1 |
Dersin Adı: |
RESİM III (A.S.A.) |
2 |
Dersin Kodu: |
RES3111 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
3 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
5 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
7 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
4 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Öğr. Gör. NURHAN YEŞİL KOLAYLI |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Dilek Bilhan; Nurhan Yesil Öğr. Gör. Faik AGAYEV |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim- İş Eğitimi Anabilim Dalı Nilüfer/BURSA |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Somut görsel öğeler olan leke çizgi renk form doku ışık- gölgenin birbirleriyle karşılaştırılması ve düzenlenmesiyle kompozisyonun değişmez unsuru olan denge oluşur. Buna bağlı olarak biçim çekil form olgusu araştırılır. Ritim duygusu oluşturulur ve yüzey üzerinde kompozisyon olgusu çözümlenir. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Dönem içinde yapılacak çalışmalarla ilgili bilgilendirip, yararlanılacak kaynaklar açıklanır. Atölye çalışma düzeni ve disiplinlerle ilgili açıklamalar yapılır. |
Tasarım ve kompozisyon ilkeleri hakkında ustalardan örneklerle görsellerin incelenmesi gerçekleştirilir. |
2 |
Kompozisyonu oluşturan görsel öğelerin bir sistem içinde ilkeler bağlamında nasıl bir araya getirileceği Rönesans dönemine ait çalışma görselleriyle anlatılır. Merkezi, üçgen kompozisyon çeşidiyle ilgili bilgilendirme yapılır. |
Atölye olanakları içinde kurulan, merkezi üçgen kompozisyon çeşidine bağlı olarak natürmort çalışması gerçekçi gözleme dayalı yağlı boya tekniğiyle tuvale yansıtarak uygulatılır. |
3 |
Kompozisyonu oluşturan öğeler olan leke renk ışık-gölge çizgi hareket ritim açık- koyu tonlamalar gibi kompozisyon öğeleriyle üç boyutlu etkisi olan bir düzenlemede denge nasıl oluşturulur ustalardan görsel örnekleriyle anlatılır. |
Kompozisyon öğeleri dikkate alınarak atölye içi kurgusal kompozisyon (natürmort) klasik kompozisyon (Rönesans) özelliklerine (merkezi, üçgen, simetrik, kapalı) göre tuval üzerine yağlıboya tekniğiyle gerçekçi gözleme dayalı biçimde uygulatılır. |
4 |
Kompozisyonu oluşturan öğeler olan leke renk ışık-gölge çizgi hareket ritim açık- koyu tonlamalar gibi kompozisyon öğeleriyle üç boyutlu etkisi olan bir düzenlemede denge nasıl oluşturulur ustalardan görsel örnekleriyle anlatılır. |
Kompozisyon olgusunun görsel değer öğelerine bağlı olarak gerçekçi gözleme dayalı uygulamalar (merkezi, üçgen, simetrik, kapalı kompozisyon) dış-iç mekan tuval üzerine yağlıboya tekniğiyle gerçekleştirilir. |
5 |
Klasik kompozisyon çeşitleri (kapalı, üçgen, simetrik) figüratif çözümleme örnekleriyle anlatılır. |
Klasik kompozisyon (Rönesans) anlayışına bağlı olarak canlı modelden figür çözümlemeleri kompozisyon öğeleri dikkate alınarak tuval üzerine yağlıboya tekniğiyle uygulatılır. |
6 |
Figüratif kompozisyon analizleri diyagonal, açık asimetrik kompozisyon (barok) çeşitlerine bağlı olarak ustalardan görsel örnekleriyle anlatılır. |
Diyagonal açık, simetrik kompozisyon biçimleri iç ve dış mekan- figür ilişkisi oluşturularak tuval üzerine yağlıboya tekniğiyle çözümlenerek uygulatılır. |
7 |
Kompozisyonda bütünlüğün sağlanması modern sanatı yapıtı örnekleriyle figür ve mekan ilişkisine dayalı anlatılır. (empresyonizm- ekspresyonizm) |
Açık, asimetrik kompozisyon biçimleri figür ve mekan ilişkisi oluşturularak atölye ortamında modelden tuval üzerine yağlıboya tekniğiyle uygulatılır. |
8 |
Kompozisyonda bütünlüğün sağlanması modern sanatı yapıtı örnekleriyle figür ve mekan ilişkisine dayalı anlatılır. (empresyonizm- ekspresyonizm) |
Kompozisyon çeşidine bağlı olarak uygulama çalışmasına devam edilir. |
9 |
Düzenlenmiş, açık, dairesel kompozisyon kurgularında bütünlüğün nasıl sağlanacağı parçaları birleştirirken kompozisyon öğelerinden nasıl yararlanılacağı modern sanat yapıtı görselleriyle anlatılır. |
Atölyede modelden düzenlenmiş kompozisyon uygulaması 120 x 100 cm. ölçülerinde tuval üzerine yağlıboya tekniğiyle uygulatılır. |
10 |
Düzenlenmiş, açık, dairesel kompozisyon kurgularında bütünlüğün nasıl sağlanacağı parçaları birleştirirken kompozisyon öğelerinden nasıl yararlanılacağı modern sanat yapıtı görselleriyle anlatılır. |
Atölyede modelden düzenlenmiş kompozisyon uygulaması 120 x 100 cm. ölçülerinde tuval üzerine yağlıboya tekniğiyle uygulatılır. |
11 |
Kompozisyon öğe ve ilkeleriyle ilgili tekrar bilgiler verilir. Dengeyi oluşturan karşılaştırmalar anlatılır. |
Kompozisyon öğeleri ilkeler bağlamında dengeyi oluşturmaya yönelik değerlendirilir. Modelden figüratif çözümlemelerle tuval üzerine yağlıboya tekniğiyle uygulatılır. |
12 |
Kompozisyon öğe ve ilkeleriyle ilgili tekrar bilgiler verilir. |
Kompozisyon öğeleri ilkeler bağlamında figüratif çözümlemeleri tuval üzerine yağlıboya tekniğiyle uygulatılır. (Atatürk Portresi) |
13 |
Kompozisyon öğe ve ilkeleriyle ilgili tekrar bilgiler verilir. |
Kompozisyon öğeleri ilkeler bağlamında figüratif çözümlemeleri tuval üzerine yağlıboya tekniğiyle uygulatılır. (Atatürk Portresi) |
14 |
Dönem içerisinde tüm kompozisyon çeşitleri öğe ve ilkeler bağlamında değerlendirilir. |
Kompozisyon çeşitlerini öğe ve ilkeler bağlamında değerlendirerek uygulamalarla tekrar ettirilir. |