1 | Dersin Adı: | FİZİKSEL UYGUNLUK |
2 | Dersin Kodu: | BED3005 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. SADETTIN EROL |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Öğr.Gör.Sadettin Erol |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
ramizar@uludag.edu.tr, tlf: 02242940685 Uludağ Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Nilüfer / BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Fiziksel uygunluk ile ilgili terim ve tanımları kavratabilmek, fiziksel uygunluk unsurlarını ve bölümlerini öğretmek, beden eğitimi ve egzersizin ölçme ve değerlendirme metodlarını öğretmek, test, ölçme ve değerlendirme ile ilgili bilgiler sunmak, egzersiz programı hazırlamayı öğretmek, uygulamasını ve değerlendirmesini öğretmek, dayanıklılık, kuvvet, sürat, esneklik ölçme metodlarını tanımalarını ve kullanmalarını sağlamak |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Fiziksel uygunluğun tanımı, çeşitleri, önemi | Fiziksel uygunluk genel uygulama |
2 | Fiziksel aktivite ve sağlık ilişkisi, sağlık ve zindelik için egzersiz programının miktarı ve kalitesi | Fiziksel uygunluk genel uygulama |
3 | Fiziksel uygunluğun ölçülmesi ve değerlendirilmesinin önemi | İstirahat ve Egzersiz esnasında Nabız ve Tansiyon ölçümleri |
4 | ACSM Kriterleri Doğrultusunda Risk Analizi ve Egzersiz Reçetelendirilmesi | Risk analizi ve Egzersiz programları uygulamaları |
5 | Fiziksel uygunluğun komponentleri | Risk analizi ve Egzersiz programları uygulamaları |
6 | Kardiyovaskular dayanıklılığın ölçülmesi ve değerlendirilmesi | Kalp-solunum uygunluk düzeyini iyileştirmek için uygulanabilecek egzersiz programları |
7 | Anerobik uygunluk ölçümü, değerlendirilmesi | Anaerobik kapasite ölçüm yöntemleri ve testleri Anaerobik kapasite antrenman programı uygulamaları |
8 | Kas kuvveti ve dayanıklılığının ölçülmesi ve değerlendirilmesi | Kuvvet ölçüm yöntemleri ve testleri. Ağırlık antrenman programı uygulamaları |
9 | Sürat ve esnekliğin ölçülmesi ve değerlendirilmesi | Sürat ve esneklik ölçüm yöntemleri ve testleri. Esneklik geliştirici egzersiz uygulamaları |
10 | Denge ve becerinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi | Denge ve beceri ölçüm yöntemleri ve testleri. Denge ve beceri geliştirici egzersiz uygulamaları |
11 | Beden kompozisyonunun ölçülmesi ve değerlendirilmesi | Skinfold, Bioimpedance, boy, kilo, çevre, çap ve uzunluk ölçümleri |
12 | Egzersiz yoğunluğunu belirleme metotları | MET, HRmax, HRRmax RPE uygulamaları |
13 | Performans sporcuları ve sedanterlere yönelik egzersiz programlarının hazırlanması | Egzersiz programı uygulamaları |
14 | Egzersiz ve çevre Hastalıklar ve Egzersiz | Egzersiz programı uygulamaları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Özer, K. (2006). Fiziksel Uygunluk, 2. baskı, Nobel Yayın Dağıtım: Ankara. 2. Zorba, E. (2001). Fiziksel Uygunluk, 2. Baskı, Gazi Kitabevi 3. ACSM;ACSM’s Guıdelines for Exercise Testing and Prescription, Lippincott Williams & Wilkins, 6th Ed., Philadelphia, 2000 4. Heywad,H.,Vivian, (2002).Advanced Fitness assesment and Exercise Prescription, Human Kinetics,4th Ed., Champaign,IL. 5. Powers,S.,Dodd,L.,S.,Total Fitness (1999). Exercise,Nutrition,and Wellness, Allyn and Bacon,2ndEd.,Boston. 6. Sharkey,J.,Brian (2002 ). Fitness and Health, Human Kinetics,5th Ed.,Champaign,IL. 7. Westerterp, K.R. (2009). Assessment of physical activity: a critical appraisal, Eur J Appl Physiol (2009) 105:823–828 DOI 10.1007/s00421-009-1000-2. 8. Welk G.J, The Role Of Physical Activity Assessments For School-Based Physical Activity Promotion, Measurement in Physical Education and Exercise Science, 12: 184–206, 2008. 9. Charles B. Corbin, Ruth Lindsey (2007). Fitness for Life-Updated 5th Edition-Cloth, Human Kinetics. 10. Horvat, M., Block, M., & Kelly L. (2007) Developmental and Adapted Physical Activity Assessment, Human Kinetics, ISBN 9780736051071. 11. Ward, D., Saunders, R., & Pate, R. (2002) Physical Activity Interventions in Children and Adolescents, Human Kinetics, ISBN 9780736051323. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 15 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 17 | 2 | 34 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Projeler | 1 | 25 | 25 |
Arazi Çalışmaları | 7 | 2 | 14 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 7 | 2 | 14 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |