Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TASAVVUF DÜŞÜNCESİNİN OLUŞUMU
1 Dersin Adı: TASAVVUF DÜŞÜNCESİNİN OLUŞUMU
2 Dersin Kodu: TIB5131
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MUSTAFA KARA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Mustafa Kara
mkara@uludag.edu.tr ,
0224 243 10 66-60402, U.Ü. İlahiyat Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Tasavvuf düşüncesinin oluşum sürecini anlatmak ve buradan hareketle İslam düşüncesiyle olan irtibatını göstermektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Tasavvuf düşüncesini değerlendirebilme.;
2 Tasavvuf anlayışıyla İslam düşüncesini karşılaştırabilme.;
3 Tasavvufun felsefeyle olan ilişkisini analiz edebilme.;
4 Tasavvufi düşünceyi dinlerin birliği fikri açısından ele alabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 İlk dönem zühd ve haraketler
2 İslam’da ilk zahidler
3 Zühdden tasavvufa geçiş.
4 Tasavvufi düşüncenin yapısı.
5 Tasavvuf ve felsefe ilişkisi
6 Tasavvuf felsefesinin yapısı
7 Tasavvuf felsefesine etki eden felsefi sistemler
8 Tasavvuf felsefesinin temel şahsiyetleri
9 Tasavvufi düşüncede Tanrı
10 Tasavvufi düşüncede kainat ve varlık
11 Tasavvufi düşüncede insan
12 Vahdet-i vücud ve panteizm
13 İşrakilik
14 Tasavvufi düşüncede dinlerin birliği ve diyolog
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Arberry, Sufism, London 2001.
2. Afifi, The mystical philosophy of Ibn Arabi, Cambridge 1939.
3. Erol Güngör, İslam Tasavvufunun Meseleleri, İstanbul 1984.
4. R. A. Nicholson, Studies in Islamic Mysticism, Cambridge 1939,
5. Ibn Arabi, Fususu’l-hikem, Beyrut 2000.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 10 140
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 28 28
Toplam İş Yükü 210
Toplam İş Yükü / 30 saat 7
Dersin AKTS Kredisi 7
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0
OK2 4 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
OK3 0 3 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr