yaseminkahveci@uludag.edu.tr Tel: 0224 2941107 Adres: Uludağ Üniversitesi İİBF Kamu Yönetimi Bölümü, Görükle Kampusu16059 Nilüfer/Bursa
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Öğrencilerin, doğa ve insan arasındaki ilişkileri tarihsel bir perspektifle değerlendirebilmesini ve doğa algısına ilişkin paradigmal dönüşümler konusunda bilgi ve birikim sahibi olmasını sağlamaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
İnsan ve doğa arasındaki ilişkileri tarihsel bir perspektifle değerlendirebilme.;
2
Ekosistemin yapısı ve işlevleri ile temel ekolojik ilkeler konusunda bilgi sahibi olma.;
3
Doğaya ilişkin toplumsal bakış açısını belirleyen paradigmal değişimleri analiz edebilme. ;
4
Mekanik evren anlayışı konusunda bilgi sahibi olma.;
5
Yeni Ekolojik Paradigma konusunda bilgi sahibi olma. ;
6
Mekanik evren anlayışı ve ekolojik kriz arasındaki bağlantıları kurabilme ve çevre sorunlarının yapısal nedenleri hakkında çıkarımlarda bulunabilme.;
7
Doğa ve insan arasındaki ilişkinin yeniden tanımlanmasını gerektiren koşulları saptayabilme.;
8
Yeni ekolojik paradigmanın çevre sorunlarının çözümü konusunda taşıdığı potansiyeli değerlendirebilme.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Ekosistemin Özellikleri ve Temel Ekolojik İlkeler
2
Doğa ve İnsan ilişkisi: Avcılık ve Toplayıcılık Dönemi
3
İlk Büyük Değişim: Tarım Toplumuna Geçiş ve Tarımın Çevresel Etkileri
4
İkinci Büyük Değişim: Enerji Kaynaklarında Dönüşüm
5
Aydınlanma ve Değişen Doğa algısı
6
Mekanistik Dünya Görüşü: Bacon, Descartes ve Newton
7
Teknoloji ve Doğaya Egemen Olma Görüşü
8
Ekonomik Büyümenin Ekolojik Yorumu
9
Ekolojik Krizin Yapısal Nedenleri ve Sonuçları
10
İnsanlık Tarihinin Ekolojik Yorumu
11
Yeni Fizik ve Paradigmal Dönüşüm
12
Yeni Ekolojik Paradigma: Cotton ve Dunlap
13
Yeni Ekolojik Paradigma: Priages ve Ehrich
14
Ekolojik Toplum
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Fritjof Capra, Batı Düşüncesinde Dönüm Noktası, (Çev: Mustafa Armağan), İstanbul: İnsan Yayınları, 1992. Joseph R. Des Jardins, Çevre Etiği, Çevre Felsefesine Giriş, (Çev: Ruşen Keleş), Ankara: İmge Kitabevi Yayınları, 2006. Clive Ponting, Dünyanin Yeşil Tarihi, (Çev: Ayşe Başçı Sander), İstanbul: Sabancı Üniversitesi Yayınevi, 2000. Hasan Ünder, Çevre Felsefesi, Doruk Yayımcılık, 1996.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
50
Yıl sonu Sınavı
1
50
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
50
Finalin BAşarıya Oranı
50
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
2
28
Ödevler
1
20
20
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
20
20
Toplam İş Yükü
96
Toplam İş Yükü / 30 saat
3,2
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU