1 | Dersin Adı: | DAVRANIŞSAL İKTİSAT |
2 | Dersin Kodu: | IUS2104 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi MÜSLÜM BASILGAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Yrd.Doç.Dr Müslüm BASILGAN Uludağ Üniversitesi İnegöl İşletme Fakültesi Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret Bölümü. 0224 294 26 95- muslumbasilgan@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Davranışsal iktisadın temel amacı bilişsel yetenek, sosyal etkileşim, güdü, duygusal tepkiler konusundaki betimleyici varsayımları iktisat modelleri ile birleştirmek ve bunun insan davranışı ve iktisadi sonuçları ile olan ilişkisini ortaya koymaktır |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Tarihsel süreçte davranışsal İktisadın gelişimi | |
2 | İktisat ve psikolojinin etkileşimi | |
3 | Davranışsal karar teorisi | |
4 | Risk ve belirsizlik altında karar verme | |
5 | Beklenti teorisi | |
6 | Zaman tutarsızlığı ve oto kontrol | |
7 | Zaman tutarsızlığı ve oto kontrol (devam) | |
8 | Ders tekrarı ve Ara Sınav | |
9 | Duygu ve mutluluk | |
10 | Heuristikler ve önyargılar | |
11 | Sosyal tercihler: ultimatom ve diktatör | |
12 | Davranışsal finans | |
13 | Davranışsal finans (devam) | |
14 | Homoeconomicus Homosapiens’e Karşı |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Rabin, Matthew. “Psychology and Economics”, Journal of Economic Literature, 36(1), 1998: 11-46. DellaVigna, Stefano. “Psychology and Economics: Evidence from the Field”, Journal of Economic Literature, 47(2), 2009: 315-372 Kahneman, Daniel and Amos Tversky. “Prospect Theory: An Analysis of Decision under Risk”, Econometrica, 47(2), 1979: 263-29 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |