1 | Dersin Adı: | SİLAHLANMA ve GÜVENLİK SORUNLARI |
2 | Dersin Kodu: | ULU4102 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Ferhat Pirinççi |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Ferhat Pirinççi ferhat@uludag.edu.tr 0224 294 10 56 UÜ İİBF A Blok No. 316 Nilüfer / Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | www.ferhatpirincci.com |
19 | Dersin Amacı | Öğrencilerin günümüzde en önemli güvenlik sorunlarından biri olan silahlanma başta olmak üzere, silahların türleri, kitle imha silahları, nükleer silahlar ve silahlanmanın bölgesel güvenliğe etkisi hakkında temel düzeyde bilgi edinmelerini sağlamak ve genel anlamda güvenlik sorunları spesifik olarak da silahlanmayla ilişkili olarak karşılarına çıkacak tartışmaları bilgi temelli ve donanımlı bir şekilde analiz edebilmelerini sağlamak |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Güvenliğin Ontolojisi: Teorik Tartışmalar | |
2 | Güvenlik-Silahlanma İlişkisi: Paradoksal Yaklaşımlar | |
3 | Silahların Sınıflandırılması | |
4 | Silahlanma ve Savunma Sanayileri | |
5 | Silah Ticareti: Satıcı ve Alıcı Ülkelerin Hedefleri | |
6 | Soğuk Savaş Döneminde Konvansiyonel Silah Ticareti | |
7 | Soğuk Savaş Sonrası Dönemde Konvansiyonel Silah Ticareti | |
8 | Balistik Füzeler ve Uluslararası Güvenliğe Etkisi | |
9 | Biyolojik ve Kimyasal Silahlar | |
10 | Nükleer Silahlanmanın Nedenleri | |
11 | Nükleer Silah Sahibi Ülkelerin Güvenlik Politikaları | |
12 | Nükleer Silahların Yayılması Sorunu | |
13 | Nükleer Silahların Yayılmasını Önleme: Bir Örnek Olay | |
14 | Küresel ve Bölgesel Silahsızlanma Girişimleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Center for Strategic and International Studies (CSIS), Burke Chair in Strategy Reports Ferhat Pirinççi, “ABD-Suudi Arabistan Silah Anlaşması” Akademik Orta Doğu Dergisi, Cilt 5, Sayı 2, 2011, ss. 61-84, ISBN: 1307-0207. Ferhat Pirinççi, “İsrail’in Silahlanmasında ABD’nin Rolü ve ABD-İsrail Stratejik İlişkisinin Başlaması (1956-1973)”, History Studies: International Journal of History, Orta Doğu Özel Sayısı, 2010, ss. 353-374, ISSN:1309-4173. Ferhat Pirinççi, “Orta Doğu’da Silahlanmayı İlk Kontrol Girişimi: Üçlü Deklarasyon”, History Studies: International Journal of History, Orta Doğu Özel Sayısı, 2010, ss. 375-392, ISSN:1309-4173. Ferhat Pirinççi, Silahlanma ve Savaş: Orta Doğu'daki Silahlanma Girişimlerinin Bölgesel ve Küresel Güvenliğe Etkisi, Bursa: Dora Yayınları, 2010, ISBN: 9786054118687 Frank Barnaby, How Nuclear Weapons Spread: Nuclear Weapon Proliferation in the 1990’s, New York: Routledge, 1993. Joseph Cirincione, Bomb Scare: The History and Future of Nuclear Weapons, New York: Columbia University Press, 2007. Stockholm International Peace Research Institute (SIPRI) Arms Transfers Database |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 174 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |