1 | Dersin Adı: | BİYOETİK ÇALIŞMALARINDA YÖNTEMBİLGİSİ |
2 | Dersin Kodu: | TTE5004 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MUSTAFA MURAT CİVANER |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
mcivaner@gmail.com / Tel: 224.295 4272 Adres: Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi, Temel Tıp Bilimleri binası 3.kat, Halk Sağlığı AD, Görükle, 16059, Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | deontoloji.uludag.edu.tr |
19 | Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilere; Biyoetik alanında bir çalışma kurgulayabilmek, yürütebilmek ve raporlayabilmek için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak amaçlanmaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Bilim, Felsefe ve Etik: Temel kavramlar | Etik sorusu sorabilme |
2 | Akademik çalışmaların türleri Akademik çalışmalarda etik yükümlülükleri | İntihal programları |
3 | Argüman | Argüman oluşturma Argüman analizi |
4 | Non-normatif çalışmaların argümandaki yeri Bilimsel araştırmaların türleri | Bir araştırma konusu ve amacı belirlenmesi |
5 | Bilimsel araştırmanın aşamaları | Literatür tarama |
6 | Konu seçimi ve amaç belirleme Literatür tarama Giriş’in yapısı | Niceliksel bir araştırma yönteminin seçilmesi ve amaca göre yapılandırılması |
7 | Yöntem belirleme | Kaynak yönetim programları |
8 | Veri toplama ve analiz | Örnek makalelerin incelenmesi |
9 | Bulguların sunumu | Veri toplama ve analiz |
10 | Tartışma bölümünün yapılandırılması | Örnek makalelerin incelenmesi |
11 | Çalışmanın sunumu ve raporlaştırılması | Örnek makalelerin incelenmesi |
12 | Eleştirel değerlendirme | Araştırma raporunun yazımı |
13 | Bildiri hazırlama ve sunma | Araştırma raporunun yazımı |
14 | Çalışmaların yayımlanması | Araştırma raporunun sunumu |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Therese L. Baker. Doing Social Research. McGraw-Hill, 1994 Vildan Sümbüloğlu ve Kadir Sümbüloğlu. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatiboğlu yayınları, Ankara, 2000. William F. Whimster. Biomedical Research. Springer, 1997. Coulon A. Etnometodoloji. Küre yayınları, 2010. Güler A, Halıcıoğlu MB, Taşğın S. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin yayınları, 2013. Baş T, Akturan U. Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin yayınları, 2013. Glaser BG, Strauss AL. The Discovery of Grounded Theory: Strategies for qualitative research. Transaction Publishers, 2011. Greenhalgh T. How to Read a Paper: The Basics of Evidence-Based Medicine. BMJ Books, 5th ed. 2014. Hall GM (ed). How To Write a Paper. BMJ Books, 5th ed. 2012. Day RA. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır? TÜBİTAK yayınları, 1996 Akdur R. Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve Tez Yapma Rehberi. Ankara 1996 Güzeldemir WM. Bilimsel Yazı Nasıl Yazılmalı? Logos Yayıncılık, Ankara 2003 Recommendations for the Conduct, Reporting, Editing, and Publication of Scholarly Work in Medical Journals. http://www.icmje.org/recommendations/ |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 10 | 40 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 11 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 10 | 2 | 28 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |