Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
FİZİKSEL UYGUNLUK
1 Dersin Adı: FİZİKSEL UYGUNLUK
2 Dersin Kodu: BED3005
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. SADETTIN EROL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr.Gör.Sadettin Erol
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ramizar@uludag.edu.tr,
tlf: 02242940685
Uludağ Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Nilüfer / BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Fiziksel uygunluk ile ilgili terim ve tanımları kavratabilmek, fiziksel uygunluk unsurlarını ve bölümlerini öğretmek, beden eğitimi ve egzersizin ölçme ve değerlendirme metodlarını öğretmek, test, ölçme ve değerlendirme ile ilgili bilgiler sunmak, egzersiz programı hazırlamayı öğretmek, uygulamasını ve değerlendirmesini öğretmek, dayanıklılık, kuvvet, sürat, esneklik ölçme metodlarını tanımalarını ve kullanmalarını sağlamak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Fiziksel uygunluk ile ilgili terim ve tanımları kavrar;
2 Fiziksel uygunluk unsurlarını ve bölümlerini öğrenir;
3 Beden eğitimi ve egzersizin ölçme ve değerlendirme metodlarını öğrenir;
4 Test, ölçme ve değerlendirme tanımlamalarını kavrar;
5 Egzersiz programı hazırlamayı ve uygulamayı öğrenir ;
6 Egzersiz programını değerlendirmeyi öğrenir;
7 Dayanıklılık, kuvvet, sürat, esneklik ölçme metodlarını öğrenir ve yorumlar;
8 Yaşlılarda egzersiz programı yapmayı ve uygulamayı öğrenir;
9 Çocuklarda egzersiz programı yapmayı ve uygulamayı öğrenir;
10 Vücut kompozisyonu ölçüm metodlarını öğrenir;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Fiziksel uygunluğun tanımı, çeşitleri, önemi Fiziksel uygunluk genel uygulama
2 Fiziksel aktivite ve sağlık ilişkisi, sağlık ve zindelik için egzersiz programının miktarı ve kalitesi Fiziksel uygunluk genel uygulama
3 Fiziksel uygunluğun ölçülmesi ve değerlendirilmesinin önemi İstirahat ve Egzersiz esnasında Nabız ve Tansiyon ölçümleri
4 ACSM Kriterleri Doğrultusunda Risk Analizi ve Egzersiz Reçetelendirilmesi Risk analizi ve Egzersiz programları uygulamaları
5 Fiziksel uygunluğun komponentleri Risk analizi ve Egzersiz programları uygulamaları
6 Kardiyovaskular dayanıklılığın ölçülmesi ve değerlendirilmesi Kalp-solunum uygunluk düzeyini iyileştirmek için uygulanabilecek egzersiz programları
7 Anerobik uygunluk ölçümü, değerlendirilmesi Anaerobik kapasite ölçüm yöntemleri ve testleri Anaerobik kapasite antrenman programı uygulamaları
8 Kas kuvveti ve dayanıklılığının ölçülmesi ve değerlendirilmesi Kuvvet ölçüm yöntemleri ve testleri. Ağırlık antrenman programı uygulamaları
9 Sürat ve esnekliğin ölçülmesi ve değerlendirilmesi Sürat ve esneklik ölçüm yöntemleri ve testleri. Esneklik geliştirici egzersiz uygulamaları
10 Denge ve becerinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi Denge ve beceri ölçüm yöntemleri ve testleri. Denge ve beceri geliştirici egzersiz uygulamaları
11 Beden kompozisyonunun ölçülmesi ve değerlendirilmesi Skinfold, Bioimpedance, boy, kilo, çevre, çap ve uzunluk ölçümleri
12 Egzersiz yoğunluğunu belirleme metotları MET, HRmax, HRRmax RPE uygulamaları
13 Performans sporcuları ve sedanterlere yönelik egzersiz programlarının hazırlanması Egzersiz programı uygulamaları
14 Egzersiz ve çevre Hastalıklar ve Egzersiz Egzersiz programı uygulamaları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Özer, K. (2006). Fiziksel Uygunluk, 2. baskı, Nobel Yayın Dağıtım: Ankara.
2. Zorba, E. (2001). Fiziksel Uygunluk, 2. Baskı, Gazi Kitabevi
3. ACSM;ACSM’s Guıdelines for Exercise Testing and Prescription, Lippincott Williams & Wilkins, 6th Ed., Philadelphia, 2000
4. Heywad,H.,Vivian, (2002).Advanced Fitness assesment and Exercise Prescription, Human Kinetics,4th Ed., Champaign,IL.
5. Powers,S.,Dodd,L.,S.,Total Fitness (1999). Exercise,Nutrition,and Wellness, Allyn and Bacon,2ndEd.,Boston.
6. Sharkey,J.,Brian (2002 ). Fitness and Health, Human Kinetics,5th Ed.,Champaign,IL.
7. Westerterp, K.R. (2009). Assessment of physical activity: a critical appraisal, Eur J Appl Physiol (2009) 105:823–828 DOI 10.1007/s00421-009-1000-2.
8. Welk G.J, The Role Of Physical Activity Assessments For School-Based Physical Activity Promotion, Measurement in Physical Education and Exercise Science, 12: 184–206, 2008.
9. Charles B. Corbin, Ruth Lindsey (2007). Fitness for Life-Updated 5th Edition-Cloth, Human Kinetics.
10. Horvat, M., Block, M., & Kelly L. (2007) Developmental and Adapted Physical Activity Assessment, Human Kinetics, ISBN 9780736051071.
11. Ward, D., Saunders, R., & Pate, R. (2002) Physical Activity Interventions in Children and Adolescents, Human Kinetics, ISBN 9780736051323.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 25
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 15
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 17 2 34
Ödevler 1 5 5
Projeler 1 25 25
Arazi Çalışmaları 7 2 14
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 7 2 14
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0
OK4 0 0 4 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 5 5 0 0 0 0 0 0 0 4 5 0
OK6 0 0 0 0 0 5 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 4 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr