1 | Dersin Adı: | DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI |
2 | Dersin Kodu: | SIN2204 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AYNUR OKSAL |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Anormal davranış türlerini,sınıflandırma tekniklerini ve ruh sağlığı tedavisinin tarihçesinin bilinmesi hedeflenmektedir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Anormal Davranış tanımı ve ayırt edici kriterler | |
2 | Psikopatolojinin tarihçesi, akıl hastahanelerini gelişimi , Çağdaş Düşüncenin Başlangıcı | |
3 | Davranış bozukluklarını sınıflandırma | |
4 | Duygu durum bozuklukları | |
5 | Somatoform ve disosiyatif bozukluklar | |
6 | Kaygı bozuklukları-1 | |
7 | Kaygı bozuklukları-2 | |
8 | Kişilik bozuklukları | |
9 | Şizofreni | |
10 | Çocukluk çağı şizofrenisi | |
11 | Sanrılı bozukluklar ( paranoya) | |
12 | Davranış bozukluğu konusunda yapılmış çalışma örnekleri | |
13 | Davranış bozukluğu olan bireylere karşı yapılması gerekenler | |
14 | Dersin genel değerlendirilmesi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Davidson, G.C.& Neale, J., M. (2004). Anormal psikoloji (Çev. Editörü İhsan Dağ). 7. Baskı. ANKARA: Türk Psikologlar Derneği Yayınları Öztürk, O. & Uluşahin, A. (2008). Ruh sağlığı bozuklukları Cilt- I. (11. Baskı). Ankara: Nobel Tıp Kitabevi |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 14 | 112 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 4 | 4 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |