Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRK MODERNLEŞMESİ
1 Dersin Adı: TÜRK MODERNLEŞMESİ
2 Dersin Kodu: SSY4072
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi ENES BATTAL KESKİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü
Tel:0224-295-50-81
E-posta:eneskeskin@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Türkiye'deki modernleşme hakkında bilgi sahibi olma
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Modernleşme üzerine kavramsal çerçeve sahibi olma;
2 Türk modernleşmesinin tarihsel temelleri hakkında bilgi sahibi olma;
3 Osmanlı dönemindeki yenileşme hareketlerini öğrenme;
4 Cumhuriyet dönemindeki sosyal ve siyasal değişimleri öğrenme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Modernleşme kavramı
2 Osmanlıda yenileşme düşüncesinin ortaya çıkışı
3 Lale Devri
4 III.Selim ve II.Mahmut dönemleri
5 Tanzimat döneminde idare, maliye ve orduda modernleşme
6 Tanzimat devrinde eğitim ve kültür alanında modernleşme
7 Tanzimat döneminde fikir hareketler + Ara Sınav
8 I. Meşrutiyet ve II. Meşrutiyet Dönemleri
9 Cumhuriyet Dönemi Modernleşmesine giriş
10 Cumhuriyet Döneminde yapılan idari değişiklikler
11 Cumhuriyet Dönemindeki eğitsel ve sosyal değişimler
12 Batıda modernleşme süreci
13 Batı ve Türkiye'deki modernleşmenin karşılaştırılması
14 Modernleşme hakkında sosyolojik tartışmalar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Niyazi Berkes, Türkiye’de Çağdaşlaşma, Yapı Kredi yayınları
Şerif Mardin, Türk Modernleşmesi, İletişim Yayınları
Erik Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye, İletişim Yayınları
Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu, Türk Tarih Kurumu Yayınları
Kemal Karpat, Osmanlı Modernleşmesi, İmge Kitabevi
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Ödevler 0 12 12
Projeler 1 12 12
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 4 3 5 3 4 4 4 3 5 4 3
OK2 3 4 5 2 5 4 4 5 3 3 3 4
OK3 4 4 4 4 5 4 3 4 4 5 5 3
OK4 5 5 4 3 4 4 5 5 4 4 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr