Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
AİLE PLANLAMASI ve CİNSEL EĞİTİM
1 Dersin Adı: AİLE PLANLAMASI ve CİNSEL EĞİTİM
2 Dersin Kodu: HEM3209
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. PAKİZE CİNDAŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: U.Ü Sağlık Yüksekokulu Bursa
e-mail:pogur@uludağ.edu.tr tel:02242942457
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Cinselliğin fiziksel, duygusal, sosyal ve entelektüel yönlerinin kişiliği ve iletişimi geliştirecek yönde bütünleştirilerek cinsel sağlığın korunması bilgi ve anlayışının kazanılmasını amaçlar. Aile Planlaması konusunda bilgi kazanarak,insan yaşamındaki ve toplumdaki önemini kavrayarak danışmanlık ve eğitim yapabilme bilgi ve becerisini kazandırmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Yaşam boyu bütünsel sağlık bakışıyla cinsel sağlık ve üreme sağlığının yeri ve önemini açıklar. ;
2 Üreme haklarını sayar ve toplumsal cinsiyet ayrımının üreme sağlığına etkilerini tartışır. ;
3 Toplumda cinselliğe bakış ve cinsellikle ilgili değerlerin oluşma süreçlerini anlar.;
4 Kadın ve erkeğin karşılaşabileceği cinsel sağlık ve üreme sağlığı risklerini açıklar. ;
5 Kadın ve erkekte cinsellik süreçlerini, cinsel organları benzerlikler ve farklılıkları bilir.;
6 Aile planlamasının önemini ve amaçlarını yorumlar ;
7 Aile planlaması yöntemlerinin; etki mekanizmasını, özelliklerini, etkilerini ve uyarı işaretlerini bilir.;
8 Cinsel yolla bulaşan enfeksiyonların erken tanı, tedavi ve korunma için yapılması gerekenleri söyler.;
9 Cinsel istismar belirtileri ve korunma yollarını bilir;
10 Cinsellikle ilgili yanlış inanışları yorumlar. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin tanıtımı, içerik ve amaçların açıklanması
2 Cinsel Sağlık Eğitimine Giriş
3 Toplumlarda cinselliğe bakış- Cinsellik Hakkında Değer Oluşturma
4 Üreme Sağlığı –Cinsel Sağlık Hakları
5 Cinsel kimlik gelişimi -Ergenlik dönemindeki bedensel ve ruhsal değişiklikler
6 Üreme ve Cinsel Fonksiyon anatomi ve Fizyolojisi ve Bozuklukları
7 Aile Planlaması
8 Aile Planlaması
9 Aile Planlaması
10 İnfertilite -Yardımcı -Üreme Teknikleri
11 Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar
12 Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar
13 Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar
14 Cinsel İstismar, Cinsellikle İlgili Yanlış Bilgi ve İnanışlar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Taşkın L (2009). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. Genişletilmiş VIII. Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara.
Coşkun A, Karanisoğlu H (1992). Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği. Seçim H (Ed). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları No:556, Eskişehir.
Coşkun A, İnanç N, Ekizler H ve Ark. (1996). Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı. Coşkun A (Ed). Vehbi Koç Vakfı Yayınları No:11, İstanbul.
Kişnişçi H, Gökşin E ve Ark. (1996). Temel Kadın Hastalıkları ve Doğum Bilgisi. Güneş Kitabevi, Ankara,
Berek JS, Adashi EY, Hillard PA (1998). Novak Jinekoloji. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul.
Ulusal Aile Planlaması Hizmet Rehberi, Aile Planlaması Ve Üreme Sağlığı, TC Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı Ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü, Ankara,2005
Şirin A.,(ed)Kadın Sağlığı,Bedray Yayıncılık,İstanbul,2008
Öğretmen Ve Öğretmen Adayları İçin Cinsel Sağlık Eğitimi, İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı, Ceren Yayın Dağıtım, İstanbul,2006
Taşcı A İ.,Cinsel Eğitim,İz Yayıcılık,İstanbul ,2003
Ulusal Aile Planlaması Hizmet Rehberi, Kontraseptif Yöntemler, TC Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı Ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü, Ankara,2005
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 12 12
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 22 22
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0
OK2 5 0 0 0 4 0 0 4 0 4 0 0 0 0
OK3 5 0 0 0 4 0 0 0 0 4 0 0 0 0
OK4 5 0 0 0 4 0 0 0 0 4 0 0 0 0
OK5 5 0 0 0 4 0 0 0 0 4 0 0 0 0
OK6 5 0 0 0 4 0 0 0 0 4 0 0 0 0
OK7 5 0 0 4 4 0 0 0 0 4 0 0 0 0
OK8 5 0 0 4 4 0 0 0 0 4 0 0 0 0
OK9 5 0 0 4 4 0 0 4 0 4 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr