Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DAVRANIŞSAL İKTİSAT
1 Dersin Adı: DAVRANIŞSAL İKTİSAT
2 Dersin Kodu: IUS2104
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi MÜSLÜM BASILGAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Yrd.Doç.Dr Müslüm BASILGAN
Uludağ Üniversitesi İnegöl İşletme Fakültesi Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret Bölümü.
0224 294 26 95- muslumbasilgan@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Davranışsal iktisadın temel amacı bilişsel yetenek, sosyal etkileşim, güdü, duygusal tepkiler konusundaki betimleyici varsayımları iktisat modelleri ile birleştirmek ve bunun insan davranışı ve iktisadi sonuçları ile olan ilişkisini ortaya koymaktır
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Davranışsal iktisatta ana hipotezleri ve onları destekleyici ampirik kanıtları öğrenir.;
2 Neoklasik ve davranışsal yöntemler arasındaki farklılıkları kavrar.;
3 Davranışsal iktisatın kamu politikaları oluşturmada önemini anlar.;
4 İnsanların farklı piyasalarda gerçekte nasıl davrandıklarını ve seçim yaptıklarını kavrar. ;
5 Davranışsal teorilerin ampirik olarak nasıl test edildiğini ve uygulandığını anlar.;
6 Homoeconomicus ile şekillenen insan modelinin gerçek insan davranışını açıklamada yetersiz olduğunu görür;
7 İnsanların altruistik eğilimlere sahip olduğunun farkına varır.;
8 Beklenen fayda modelinin gerçek insan davranışını açıklamada yeterli bir teori olmadığını görür.;
9 Ekonomik davranışlarda duyguların ne kadar önemli olduğunu görür. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tarihsel süreçte davranışsal İktisadın gelişimi
2 İktisat ve psikolojinin etkileşimi
3 Davranışsal karar teorisi
4 Risk ve belirsizlik altında karar verme
5 Beklenti teorisi
6 Zaman tutarsızlığı ve oto kontrol
7 Zaman tutarsızlığı ve oto kontrol (devam)
8 Ders tekrarı ve Ara Sınav
9 Duygu ve mutluluk
10 Heuristikler ve önyargılar
11 Sosyal tercihler: ultimatom ve diktatör
12 Davranışsal finans
13 Davranışsal finans (devam)
14 Homoeconomicus Homosapiens’e Karşı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Rabin, Matthew. “Psychology and Economics”, Journal of Economic Literature, 36(1), 1998: 11-46.
DellaVigna, Stefano. “Psychology and Economics: Evidence from the Field”, Journal of Economic Literature, 47(2), 2009: 315-372
Kahneman, Daniel and Amos Tversky. “Prospect Theory: An Analysis of Decision under Risk”, Econometrica, 47(2), 1979: 263-29
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 2 5 5 4 0 0 5 5 0 4 0 0
OK2 0 0 0 4 0 0 5 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 4 0 0 5 0 0 0 0 0
OK4 2 0 0 4 0 0 5 0 0 4 0 0
OK5 3 0 0 4 0 0 5 0 0 3 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr