Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
Öğrenme ve Belleğin Hücresel Temelleri
1 Dersin Adı: Öğrenme ve Belleğin Hücresel Temelleri
2 Dersin Kodu: TFZ6010
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. TÜLİN ALKAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: talkan@uludag.edu.tr
2954016
Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Fizyoloji Anabilim Dalı 16059
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrenme ve bellek oluşmasından sorumlu farklı beyin devreleri ve moleküler temelierini oluşturan nörokimyasal mekanizmalar irdelenmektedir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenmenin assosiyatif olmayan (alışkanlık ve duyarlanma) ve asosiyatif boyutlarını açıklayabilme ;
2 Bellek oluşmasından sorumlu farklı beyin devrelerini kars¸ılas¸tırabilme;
3 Bellek oluşumunda birbirini izleyen aşamaların temelindeki nörokimyasal mekanizmaları irdeleyebilme ;
4 Öğrenme ve bellek ile ilgili deneysel modelleri analiz edebilme ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 MSS’nin bilişsel işlevlerine genel bakış
2 Öğrenme ve belleğin fizyolojisi
3 Dikkat, bilinç, öğrenmenin biyokimyasal temeli
4 Deneysel çalışmalar
5 Eksplisit bellek özellikleri
6 İmplisit bellek özellikleri
7 Alışkanlık (habitüasyon) ve Duyarlanma (sensitizasyon)
8 Klasik ve operan koşullama
9 İşletim belleği
10 Serebral dominans ve lisan ile ilgili fizyolojik mekanizmalar
11 Belleğin İnterkortikal Aktarılması
12 Uzun süreli potansiyasyon ve Uzun süreli depresyon
13 Sinaptik plastisite
14 Deneysel modeller
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1- Guyton & Hall “Tıbbi Fizyoloji”
(ISBN 978-975-420-558-9)
2- Ganong “Tıbbi Fizyoloji”
(ISBN 978-975-420-826-9)
3- Eric R. Kandel “Principles Of Neural Science”
(ISBN 0-8385-7701-6)
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 25
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 25
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 20 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 84
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,8
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14
OK1 5 5 0 4 0 0 0 0 5 5 5 0 0 0
OK2 5 5 0 4 0 0 0 0 5 5 5 0 0 0
OK3 5 5 0 5 0 0 0 0 5 5 5 0 0 0
OK4 5 5 0 5 0 0 0 0 5 5 5 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr