1 | Dersin Adı: | KORUMA ve TURİZM |
2 | Dersin Kodu: | MIM3016 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. ÖZLEM BAĞBANCI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
okoprulu@uludag.edu.tr tel: 294 21 41 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu ders kapsamında öğrencilerin turizm ile arkeoloji, dünya kültürel ve doğal mirasın korunması yönündeki ilişkisinin kurularak öğrencilerin bilinçlendirilmeleri amaçlanmaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Tanışma, dersin amacı ve içeriklerinin anlatılması | |
2 | Koruma düşüncesinin gelişimi ve kuramsal temeli, ulusal ve uluslarası tüzükler, ilke kararları | |
3 | Çağdaş turizm olgusu, İç ve dış turizmin farklılıkları ve koruma açısından önemi. | |
4 | Konaklama ve turizm ilişkisi. Konaklama yapılarının tarihsel gelişimi içinde turizm amaçlı kullanıma dönüşme süreci. | |
5 | Çağdaş koruma kavramı, tarihsel ve doğal çevreden, tek yapıya koruma ve değerlendirmenin temel ölçütleri. | |
6 | Turizm ve koruma olgularının birlikte değerlendirilmesi | |
7 | Kültürel kimlik sorunu, korunması, geliştirilmesi. ve çağdaş turizm olgusu içindeki yeri. | |
8 | Ders tekrarı ve Ara Sınav | |
9 | Turizm'in talep ettiği doğal, kültürel ve sosyal çevre ögeleri. | |
10 | Turizm ve tarihi çevrenin karşılıklı gelişme gerekliliği ve bu konudaki farklı görüşler. | |
11 | Koruma olgusu içinde varolan değişme ve bozulma faktörünün turizm etkeni ile biçim değiştirmesi | |
12 | Tek yapı ölçeğinde turizm amaçlı koruma uygulamaları ve sorunları. Bölgesel ve kentsel koruma - turizm ilişkisi. Olumlu ve olumsuz örnekler. Arkeoloji ve turizm. Kazı alanlarında ziyaretçi-turist sorunları. | |
13 | Dünya kültürel ve doğal mirası kavramı. Uluslararası anlaşmalar ve bu kavramın turizm olgusu ile ilişkisi | |
14 | Koruma ve turizm olgularına bütüncül yaklaşım. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
AHUNBAY, Z., ‘’Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon’ YEM , İstanbul ,1996. ÖNER, O., “Eski Yapıların Turizm Amaçlı Değerlendirilmesi”, Rölöve ve Restorasyon Dergisi, sayı: 4, 1982. İ.T.Ü Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon Anabilim Dalı Ders Notları Binan Can , Mimari Koruma Alanında Venedik Tüzüğü’nden Günümüze Düşünsel Gelişmenin Uluslar Arası Evrim Süreci, İstanbul, YTÜ Yayını,1999. Cevat Erder, Tarihi Çevre Kaygısı, ODTÜ Yayını, 1999. Cevat Erder, Tarihi Çevre Bilinci, ODTÜ Yayını. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 25 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 1 | 13 |
Ödevler | 1 | 17 | 17 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 16 | 16 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |