Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİLİM SOSYOLOJİSİ
1 Dersin Adı: BİLİM SOSYOLOJİSİ
2 Dersin Kodu: SSY3004
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. MİHRİBAN ŞENSES
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü
Tel: 0224-294-18-51 mihri@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi: http://sosyoloji.uludag.edu.tr/lisans/default.html
19 Dersin Amacı Bilimsel bilgi ve bilimle ilgili şu tür sorulara cevap aramak: Bilimsel bilginin ve bilimin sosyolojik analizini yapmak mümkün müdür? Bilimsel bilginin sosyal temelleri nelerdir? Öğrencilerle bir kurum olarak; olgu olarak ve teori olarak bilimi tartışmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Söz konusu alanın belli başlı kavramlarını kavrayabilme.;
2 Alanın Türkiye’deki uygulamaları ve örnekleri hakkında bilgi sahibi olabilme;
3 Söz konusu alanla sosyolojinin diğer dalları arasındaki ilişkiyi ve toplumsal süreçlerle ilgisini kavrayabilme;
4 Söz konusu alan yaşanan toplumsal süreçleri analiz edebilme yeteneği edinebilme;
5 Söz konusu alandaki belli başlı tartışmaları takip edebilme ve bunu dünyadaki örnekleri ile kıyaslama yeteneği edinebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Bilimin ve bilimsel bilginin sosyolojisi mümkün müdür?
2 Çağdaş meta-disiplinler: Bilim felsefesi, bilim sosyolojisi ve bilim antropolojisi
3 Bilim tarihi ve bilim sosyolojisinin doğuşu
4 Bir bilim ideolojisi olarak pozitivizm
5 Pozitivizm ve eleştirmenleri: Popper, Feyerabend, Kuhn
6 Bir kurum olarak bilim
7 Bir cemaat olarak bilim +Ara Sınav
8 Sosyal kontekstinde bilim
9 Sosyal fenomenler olarak akıl, deney ve gözlem
10 Fiiliyatta bilim: Laboratuvarda hayat
11 Bilimsel ihtilaflar ve bilimin tarihi
12 Çağdaş dünyada bilim
13 Bilim sosyolojisindeki ana yaklaşımlar
14 Türkiye’de bilim: Nerium oleander ihtilafı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Toulmin, Stephen, Kozmopolis, Paradigma, 2002.
Arslan, Hüsamettin, Epistemik Cemaat, Paradigma, 2007.
Kuhn, Thomas S., Bilimsel Devrimlerin Yapısı, Kırmızı, 2006.
Feyerabend, Paul, Özgür Bir Toplumda Bilim, Ayrıntı, 1999.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 1 25 25
Ödevler 0 20 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 30 30
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 147
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,9
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 4 3 3 4 3 3 2 5 4 4 2
OK2 4 4 3 3 4 3 3 2 5 4 4 2
OK3 4 3 3 3 4 3 3 2 5 4 3 2
OK4 4 4 3 3 4 3 3 2 5 4 4 2
OK5 4 4 3 3 4 3 3 2 5 4 4 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr