Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
1 Dersin Adı: DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
2 Dersin Kodu: SIN2204
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYNUR OKSAL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Anormal davranış türlerini,sınıflandırma tekniklerini ve ruh sağlığı tedavisinin tarihçesinin bilinmesi hedeflenmektedir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Ruh sağlığı hizmetinin gelişimi ve tarihçesini bilme;
2 Ruh sağlığının ne olduğunu anlayabilme;
3 Ders kapsamındaki davranış bozukluklarının ayırt edici özelliklerini yazabilme;
4 Her kişinin ruh sağlığını geliştirme ve koruma hakkının önemini kavrayabilme;
5 Ders kapsamında olan davranış bozukluklarını belirtilerine göre ayırabilme;
6 Anormal davranışların neler olduğunu ifade edebilme;
7 Normal ve anormal kavramlarını bilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Anormal Davranış tanımı ve ayırt edici kriterler
2 Psikopatolojinin tarihçesi, akıl hastahanelerini gelişimi , Çağdaş Düşüncenin Başlangıcı
3 Davranış bozukluklarını sınıflandırma
4 Duygu durum bozuklukları
5 Somatoform ve disosiyatif bozukluklar
6 Kaygı bozuklukları-1
7 Kaygı bozuklukları-2
8 Kişilik bozuklukları
9 Şizofreni
10 Çocukluk çağı şizofrenisi
11 Sanrılı bozukluklar ( paranoya)
12 Davranış bozukluğu konusunda yapılmış çalışma örnekleri
13 Davranış bozukluğu olan bireylere karşı yapılması gerekenler
14 Dersin genel değerlendirilmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Davidson, G.C.& Neale, J., M. (2004). Anormal psikoloji (Çev. Editörü İhsan Dağ). 7. Baskı. ANKARA: Türk Psikologlar Derneği Yayınları
Öztürk, O. & Uluşahin, A. (2008). Ruh sağlığı bozuklukları Cilt- I. (11. Baskı). Ankara: Nobel Tıp Kitabevi
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 8 14 112
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 4 4
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 6 6
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr