisayar Müh. Bölüm Binası, 1. kat, oda 3
Tel.:+90 (224) 275 52 63
email: metinbilgin at uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Modern bilgisayar mimarisi hakkında temel fikirlerin öğretilmesi dersin temel amacıdır. CPU tasarımı ve bellek hiyerarşileri hakkında kavramları öğretmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bellek hiyerarşilerini öğrenirler;
2 Komut seviyesinde paralelleştirmeyi öğrenirler;
3 Veri seviyesinde paralelleştirmeyi öğrenirler;
4 Thread seviyesinde paralelleştirmeyi öğrenirler;
5 Pipelining kavramını öğrenirler;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tek islemcili ve paralel bilgisayar sistemleri- Ahmdal kanunu
2 Bellek Yönetimi: Sanal bellek kavramı, page etme ve segmentleme
3 Ön bellek sistemleri ve yerine koyma (replacement) algoritmaları
4 Pipeline islemci tasarımı
5 Geri beslemeli pipeline sistemler, rezervasyon tabloları ve çarpısma vektörü
6 RISC Mimarileri ve CISC ile karşılaştırmalar
7 Flynn’ın sınıflaması ve paylaşılmış bellekli çoklu islemci sistemleri
8 Bus temelli çoklu islemci sistemleri: Crossbar switch ve çok kapılı bellekler
9 Arabağlantılı ağlar: a- Dinamik arabağlı ağlar: Çok seviyeli arabağlı ağlar (Omega network) b- Statik arabağlı ağlar: Star, ring, mesh, hypercube ve tree network
10 Mesaj gönderme arayüzü (Message Passing Interface-MPI)
11 Noktadan noktaya mesaj gönderme ve alma
12 Toplu mesaj gönderme ve alma
13 Matrislerde transpoz ve çarpma için paralel algoritmalar
14 Matris çarpımında Fox ve Cannon Algoritmaları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Computer Architecture, A Quantitative Approach, John L. Hennessy and David A. Patterson, Fifth Edition
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,8
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr