Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİYOETİK ÇALIŞMALARINDA YÖNTEMBİLGİSİ
1 Dersin Adı: BİYOETİK ÇALIŞMALARINDA YÖNTEMBİLGİSİ
2 Dersin Kodu: TTE5004
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MUSTAFA MURAT CİVANER
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: mcivaner@gmail.com / Tel: 224.295 4272
Adres: Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi, Temel Tıp Bilimleri binası 3.kat, Halk Sağlığı AD, Görükle, 16059, Bursa
18 Dersin Web Adresi: deontoloji.uludag.edu.tr
19 Dersin Amacı Bu ders ile öğrencilere; Biyoetik alanında bir çalışma kurgulayabilmek, yürütebilmek ve raporlayabilmek için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bilimsel ve felsefi yaklaşımların özellikleriyle bağlantılı olarak Biyoetik disiplinin kapsamı ve çalışma alanlarını tanımlar. Akademik çalışmaların türlerini, özelliklerini ve gerekliliklerini tanımlar.;
2 Akademik çalışmalar bağlamında etik yükümlülüklerini kavrar.;
3 Çalışmalarının konularını ve amaçlarını; özgünlük, bilgi birikimine katkıda bulunma, toplumsal yarar, tıbbi uygulamalardan kaynaklanan değer sorunlarının görünür kılınması, değer sorunlarına dair önlem ya da çözüm geliştirilmesine alandan katkıda bulunma ölçütleriyle belirler.;
4 Belli bir argümanı haklı çıkarımını sağlayacak biçimde gerekçeleriyle birlikte kurgulayarak ileri sürebilir ve analiz edebilir.;
5 Non-normatif araştırmaların Biyoetik çalışmalarındaki yerini ve amacını kavrar; araştırma amacının çalışma içindeki yerini doğru tanımlar. Amaçla ve arkaplandaki etik yaklaşımıyla uyumlu bir araştırma yöntemi kurgulayabilir. ;
6 Niceliksel ve niteliksel araştırma türlerini ve veri analizi yöntemlerini kavrar; araştırma yönteminin türüne uygun biçimde veri toplayabilir ve analiz edebilir. ;
7 Çalışmalarını amaç doğrultusunda yorumlayabilir; akademik anlatım ve dile uygun biçimde ve çeşitli akademik yazım türlerine göre sunabilir ve raporlaştırabilir.;
8 Çalışmalarını sunmak ve yayımlamak üzere gerekli biçimde başvuru yapabilir; hakem eleştirilerini yanıtlayabilir. ;
9 Biyoetik alanındaki akademik çalışmaları eleştirel değerlendirebilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Bilim, Felsefe ve Etik: Temel kavramlar Etik sorusu sorabilme
2 Akademik çalışmaların türleri Akademik çalışmalarda etik yükümlülükleri İntihal programları
3 Argüman Argüman oluşturma Argüman analizi
4 Non-normatif çalışmaların argümandaki yeri Bilimsel araştırmaların türleri Bir araştırma konusu ve amacı belirlenmesi
5 Bilimsel araştırmanın aşamaları Literatür tarama
6 Konu seçimi ve amaç belirleme Literatür tarama Giriş’in yapısı Niceliksel bir araştırma yönteminin seçilmesi ve amaca göre yapılandırılması
7 Yöntem belirleme Kaynak yönetim programları
8 Veri toplama ve analiz Örnek makalelerin incelenmesi
9 Bulguların sunumu Veri toplama ve analiz
10 Tartışma bölümünün yapılandırılması Örnek makalelerin incelenmesi
11 Çalışmanın sunumu ve raporlaştırılması Örnek makalelerin incelenmesi
12 Eleştirel değerlendirme Araştırma raporunun yazımı
13 Bildiri hazırlama ve sunma Araştırma raporunun yazımı
14 Çalışmaların yayımlanması Araştırma raporunun sunumu
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Therese L. Baker. Doing Social Research. McGraw-Hill, 1994
Vildan Sümbüloğlu ve Kadir Sümbüloğlu. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatiboğlu yayınları, Ankara, 2000.
William F. Whimster. Biomedical Research. Springer, 1997.
Coulon A. Etnometodoloji. Küre yayınları, 2010.
Güler A, Halıcıoğlu MB, Taşğın S. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin yayınları, 2013.
Baş T, Akturan U. Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin yayınları, 2013.
Glaser BG, Strauss AL. The Discovery of Grounded Theory: Strategies for qualitative research. Transaction Publishers, 2011.
Greenhalgh T. How to Read a Paper: The Basics of Evidence-Based Medicine. BMJ Books, 5th ed. 2014.
Hall GM (ed). How To Write a Paper. BMJ Books, 5th ed. 2012.
Day RA. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır? TÜBİTAK yayınları, 1996
Akdur R. Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve Tez Yapma Rehberi. Ankara 1996
Güzeldemir WM. Bilimsel Yazı Nasıl Yazılmalı? Logos Yayıncılık, Ankara 2003
Recommendations for the Conduct, Reporting, Editing, and Publication of Scholarly Work in Medical Journals. http://www.icmje.org/recommendations/
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 10 40
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 11 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 10 2 28
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 24 24
Toplam İş Yükü 178
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,93
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 0 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr