Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRKİYEDE SENDİKAL HAREKETLER
1 Dersin Adı: TÜRKİYEDE SENDİKAL HAREKETLER
2 Dersin Kodu: CAL4108
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYSEN TOKOL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: aysentokol@yahoo.com
05332163962
Uludağ Üniversitesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Türkiye’de sendikal hareket konusunda bilgi vermek, gelecekte Türk sendikacılık hareketinin geleceğini anlamayı sağlamak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türkiye’de işçi sendikalarının özelliklerini anlamak;
2 Türkiye’de işçi sendikaları ile ilgili bilgiler doğrultusunda güncel bilgileri anlayabilmek;
3 Türkiye’de sendikalarla ilgili konularda duyarlılığı arttırmak;
4 Türkiye’de sendikal hareketle ilgili olarak edindiği bilgileri çalışma yaşamında kullanabilmek;
5 Türkiye’de sendikaların karşılaştıkları sorunların çözümüne yönelik öneriler geliştirmek;
6 Türkiye’de sendikalarla ilgili yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olmak ve bunları değerlendirebilmek;
7 Türkiye’de sendikal hareket konusunda genel bir sunum yapabilecek özellikler kazanmak;
8 Türk sendikalar hareketin geçmişini ve bu geçmişi etkileyen faktörleri bilerek geleceğe yönelik öngörülerde bulunmak;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Cumhuriyet Öncesi Dönemde Sendikal Hareketler
2 Tek partili Dönemde Sendikal Hareketler
3 Çok Partili Dönemde Sendikal Hareketler
4 1960–1980 Dönemi I
5 1960–1980 Dönemi II
6 1960–1980 Dönemi III
7 1980–1983 Ara Döneminde Sendikal Hareketler (Vize sınavı)
8 1983–2012 arası Dönemde Sendikaları Şekillendiren Yasal Faktörler
9 1983- 2012 Döneminde Sendikaları Şekillendiren Ekonomik, Siyasî, Sosyo-kültürel Faktörler
10 1983–2012 arası Dönemde İşçi Sendikalarının Genel Özellikleri
11 1983–2012 arası dönemde İşveren Sendikalarının Genel Özellikleri
12 1983–2012 arası Dönemde Kamu Görevlileri sendikalarının Genel Özellikleri
13 Türk Sendikalarının Günümüzdeki Temel Sorunları
14 Türk Sendikalarının Gelecekte İzlemesi Gereken Stratejiler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Aysen Tokol, Türk Endüstri İlişkileri Sistemi, Bursa, 2005.
Konu ile ilgili güncel internet adresleri
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 1 28 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 30 30
Diğer 1 30 30
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 45 45
Toplam İş Yükü 175
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,83
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr