Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ARAP DİLİ VE EDEBİYATI IV ( EL-LÜGATÜL-ARABİYYE VE ÂDÂBUHÂ IV )
1 Dersin Adı: ARAP DİLİ VE EDEBİYATI IV ( EL-LÜGATÜL-ARABİYYE VE ÂDÂBUHÂ IV )
2 Dersin Kodu: İLA2012
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç.Dr. HASAN TAŞDELEN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Hasan Taşdelen / htasdelen@hotmail.com
02242431066-60284
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilerin farklı konularla ilgili Arapça Edebi Metinleri Kavramasını Sağlamak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Walt Taylor'ın "İngilizce'de kullanılan Arapça Kelimeler" adlı eseri hakkında bilgi edinme;
2 Michael Hart'ın "The 100- A Ranking of the most İnfluentinal Persons in History" adlı eserin içeriği hakkında bilgi edinme ;
3 Farklı kelime oyunları sayesinde Arapça kelime haznesini geliştirebilme;
4 Arap Edebiyatı'nda Meşhur Bir Nüktedan Olan Cuhâ'dan Fıkra Örnekleri Aracılığıyla Üslubunu Tanıyabilme;
5 Boş zaman faaliyeti olarak değerlendirilen hobilerin daha bilinçli ve karaktere uygun olarak belirleyebilme alışkanlığı kazanma;
6 Arap dilinde var olan Fusha ve Ammice ayrımına dair bilgi edinebilme ;
7 Fusha ve Ammice ayrımını örnekler aracılığıyla pekiştirebilme;
8 Göç Edebiyatı'nın genel özellikleri hakkında bilgi edinebilme ve Göç Edebiyatı şairlerinden İlya Ebu Mazi'nin "Bilmiyorum" adli şiirini tahlil edebilme;
9 Özelde Beden Eğitimi derslerinin genelde ise spor-egzersiz yapmanın insan hayatı ve bedeni üzerindeki olumlu etkilerine dair bilgi edinme;
10 Cömertliğiyle meşhur şair Hatem b. Tai'ye dair aktarılan anekdot aracılığıyla çöl yaşamı hakkında bilgi edinme ve cömertliğin Araplar nezdindeki önemini kavrama;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 İngilizce'deki Arapça Kelimeler.
2 Tarihteki En Önemli Yüz Kişi I
3 Tarihteki En Önemli Yüz Kişi II
4 Arap Edebiyatı'nda Meşhur Bir Nüktedan Olan Cuhâ'nın Fıkraları
5 İnci Gerdanlık.
6 Hobiler.
7 Fusha ve Ammice I
8 Fusha ve Ammice II
9 Kim Bir Şeyi Haram Olduğu İçin Terk Ederse Onun Helal Karşılığını Alır.
10 Göç Edebiyatı: "Bilmiyorum"
11 Beden Eğitimi
12 Hatem-i Tai'den Daha Cömert Kimse
13 Dil Oyunu
14 Arkadaşım Fil
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: (Komisyon) el-Kıraetu'l-Muyessera II, Cantaş Yayınları, İstanbul.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 60
Toplam İş Yükü / 30 saat 2
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 2 0 3 5 0 0 0 0 0 3 0
OK2 3 4 0 3 5 0 0 0 0 0 2 0
OK3 4 5 0 2 4 0 0 0 0 0 3 0
OK4 3 3 0 3 4 0 0 0 0 0 2 0
OK5 3 4 0 4 3 0 0 0 0 0 4 0
OK6 4 5 0 4 5 0 0 0 0 0 4 0
OK7 4 5 0 4 5 0 0 0 0 0 4 0
OK8 3 3 4 4 5 0 0 0 0 0 4 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr