Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KURAN OKUMA VE TECVİD V
1 Dersin Adı: KURAN OKUMA VE TECVİD V
2 Dersin Kodu: İLA3001
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Abdurrahman Çetin
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Abdurrahman ÇETİN, Prof. Dr. Remzi KAYA, Öğr. Gör. M. Şevket Öztürk, Öğr. Gör. Abdülhalim Başal
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Abdurrahman ÇETİN
acetin@uludag.edu.tr
0 224 243 10 66 U.Ü. İlahiyat Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Sağlıklı bir Kur'an okuyuşu için gerekli olan tecvid kaidelerini tatbik etme becerisini kazanıp Kur’an’ı bu kazanım çerçevesinde yüzünden ve ezber okuyabilmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kur’an okumanın faziletini kavrayabilme ;
2 Sağlıklı bir Kur'an okuyuşu için gerekli olan tecvid ilminin tarifi, gayesi ve lüzumu hakkında bilgi edinme ;
3 Harfleri, mahreç yerleri ve sıfatlarına uygun bir şekilde telaffuz edebilme;
4 Harfleri telaffuz ederken mahreç ve sıfatlarda ortaya çıkabilecek muhtemel hataları fark edebilme;
5 Tecvid ilminin kavramlarını (ıstılahlarını) kullanabilme;
6 Tecvid bilgileri çerçevesinde Kur’an’ın ilk yarısını “talim usulü” çerçevesinde yüzünden doğru bir şekilde okuyabilme;
7 Kur'an tilâvetinde mûsikînin yeri, Kıraat imam ve râvîleri ve Kur'an-ı Kerim'in fazîletine dair âyet ve hadisler konularını anlayabilme;
8 Rahmân, İnşikâk, Târık ve Bürûc Sureler'ini ezbere okuyabilme;
9 Yüzünden ve ezberden okuduğu ayetlerin meallerini anlayabilme;
10 Yüzünden ve ezberden okuduğu ayetler ve teorik konular vasıtasıyla temel düzeyde bir Kur’an kültürüne sahip olma;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Kur'ân okurken dikkat edilmesi gereken hususlar, tecvid kuralları hakkında hatırlatmalar
2 Kur'an tilâvetinde mûsikînin yeri konusunun işlenmesi, 1. ve 2. cüzlerden yüzünden okuma, bir sonraki haftaya ait ezber üzerinde çalışma
3 Rahmân sûresinin 1. ve 2. sayfalarının ezber olarak dinlenmesi
4 Kıraat imam ve râvîleri konusunun işlenmesi, 3. ve 4. cüzler yüzünden okutulması,bir sonraki haftaya ait ezber üzerinde çalışma
5 Rahmân sûresinin 3. sayfasının ezber olarak dinlenip hataların düzeltilmesi
6 Kur'an'ı anlamanın önemi konusunun işlenmesi, 5. ve 6. cüzler yüzünden okutulması, bir sonraki haftaya ait ezber üzerinde çalışma
7 Rahmân sûresinin 4. sayfasının ezber olarak dinlenip hataların düzeltilmesi
8 Kur'an-ı Kerim'in fazîletine dair âyet ve hadisler konusunun işlenmesi, 7. ve 8. cüzler yüzünden okutulması, bir sonraki haftaya ait ezber üzerinde çalışma
9 İnşikâk sûresinin ezber olarak dinlenip hataların düzeltilmes
10 9. ve 10. cüzlerden yüzünden okuma, bir sonraki haftaya ait ezber üzerinde çalışma
11 Burûc sûresinin ezber olarak alınması
12 11-13. cüzlerden yüzünden okuma, bir sonraki haftaya ait ezber üzerinde çalışma
13 Târık sûresinin ezber olarak dinlenip hataların düzeltilmesi
14 14. ve 15. cüzlerden yüzünden okuma çalışması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Prof. Dr. Abdurrahman ÇETİN, Kur'an Okuma Esasları
Prof. Dr. İsmail KARAÇAM, Kur'an-ı Kerim'in Faziletleri ve Okunma Kaideleri
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 6 6 36
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 0 0
Toplam İş Yükü 64
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,13
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 4 4 0 0 0 0 0 3 0 0
OK3 0 0 4 4 0 0 0 0 0 3 0 0
OK4 0 0 3 4 0 0 0 0 0 3 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 3
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr