1 | Dersin Adı: | BİLİM SOSYOLOJİSİ |
2 | Dersin Kodu: | SSY3004 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. MİHRİBAN ŞENSES |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü Tel: 0224-294-18-51 mihri@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | http://sosyoloji.uludag.edu.tr/lisans/default.html |
19 | Dersin Amacı | Bilimsel bilgi ve bilimle ilgili şu tür sorulara cevap aramak: Bilimsel bilginin ve bilimin sosyolojik analizini yapmak mümkün müdür? Bilimsel bilginin sosyal temelleri nelerdir? Öğrencilerle bir kurum olarak; olgu olarak ve teori olarak bilimi tartışmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Bilimin ve bilimsel bilginin sosyolojisi mümkün müdür? | |
2 | Çağdaş meta-disiplinler: Bilim felsefesi, bilim sosyolojisi ve bilim antropolojisi | |
3 | Bilim tarihi ve bilim sosyolojisinin doğuşu | |
4 | Bir bilim ideolojisi olarak pozitivizm | |
5 | Pozitivizm ve eleştirmenleri: Popper, Feyerabend, Kuhn | |
6 | Bir kurum olarak bilim | |
7 | Bir cemaat olarak bilim +Ara Sınav | |
8 | Sosyal kontekstinde bilim | |
9 | Sosyal fenomenler olarak akıl, deney ve gözlem | |
10 | Fiiliyatta bilim: Laboratuvarda hayat | |
11 | Bilimsel ihtilaflar ve bilimin tarihi | |
12 | Çağdaş dünyada bilim | |
13 | Bilim sosyolojisindeki ana yaklaşımlar | |
14 | Türkiye’de bilim: Nerium oleander ihtilafı |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Toulmin, Stephen, Kozmopolis, Paradigma, 2002. Arslan, Hüsamettin, Epistemik Cemaat, Paradigma, 2007. Kuhn, Thomas S., Bilimsel Devrimlerin Yapısı, Kırmızı, 2006. Feyerabend, Paul, Özgür Bir Toplumda Bilim, Ayrıntı, 1999. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 25 | 25 |
Ödevler | 0 | 20 | 20 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,9 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |