Ders Öğretim Planı
TÜRKİYEDE SENDİKAL HAREKETLER
1 |
Dersin Adı: |
TÜRKİYEDE SENDİKAL HAREKETLER |
2 |
Dersin Kodu: |
CAL4108 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
4 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
8 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
5 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
- |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. AYSEN TOKOL |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
- |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
aysentokol@yahoo.com 05332163962 Uludağ Üniversitesi |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Türkiye’de sendikal hareket konusunda bilgi vermek, gelecekte Türk sendikacılık hareketinin geleceğini anlamayı sağlamak. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Türkiye’de işçi sendikalarının özelliklerini anlamak;
|
2 |
Türkiye’de işçi sendikaları ile ilgili bilgiler doğrultusunda güncel bilgileri anlayabilmek;
|
3 |
Türkiye’de sendikalarla ilgili konularda duyarlılığı arttırmak;
|
4 |
Türkiye’de sendikal hareketle ilgili olarak edindiği bilgileri çalışma yaşamında kullanabilmek;
|
5 |
Türkiye’de sendikaların karşılaştıkları sorunların çözümüne yönelik öneriler geliştirmek;
|
6 |
Türkiye’de sendikalarla ilgili yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olmak ve bunları değerlendirebilmek;
|
7 |
Türkiye’de sendikal hareket konusunda genel bir sunum yapabilecek özellikler kazanmak;
|
8 |
Türk sendikalar hareketin geçmişini ve bu geçmişi etkileyen faktörleri bilerek geleceğe yönelik öngörülerde bulunmak;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Cumhuriyet Öncesi Dönemde Sendikal Hareketler |
|
2 |
Tek partili Dönemde Sendikal Hareketler |
|
3 |
Çok Partili Dönemde Sendikal Hareketler |
|
4 |
1960–1980 Dönemi I |
|
5 |
1960–1980 Dönemi II |
|
6 |
1960–1980 Dönemi III |
|
7 |
1980–1983 Ara Döneminde Sendikal Hareketler (Vize sınavı) |
|
8 |
1983–2012 arası Dönemde Sendikaları Şekillendiren Yasal Faktörler |
|
9 |
1983- 2012 Döneminde Sendikaları Şekillendiren Ekonomik, Siyasî, Sosyo-kültürel Faktörler |
|
10 |
1983–2012 arası Dönemde İşçi Sendikalarının Genel Özellikleri |
|
11 |
1983–2012 arası dönemde İşveren Sendikalarının Genel Özellikleri |
|
12 |
1983–2012 arası Dönemde Kamu Görevlileri sendikalarının Genel Özellikleri |
|
13 |
Türk Sendikalarının Günümüzdeki Temel Sorunları |
|
14 |
Türk Sendikalarının Gelecekte İzlemesi Gereken Stratejiler |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Aysen Tokol, Türk Endüstri İlişkileri Sistemi, Bursa, 2005. Konu ile ilgili güncel internet adresleri |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
60 |
Toplam |
2 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
40 |
Finalin BAşarıya Oranı |
60 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
|
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
3 |
42 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
1 |
28 |
28 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
30 |
30 |
Diğer |
1 |
30 |
30 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
45 |
45 |
Toplam İş Yükü |
|
|
175 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
5,83 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
OK1
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK2
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK3
|
0
|
0
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK4
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK6
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK7
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
OK8
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |