Prof. Dr. Mustafa Kara mkara@uludag.edu.tr , 0224 243 10 66-60402, U.Ü. İlahiyat Fakültesi
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Tasavvuf düşüncesinin oluşum sürecini anlatmak ve buradan hareketle İslam düşüncesiyle olan irtibatını göstermektir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Tasavvuf düşüncesini değerlendirebilme.;
2
Tasavvuf anlayışıyla İslam düşüncesini karşılaştırabilme.;
3
Tasavvufun felsefeyle olan ilişkisini analiz edebilme.;
4
Tasavvufi düşünceyi dinlerin birliği fikri açısından ele alabilme.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
İlk dönem zühd ve haraketler
2
İslam’da ilk zahidler
3
Zühdden tasavvufa geçiş.
4
Tasavvufi düşüncenin yapısı.
5
Tasavvuf ve felsefe ilişkisi
6
Tasavvuf felsefesinin yapısı
7
Tasavvuf felsefesine etki eden felsefi sistemler
8
Tasavvuf felsefesinin temel şahsiyetleri
9
Tasavvufi düşüncede Tanrı
10
Tasavvufi düşüncede kainat ve varlık
11
Tasavvufi düşüncede insan
12
Vahdet-i vücud ve panteizm
13
İşrakilik
14
Tasavvufi düşüncede dinlerin birliği ve diyolog
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1. Arberry, Sufism, London 2001. 2. Afifi, The mystical philosophy of Ibn Arabi, Cambridge 1939. 3. Erol Güngör, İslam Tasavvufunun Meseleleri, İstanbul 1984. 4. R. A. Nicholson, Studies in Islamic Mysticism, Cambridge 1939, 5. Ibn Arabi, Fususu’l-hikem, Beyrut 2000.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
100
Toplam
1
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
0
Finalin BAşarıya Oranı
100
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
10
140
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
28
28
Toplam İş Yükü
210
Toplam İş Yükü / 30 saat
7
Dersin AKTS Kredisi
7
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU