1 | Dersin Adı: | ANAYASA HUKUKUNDA YORUM |
2 | Dersin Kodu: | KMH6103 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi ZEYNEP BURCU AKBABA BOZKURT |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi Hukuk Fakültesi Gemlik- BURSA didemsevgili@yahoo.com |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Anayasa normlarının niteliklerinin öğrenilmesi ve yorumlanması |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Anayasa hukukunun tanımı ve bilgi kaynakları | |
2 | Dünya ve Türk hukuk doktrininde anayasa hukukunun gelişimi | |
3 | Anayasa hukukunda pozitivist teori | |
4 | Anayasa normlarının geçerliliği sorunu | |
5 | Anayasa normlarının geçersizliğinin müeyyidesi | |
6 | Klasik yorum teorisine göre anayasa normlarının yorumlanması | |
7 | Anayasa normlarının yasama, yargı ve bilimsel yorumu | |
8 | Anayasa normlarının yorum metotları | |
9 | Anayasa normlarında kullanılan mantık kurlları | |
10 | Anayasa normlarında kıyas | |
11 | Anayasa normlarında aksi ile kanıt | |
12 | Anayasa normlarında evleviyet ilkesi | |
13 | Realist yorum teorisi uyarınca anayasanın yorumlanması | |
14 | Mekanist anayasa anlayışı |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Kemal Gözler, Anayasa Hukukunun Genel Esasları, 4. Baskı, Bursa, Ekin,2013. Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri, Bursa, Ekin, 14. Baskı, 2013. Kemal Gözler, Anayasa Hukukunun Metodolojisi, İkinci Basım, Bursa, Ekin, 1999. Kemal Gözler, Hukukun Genel Teorisine Giriş, U-SA Yayıncılık, 1998. Erdoğan Teziç, Anayasa Hukuku, 15. Baskı, İstanbul, Beta, 2012. Ergun Özbudun, Türk Anayasa Hukuku, 13. Baskı, Ankara, Yetkin, 2012. Lucas Prakke ve Constantin Kortman, Constitutional Law of 15 EU Member States, Deventer, Kleuwer, 2004 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama | Dersin başarı notu yazılı yapılan sınav ile belirlenmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 200 | 200 |
Toplam İş Yükü | 242 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 8,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |