Ders Öğretim Planı
Öğrenme ve Belleğin Hücresel Temelleri
1 |
Dersin Adı: |
Öğrenme ve Belleğin Hücresel Temelleri |
2 |
Dersin Kodu: |
TFZ6010 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Doktora |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
1 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
- |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. TÜLİN ALKAN |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
- |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
talkan@uludag.edu.tr 2954016 Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Fizyoloji Anabilim Dalı 16059 |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Öğrenme ve bellek oluşmasından sorumlu farklı beyin devreleri ve moleküler temelierini oluşturan nörokimyasal mekanizmalar irdelenmektedir. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Öğrenmenin assosiyatif olmayan (alışkanlık ve duyarlanma) ve asosiyatif boyutlarını açıklayabilme
;
|
2 |
Bellek oluşmasından sorumlu farklı beyin devrelerini kars¸ılas¸tırabilme;
|
3 |
Bellek oluşumunda birbirini izleyen aşamaların temelindeki nörokimyasal mekanizmaları irdeleyebilme
;
|
4 |
Öğrenme ve bellek ile ilgili deneysel modelleri analiz edebilme
;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
MSS’nin bilişsel işlevlerine genel bakış
|
|
2 |
Öğrenme ve belleğin fizyolojisi
|
|
3 |
Dikkat, bilinç, öğrenmenin biyokimyasal temeli
|
|
4 |
Deneysel çalışmalar
|
|
5 |
Eksplisit bellek özellikleri
|
|
6 |
İmplisit bellek özellikleri
|
|
7 |
Alışkanlık (habitüasyon) ve Duyarlanma (sensitizasyon)
|
|
8 |
Klasik ve operan koşullama
|
|
9 |
İşletim belleği
|
|
10 |
Serebral dominans ve lisan ile ilgili fizyolojik mekanizmalar
|
|
11 |
Belleğin İnterkortikal Aktarılması
|
|
12 |
Uzun süreli potansiyasyon ve Uzun süreli depresyon
|
|
13 |
Sinaptik plastisite
|
|
14 |
Deneysel modeller
|
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1- Guyton & Hall “Tıbbi Fizyoloji” (ISBN 978-975-420-558-9) 2- Ganong “Tıbbi Fizyoloji” (ISBN 978-975-420-826-9) 3- Eric R. Kandel “Principles Of Neural Science” (ISBN 0-8385-7701-6) |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
25 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
25 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
50 |
Toplam |
3 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
50 |
Finalin BAşarıya Oranı |
50 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
|
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
1 |
14 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
20 |
20 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
20 |
20 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
30 |
30 |
Toplam İş Yükü |
|
|
84 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
2,8 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
3 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
PY13
|
PY14
|
OK1
|
5
|
5
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
5
|
5
|
5
|
0
|
0
|
0
|
OK2
|
5
|
5
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
5
|
5
|
5
|
0
|
0
|
0
|
OK3
|
5
|
5
|
0
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
5
|
5
|
5
|
0
|
0
|
0
|
OK4
|
5
|
5
|
0
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
5
|
5
|
5
|
0
|
0
|
0
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |