Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
Mukayeseli Tefsir Metinleri
1 Dersin Adı: Mukayeseli Tefsir Metinleri
2 Dersin Kodu: TIB6101
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 7
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi MUSTAFA BİLGİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: icelik@uludag.edu.tr
0224 243 10 66-60101, U.Ü. İlahiyat Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Tefsir metinlerini mukayeseli olarak analiz etmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kaynak tefsirler hakkında bilgi sahibi olabilme.;
2 Tefsir metotları hakkında bilgi sahibi olabilme.;
3 Tefsir metotlarını birbirleriyle karşılaştırabilme.;
4 Tefsir metotlarının artı ve eksi yönlerini tespit edebilme.;
5 Rivayet tefsir metodunu kullanan tefsirlerin karakteristik özelliklerini kavrayabilme.;
6 Dirayet tefsir metodunu kullanan tefsirlerin karakteristik özelliklerini kavrayabilme.;
7 Dirâyet tefsir metoduyla oluşturulan tefsirleri kendi içinde sınıflandırabilme.;
8 Klasik tefsirler hakkında derinlemesine bilgi sahibi olabilme.;
9 Klasik tefsirlerle çağdaş tefsirler arasındaki benzerlik ve farklılıkları tespit edebilme.;
10 Klasik ve çağdaş tefsirlerden elde edilen bilgilerle yeni bilimsel açılımlar gerçekleştirebilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Kaynak Tefsirlerin Tanıtımı
2 Kutsal Metinlerin Tefsirinde Kullanılan Metodlar: Semantik Analiz Metodu ve Hermenötik
3 Yöresel, Tarihsel ve Evrensel Özellikleri Açısından Kur’ân ve Tefsirleri
4 Kur’ân’ın, Yöresel, Tarihsel Olay ve Argümanları Kullanarak Evrensel Değerler Sunması
5 Metinsel Bağlam ve Nüzul Sebepleri İle İlgili Metinler
6 Rivayet Tefsiri Metoduyla Yorumlanan Tefsir Metinlerinden Seçmeler
7 İsra Suresi’ne Göre Hz. Musa ve On Emir
8 İlk Müfessir Mukatil b. Süleyman’ın Tefsirinden Örnekler
9 Aynı Ayetlerin Dirayet ve İctimai Tefsirlerde Ele Alınış Tarzı
10 Dirâyet, İctimai ve Konulu Tefsir Metoduyla Yazılan Tefsirlerin Özellikleri
11 Yöneticiliğin, Halk Tarafından Ehil Kimselere Verilmesiyle Oluşturulan “Ulu’l-Emr’e İtaatin Gerekliliği (Nisa Suresi, 2/58. Âyetinin Tefsiri)
12 Adı Geçen Âyetlerin Dirâyet Ve İctimai Tefsirlerde Ele Alınış Tarzı
13 Kur’ân’da Bulunan Düşünce ve İnanç Hürriyeti İle İlgili Âyetlerin Tefsiri
14 Kur’ân’ın Barış ve Hoşgörü İle İlgili Âyetlerinin Tefsiri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. el-Bursevî, Rûhu’l-beyân fî tefsîri’l-Kur’ân, I-X, İstanbul 1969
2. Ebû’s-Suûd, İrşâdu’l-akli’s-selîm ilâ mezâyâ’l-Kitâbi’l-Kerîm
3. Fahruddîn er-Râzî, Mefâtîhu’l-Ğayb, I-XXXII, Beyrut 1990
4. el-Mâtürîdî, Te’vîlâtü’l-Kur’ân, I-XVI, İstanbul 2005
5. et-Taberî, Câmiu’l-Beyân an Te’vîli Âyi’l-Kur’ân, I-XXX, Kahire 1954
6. el-Beyzâvî, Envâru’t-Tenzîl ve esrâru’t-te’vîl, I-II, İstanbul 1886
7. İbn Kesir, Tefsîru’l-Kur’âni’l-Azîm, I-IV, Beyrut 1969
8. Mukatil b. Süleyman, Tefsiru Mukatil b. Süleyman, I-V, Kahire 1979
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 9 126
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 35 35
Toplam İş Yükü 203
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,77
Dersin AKTS Kredisi 7
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 3 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
OK2 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
OK6 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 4 3 0 5 0 0 4 0 0 0 3 0
OK9 0 4 0 3 0 0 0 0 4 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr