1 | Dersin Adı: | DEĞER FELSEFESİ |
2 | Dersin Kodu: | FLS1008 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. OGÜN ÜREK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Doç.Dr. Metin Becermen |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
ogunurek@uludag.edu.tr; Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059 Görükle, Bursa - Türkiye. Tel: +90 224 2941831 |
18 | Dersin Web Adresi: | http://felsefe.uludag.edu.tr/site/node/153 |
19 | Dersin Amacı | Filozofların değer anlayışları tanıtılacaktır |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Değer ve Değerler ayırımı | |
2 | Değerin kavramsallaştırılması | |
3 | Değer yargılarının belirlenmesi | |
4 | Değerlendirme | |
5 | Değer atfetme | |
6 | Doğru değerlendirme | |
7 | Platon’un değer anlayışı | |
8 | Aristoteles’in değer anlayışı | |
9 | Etik ve değer ilişkisi | |
10 | Ortaçağ felsefesinde değer problemi | |
11 | Kant’ın değer anlayışı | |
12 | Nietzsche’nin değer anlayışı | |
13 | Sartre’nın değer anlayışı | |
14 | Değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
• PLATON, Devlet, çev. Sabahattin Eyuboğlu-M. Ali Cimcoz), Türkiye İş Bankası • Platon (2001) Phaidon, çev. Hamdi Ragıp Atademir & Kemal Yetkin, İstanbul: Sosyal Yayınları • Platon (2007) Symposion, çev. Eyüp Çoraklı, İstanbul: Kabalcı Yayınevi • ARISTOTELES, Nikomakhos’a Etik, (çev. Saffet Babür), BilgeSu Yayıncılık, Ankara, 2007. • DESCARES, Rene, Meditasyonlar, (çev. İsmet Birkan), BilgeSu Yayıncılık, Ankara, 2007. • Descartes, (1999), , Rules for the Direction of the Mind trs: Müntekim Ökmen, İstanbul: Sosyal Yayınları. • Descartes, (1994), Metot Üzerine Konuşma, K. Sahir Sel, İstanbul: Sosyal Yayınları • KANT, Immanuel, Pratik Aklın Eleştirisi, Türkiye Felsefe Kurumu, Ankara, 1999. • KANT, Immanuel, Ahlak Metafiziğinin Temellendirilmesi, Türkiye Felsefe Kurumu, Ankara, 2002. • Kuçuradi İoanna, İnsan ve Değerleri, TFK, Ankara,2003 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 1 | 30 | 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 17 | 17 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |