Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DEĞER FELSEFESİ
1 Dersin Adı: DEĞER FELSEFESİ
2 Dersin Kodu: FLS1008
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. OGÜN ÜREK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç.Dr. Metin Becermen
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ogunurek@uludag.edu.tr;
Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059 Görükle, Bursa - Türkiye.
Tel: +90 224 2941831
18 Dersin Web Adresi: http://felsefe.uludag.edu.tr/site/node/153
19 Dersin Amacı Filozofların değer anlayışları tanıtılacaktır
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Değer konusunda felsefi bakış açısı kazanabilme;
2 Değer ve etik ilişkisi kurabilme ;
3 Değer bilincine varabilme;
4 Değer bilgisi edinebilme ;
5 Değerler arasındaki farklılıkları kavrayabilme;
6 Değerlerin yeri ve önemini kavrayabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Değer ve Değerler ayırımı
2 Değerin kavramsallaştırılması
3 Değer yargılarının belirlenmesi
4 Değerlendirme
5 Değer atfetme
6 Doğru değerlendirme
7 Platon’un değer anlayışı
8 Aristoteles’in değer anlayışı
9 Etik ve değer ilişkisi
10 Ortaçağ felsefesinde değer problemi
11 Kant’ın değer anlayışı
12 Nietzsche’nin değer anlayışı
13 Sartre’nın değer anlayışı
14 Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: • PLATON, Devlet, çev. Sabahattin Eyuboğlu-M. Ali Cimcoz), Türkiye İş Bankası
• Platon (2001) Phaidon, çev. Hamdi Ragıp Atademir & Kemal Yetkin, İstanbul: Sosyal Yayınları
• Platon (2007) Symposion, çev. Eyüp Çoraklı, İstanbul: Kabalcı Yayınevi
• ARISTOTELES, Nikomakhos’a Etik, (çev. Saffet Babür), BilgeSu Yayıncılık, Ankara, 2007.
• DESCARES, Rene, Meditasyonlar, (çev. İsmet Birkan), BilgeSu Yayıncılık, Ankara, 2007.
• Descartes, (1999), , Rules for the Direction of the Mind trs: Müntekim Ökmen, İstanbul: Sosyal Yayınları.
• Descartes, (1994), Metot Üzerine Konuşma, K. Sahir Sel, İstanbul: Sosyal Yayınları
• KANT, Immanuel, Pratik Aklın Eleştirisi, Türkiye Felsefe Kurumu, Ankara, 1999.
• KANT, Immanuel, Ahlak Metafiziğinin Temellendirilmesi, Türkiye Felsefe Kurumu, Ankara, 2002.
• Kuçuradi İoanna, İnsan ve Değerleri, TFK, Ankara,2003
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 1 30 30
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 17 17
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 5 4 4 4 3 4 5 4 5 5 4
OK2 4 3 4 4 4 4 5 4 4 4 4 4
OK3 4 5 4 4 3 4 5 4 4 4 5 4
OK4 4 3 4 4 4 4 4 5 4 4 4 2
OK5 4 5 4 4 3 4 4 2 4 4 4 5
OK6 5 4 5 4 4 5 5 4 4 5 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr