1 | Dersin Adı: | OSMANLI SOSYAL TARİHİ |
2 | Dersin Kodu: | İLA2224 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SAADET MAYDAER |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | msaadet@gmail.com 0 224 243 13 34 (60218) U. Ü. İlahiyat Fakültesi |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Osmanlı Devleti’nin sosyal yapısı ve bu sosyal yapının kuruluş, yükselme ve gerileme dönemlerinde geçirdiği değişimlerin anlaşılmasını sağlamaktır |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Osmanlı Kuruluş döneminde sosyo-kültürel yapı | |
2 | Osmanlı yükselme ve gerileme dönemindeki sosyal hayatın, kuruluş dönemiyle karşılaştırılması | |
3 | Osmanlı toplumsal ve demografik yapısı ve bu yapıdaki değişmeler | |
4 | Reaya ve askerî sınıfın toplumdaki yeri | |
5 | Farklı din ve ırkların bir arada yaşama tecrübesi | |
6 | Cinsiyet farklılığının sosyal yaşama etkileri | |
7 | Şehir ve kırsal kesimde sosyal yaşam | |
8 | Toplumdaki marjinal gruplar | |
9 | Gündelik yaşam | |
10 | Sosyal hayata katkıları itibariyle vakıflar, tekkeler ve loncalar | |
11 | Osmanlı toplumsal yapısındaki değişimlerin dinamikleri | |
12 | Şehir ve aile | |
13 | Suç ve şehir | |
14 | Yabancı seyyahların gözüyle Osmanlı toplumsal hayatı |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Suraiya Faroqhi, Osmanlı Kültürü Ve Gündelik Yaşam, Tarih Vakfı Yurt Yay., İstanbul 2000. Suraiya Faroqhi, Osmanlı’da Kentler Ve Kentliler, Tarih Vakfı Yurt Yay., İstanbul 2004. İlber Ortaylı, Osmanlı’da Toplumunda Aile, İstanbul 2001. D’ohsson, M. De M., 18. Yüzyıl Türkiyesinde Örf Ve Adetler, (Çev. Zerhan Yüksek9, Tercüman 1001 Temel Eser, Ts. Özer Ergenç, “Osmanlı Şehrindeki Mahallenin İşlev Ve Nitelikleri Üzerine”, Osmanlı Araştırmaları, Sy. 4, 1984, Ss. 69-78. Barkan, Ömer Lütfi, “Osmanlı İmparatorluğunda Bir İskân Ve Kolonizasyon Metodu Olarak Vakıflar ve Temlikler I, İstilâ Devirlerinin Kolonizatör Türk Dervişleri ve Zaviyeler”, Vakıflar Dergisi, Ankara, 1942, c. II, ss. 279-353. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 4 | 4 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |