Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MENÜ PLANLAMA
1 Dersin Adı: MENÜ PLANLAMA
2 Dersin Kodu: ASLZ109
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. PINAR AYDIN TEMEL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Adres: UÜ. Harmancık Meslek Yüksekokulu
Tel: 0 (224) 294 26 92 (Dahili: 63103) Fax: 0 224 881 32 18
e-mail: paydin@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu derste genel menü ve özel menülerin planlanması yeterliliği kazandırmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Menü kavramını anlamak;
2 Tarihsel süreçte menüyü öğrenmek;
3 Menü planlama hazırlıkları yapmak;
4 Menü planlamak;
5 Diyet menüsü hazırlamak;
6 Özel durumlara uygun menü planlamak ;
7 Yiyecek içecek işletmelerinde kullanılabilir menüler tasarlayabilmek;
8 Menü ve işletme gelirleri-müşteri ilişkisini kurabilmek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Menü
2 Standart yemek tarifi
3 Ürün Maliyeti Çıkarma
4 Tabldot menü planlama
5 Ala carte menü planlanma
6 Ziyafet menüleri
7 Ziyafet menüleri
8 Menü kartı
9 Kalp damar hastaları için menü
10 Sindirim sistemi hastalıklarında için menü
11 Diyabet hastalığında uyulacak menü
12 Sporcu menüsü / Vejeteryan menüsü
13 Çocuk ve genç menüsü
14 Yaşlılar için menü planlama
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Baysal, Ayşe ve Küçükaslan, Nazife. Beslenme İlkeleri ve Menü Planlaması. Ekin Yayıncılık.
2. Rızaoğlu, Bahettin ve Hançer, Murat. Menü ve Yönetim. Detay Yayıncılık.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 92
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,07
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 2 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 3 0 5 3 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 3 0 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 5 3 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 4 0 3 0 0 0 0 0 4 4 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr