Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRK TARİHİ ve KÜLTÜRÜ
1 Dersin Adı: TÜRK TARİHİ ve KÜLTÜRÜ
2 Dersin Kodu: SOS1014
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu ---
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ÖMER DÜZBAKAR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi A Blok
+90 (224) 2942250
oduzbakar@hotmail.com
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Başlangıçtan Türkiye Cumhuriyetine kadar Türk Devletlerini ve bunların kültür ve teşkilatlarını incelemek. Türk Devletlerinin kültürel gelişim ve değişimlerinin sebeplerini ve Dünya kültürleri içindeki yeri ve önemini kavratmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türk kültür tarihinin geçmişten günümüze geçirdiği evreleri açıklayabilme.;
2 Türk devletlerinin medeniyet ve teşkilat yapılarını kavrayabilme.;
3 Türklerin İslam Dini ile olan münasebetlerini açıklayabilme.;
4 Türklerin sanat, edebiyat ve bilime verdiği önem hakkında bilgi kazanabilme.;
5 Bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak ödev hazırlayabilme.;
6 Hazırladığı ödevi bir topluluk önünde sunabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Türk Adı, Türklerin Anayurdu ve Göçler.
2 İslâmiyet’ten Önceki Türk Devletleri.
3 İlk Müslüman Türk Devletleri.
4 Anadolu’da Kurulan İlk Türk Devletleri.
5 Moğol İstilasından Sonra Kurulan Bazı Türk Devletleri.
6 Osmanlı İmparatorluğu.
7 Türkiye Cumhuriyeti.
8 Genel Değerlendirme.
9 Çağdaş Türk Devletleri ve Toplulukları.
10 Türklerde Devlet Yönetimi ve Hukuk.
11 Türklerde Ordu ve Ekonomi.
12 Türklerde Din, Dil ve Eğitim.
13 Türklerde Bilim ve Sanat.
14 Türklerde Müzik.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: -Türk Tarihi ve Kültürü. (Ed. Cemil Öztürk). Ankara: Pegem Akademi.
-Kafesoğlu, İ. (1977). Türk Kültür Tarihi. Ankara: Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü.
-Ögel, B. (1991). İslâmiyet’ten Önce Türk Kültür Tarihi. Ankara: TTK.
-Turan, Ş.(1990). Türk Kültür Tarihi. Ankara: Bilgi Yayınevi.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 7 7
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 4 4
Diğer 1 4 4
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 5 5
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 4 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 4 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 4 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 4 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 3 0 3 0 0 3 4 0 0 0 4 0
OK6 0 0 0 0 3 0 3 0 0 3 4 0 0 0 4 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr