Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
RESİM III (A.S.A.)
1 Dersin Adı: RESİM III (A.S.A.)
2 Dersin Kodu: RES3111
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 7
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 4
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. NURHAN YEŞİL KOLAYLI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dilek Bilhan; Nurhan Yesil
Öğr. Gör. Faik AGAYEV
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim- İş Eğitimi Anabilim Dalı
Nilüfer/BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Somut görsel öğeler olan leke çizgi renk form doku ışık- gölgenin birbirleriyle karşılaştırılması ve düzenlenmesiyle kompozisyonun değişmez unsuru olan denge oluşur. Buna bağlı olarak biçim çekil form olgusu araştırılır. Ritim duygusu oluşturulur ve yüzey üzerinde kompozisyon olgusu çözümlenir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Topluma aktarabileceği sanatsal edinimleri kazanabilme.;
2 Çağdaş teknolojiyi sanat eğitimi alanında kullanabilme.;
3 İmgesel düşünme yeteneğini geliştirme.;
4 Alan bilgisini farklı disiplinlerle ilişkilendirebilme yetisi kazanabilme.;
5 Sanatsal yaratımda metod bilinci kazanabilme.;
6 Bilinçli sanat izleyicisi olma yetisi kazanabilme.;
7 Sanatı görsel iletişim aracı olarak kullanabilme.;
8 Taşınır ve taşınmaz kültür ve tabiat varlıklarına sahip çıkma.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dönem içinde yapılacak çalışmalarla ilgili bilgilendirip, yararlanılacak kaynaklar açıklanır. Atölye çalışma düzeni ve disiplinlerle ilgili açıklamalar yapılır. Tasarım ve kompozisyon ilkeleri hakkında ustalardan örneklerle görsellerin incelenmesi gerçekleştirilir.
2 Kompozisyonu oluşturan görsel öğelerin bir sistem içinde ilkeler bağlamında nasıl bir araya getirileceği Rönesans dönemine ait çalışma görselleriyle anlatılır. Merkezi, üçgen kompozisyon çeşidiyle ilgili bilgilendirme yapılır. Atölye olanakları içinde kurulan, merkezi üçgen kompozisyon çeşidine bağlı olarak natürmort çalışması gerçekçi gözleme dayalı yağlı boya tekniğiyle tuvale yansıtarak uygulatılır.
3 Kompozisyonu oluşturan öğeler olan leke renk ışık-gölge çizgi hareket ritim açık- koyu tonlamalar gibi kompozisyon öğeleriyle üç boyutlu etkisi olan bir düzenlemede denge nasıl oluşturulur ustalardan görsel örnekleriyle anlatılır. Kompozisyon öğeleri dikkate alınarak atölye içi kurgusal kompozisyon (natürmort) klasik kompozisyon (Rönesans) özelliklerine (merkezi, üçgen, simetrik, kapalı) göre tuval üzerine yağlıboya tekniğiyle gerçekçi gözleme dayalı biçimde uygulatılır.
4 Kompozisyonu oluşturan öğeler olan leke renk ışık-gölge çizgi hareket ritim açık- koyu tonlamalar gibi kompozisyon öğeleriyle üç boyutlu etkisi olan bir düzenlemede denge nasıl oluşturulur ustalardan görsel örnekleriyle anlatılır. Kompozisyon olgusunun görsel değer öğelerine bağlı olarak gerçekçi gözleme dayalı uygulamalar (merkezi, üçgen, simetrik, kapalı kompozisyon) dış-iç mekan tuval üzerine yağlıboya tekniğiyle gerçekleştirilir.
5 Klasik kompozisyon çeşitleri (kapalı, üçgen, simetrik) figüratif çözümleme örnekleriyle anlatılır. Klasik kompozisyon (Rönesans) anlayışına bağlı olarak canlı modelden figür çözümlemeleri kompozisyon öğeleri dikkate alınarak tuval üzerine yağlıboya tekniğiyle uygulatılır.
6 Figüratif kompozisyon analizleri diyagonal, açık asimetrik kompozisyon (barok) çeşitlerine bağlı olarak ustalardan görsel örnekleriyle anlatılır. Diyagonal açık, simetrik kompozisyon biçimleri iç ve dış mekan- figür ilişkisi oluşturularak tuval üzerine yağlıboya tekniğiyle çözümlenerek uygulatılır.
7 Kompozisyonda bütünlüğün sağlanması modern sanatı yapıtı örnekleriyle figür ve mekan ilişkisine dayalı anlatılır. (empresyonizm- ekspresyonizm) Açık, asimetrik kompozisyon biçimleri figür ve mekan ilişkisi oluşturularak atölye ortamında modelden tuval üzerine yağlıboya tekniğiyle uygulatılır.
8 Kompozisyonda bütünlüğün sağlanması modern sanatı yapıtı örnekleriyle figür ve mekan ilişkisine dayalı anlatılır. (empresyonizm- ekspresyonizm) Kompozisyon çeşidine bağlı olarak uygulama çalışmasına devam edilir.
9 Düzenlenmiş, açık, dairesel kompozisyon kurgularında bütünlüğün nasıl sağlanacağı parçaları birleştirirken kompozisyon öğelerinden nasıl yararlanılacağı modern sanat yapıtı görselleriyle anlatılır. Atölyede modelden düzenlenmiş kompozisyon uygulaması 120 x 100 cm. ölçülerinde tuval üzerine yağlıboya tekniğiyle uygulatılır.
10 Düzenlenmiş, açık, dairesel kompozisyon kurgularında bütünlüğün nasıl sağlanacağı parçaları birleştirirken kompozisyon öğelerinden nasıl yararlanılacağı modern sanat yapıtı görselleriyle anlatılır. Atölyede modelden düzenlenmiş kompozisyon uygulaması 120 x 100 cm. ölçülerinde tuval üzerine yağlıboya tekniğiyle uygulatılır.
11 Kompozisyon öğe ve ilkeleriyle ilgili tekrar bilgiler verilir. Dengeyi oluşturan karşılaştırmalar anlatılır. Kompozisyon öğeleri ilkeler bağlamında dengeyi oluşturmaya yönelik değerlendirilir. Modelden figüratif çözümlemelerle tuval üzerine yağlıboya tekniğiyle uygulatılır.
12 Kompozisyon öğe ve ilkeleriyle ilgili tekrar bilgiler verilir. Kompozisyon öğeleri ilkeler bağlamında figüratif çözümlemeleri tuval üzerine yağlıboya tekniğiyle uygulatılır. (Atatürk Portresi)
13 Kompozisyon öğe ve ilkeleriyle ilgili tekrar bilgiler verilir. Kompozisyon öğeleri ilkeler bağlamında figüratif çözümlemeleri tuval üzerine yağlıboya tekniğiyle uygulatılır. (Atatürk Portresi)
14 Dönem içerisinde tüm kompozisyon çeşitleri öğe ve ilkeler bağlamında değerlendirilir. Kompozisyon çeşitlerini öğe ve ilkeler bağlamında değerlendirerek uygulamalarla tekrar ettirilir.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: GOMBRICH, E.H Sanatın Öyküsü Remzi Kitap Evi İstanbul-1982
SÖZEN Metin- TANYELİ Uğur, Sanat Sözlüğü Remzi Kitabevi İstanbul-1992
TURANİ Adnan, Dünya Sanat Tarihi Remzi Kitabevi İstanbul-1992
WÖLFFLİN Henrich, Sanat Tarihinin Temel Kavramları Remzi Kitabevi-1982
RICHARD Lionel, Ekspresyonizm Remzi Kitabevi-1984
SERRUZALLAZ Mavrice, Empresyonizm Remzi Kitabevi İstanbul-1983
Renaissance, The art of Italian, Könemann
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 2 30 60
Ödevler 0 20 40
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 13 13
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 13 13
Toplam İş Yükü 223
Toplam İş Yükü / 30 saat 7
Dersin AKTS Kredisi 7
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4
OK5 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr