1 | Dersin Adı: | ÇAĞDAŞ TOPLUMUN SOSYOLOJİK PROBLEMLERİ |
2 | Dersin Kodu: | SSY4085 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi MUSTAFA BERKAY AYDIN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
M. Berkay Aydın 0 555 705 8816 berkayaydin@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Çağdaş toplumun sosyolojik problemlerine odaklanan derste genel olarak güncel problemler teorik tartışmalar eşliğinde dikkate alınır. Çalışma yaşamı, yurttaşlık, demokrasi, yoksulluk, eşitlik, çevre sorunları gibi temalarda ulusal ve uluslararası güncel araştırma raporlarından yararlanılır. Bunun yanında güncel teorik tartışmalar da dersin gündemini oluşturur. Güncel somut toplumsal problemlere proje temelli yaklaşımın verilmesi de hedeflenir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Tanışma, Giriş | |
2 | Çağdaş toplumun sosyolojik problemlerine giriş | |
3 | Araştırma Raporu İncelemesi: IPSOS Global Trends 2017 | |
4 | Araştırma Raporu İncelemesi: IPSOS Global Trends 2017 & Global Youth Survey 2017 | |
5 | Çağdaş Toplumda İş, Çalışma ve Sınıflar: Guy Standing | |
6 | Günümüzde Yoksulluk ve Tüketim: Zygmunt Bauman | |
7 | Çağdaş Toplumda Demokrasi Tartışmaları: A. Negri & M. Hardt | |
8 | Çağdaş Toplumda Demokrasi Tartışmaları: A. Appadurai | |
9 | Çağdaş Toplumun 'İşleyişi': Richard Sennett | |
10 | Çağdaş Toplumda 'Karakter Aşınması': Richard Sennett | |
11 | Proje Önerisi Hazırlamaya Giriş: Proje Teklifi Yazım Rehberi | |
12 | Proje Örneği: İşsizlik ve Yoksulluğun Azaltılması | |
13 | Neo Liberal Dönem ve Popülizm: W. Streeck ve S. Zizek | |
14 | Değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | Standing, G. (2014) Prekarya, İstanbul: İletişim. IPSOS GLOBAL Trends 2017 Report, IPSOS Global Youth Survey 2017 Report, Bauman, Z. (1999) Çalışma, Tüketicilik ve Yeni Yoksullar, İstanbul: Sarmal.Negri, A.& Hardt, M. (2014) Duyuru, İstanbul: Ayrıntı. Negri, A. & Hardt, M. (2011) Çokluk, İstanbul: Ayrıntı, Appadurai, A. (2017) “ Demokrasi Yorgunluğu”, Büyük Gerileme (içinde), der. H. Gieselberger, İstanbul: Metis., Zizek, S. (2017) Popülist Cazibe”, Büyük Gerileme (içinde), der. H. Gieselberger, İstanbul: Metis. Streeck, W. (2017) “ Neo-liberal Kapitalizm İçin Sonun Başlangıcı:Bastırılanların Geri Dönüşü”, Büyük Gerileme (içinde), der. H. Gieselberger, İstanbul: Metis. , Sennett, R. ( 2011), Yeni Kapitalizm Kültürü, İstanbul: Ayrıntı. , Sennett ( 2003) Karakter Aşınması, İstanbul: Ayrıntı. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 36 | 36 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |