Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DİNLEME ve SESLETİM I
1 Dersin Adı: DİNLEME ve SESLETİM I
2 Dersin Kodu: ING1015
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. PHILIP SMITH
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -Lecturer: Philip Smith
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr.Gulderen SAGLAM
gsaglam@uludag.edu.tr
Office 0.90.224.2942262
Uludag Universitesi
Egitim Fakultesi
Yabancı Dil Eğitimi Bolumu
İngiliz Dili Eğitimi AB Dalı
B Blok;210
Gorukle Kampusu
Nülifer/Bursa/Türkiye
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Farklı baglamlardan alınmış özgün dinleme materyalleri ve konuşma öbeklerini çözümlemek; ses farklılıkları ve problemli seslerin sesbilimsel çevriyazımı; üst düzey dinleme becerileri; sesli harfler, sessiz harfler, kelime vurgusu ve tonlama gibi temel dinleme ve konuşma becerileri; ögrenme ve üretme amacıyla sesbilimsel çevriyazım.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 -Dersin amacını, içeriğini, çalışma tekniklerini anlar ve değerlendirme ölçütlerini bilir.;
2 -Tüm sesleri, sembolleri, sesletim yazılımlarını ve ses üretimini verilen görsel örnek ve tablolarda fark eder, -44 sesi günlük uygulamalara yerleştirebilir, -Bireysel çalışma sorumluluğunu üstlenebilir, -Günlük on-line ve el sözlük çalışması yapabilir. ;
3 -Kelime, cümle ve paragraph içinde /r/ sesinin tanır, -Sessiz /r/ sesini tanımada bilinçlenir, ;
4 -Farklı konumlardaki -es son ekinin ve sesletiminin farkındadır, -Geniş zaman soru yapısındaki güçsüz seslendirmeyi yapabilir, ;
5 -Sesli sesleri bilir ve teleffuz edebilir, -Türkçede olmayıp İngilizcede var olan seslerin farkındadır /?/and / ?/, -Bu farklı sesleri üretebilir.;
6 -/w/ sesini üretebilir, /v/ ve /w/ sesleri arasındaki farklılığı karıştırmaz, -Bazen kelime içinde sessiz konumda bulunan bu sesleri tanır ve üretmez, -Bu sesin /w/ Türkçede sembolünün olmadığını ama bazı kelimelerde sesletildiğini bilir. ;
7 -/I/ ve /i/ sesi arasındaki ses farkını çıkarabilir, -/?/ /æ / ve / ?// d3/ seslerini tanır, sesletimini yazabilir ve sesleri çıkarabilir. ;
8 -Sekiz adet iki-ses yapısını tanır, sesletimini yazar ve sesleri çıkarır, -/n/ and /?/ ağız, dil ve burun kullanımı ile bu seslerin üretimindeki hava çıkışının farkındadır ;
9 -Bu seslerin /?/ , /?:/ , /??/ and /e/,/eı/,/?/ üretiminin ve sesletim yazılışının farklılıklarının ayırdındadır, -Bu sessiz sesleri /?/, /t?/, and / t? /, /d3/, /j/ çıkarabilir ve sesletimini yazabilir, -/?/ kelimelerin son hecelerinde bulunan bu sesin farklı çıkarılışının ayırdındadır. ;
10 -Verilen değerlendirme tablosunu kullanarak kendisini değerlendirebilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 - Dersin işleyişi ve öğrenmenin oluşumu için gerekli olan tüm işleyiş ve içerik ve uygulama bilgisinin tanıtımı yapılır ve ilgili örnekler gösterilerek katılımcıların ilgili soruları yanıtlanır.
2 -İngilizcenin sesletimine giriş yapılır
3 -İngilizcede bulunan sesli seslere giriş (1), -Sorun çıkarabilen bir ses olarak son ek ‘-s’ in sesletimi, - /?/ sesi
4 -Sorun yaratan sessiz ses: /r/ -Sessiz ses ‘r’
5 -Son ek ‘-es’ in telaffuzu -Geniş zaman soru formunun güçsüz telaffuzu
6 -Sesli seslere giriş (2) -Üretiminde soruna neden olabilecek sessiz sesler: / ? / and / ? / (‘th’)
7 -Üretiminde sorun çıkabilecek ses: /w/
8 -Üretiminde sorun çıkabilecek sesli sesler: /ı/ and /i/
9 -Üretiminde sorun çıkabilecek sessiz ses: /d3/ -Üretiminde sorun olabilecek sessli ses: / 3:/
10 -Üretiminde zorluk olabilecek sesli sesler: /æ / , /?/
11 -Üretiminde zorluk oluşabilecek sessiz ses: / h/
12 -İki-sesli seslere giriş -Üretiminde zorluk oluşabilecek sessiz sesler: /n/ and /?/
13 -Üretiminde zorluk oluşabilecek sesli ses ve iki-sesliler: /?/, /?:/, and /??/ -/? / Sesi ile biten hecelerin sesletimi -Zorluk çıkabilecek sesli ses ve iki-sesliler:/e/and/eı/ -Zorluk çıkarabilecek sessiz sesler: /?/, /t?/ -Son hecede bulunabilen ses /?/ -Zorluk çıkabilecek sessiz sesler: /t?/ , /d3/ ve /j/
14 -Degerlendirme: Ders içeriği ve katılımcı başarılarının değerlendirilmesi.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 6 50
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 7 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 7 70
Ödevler 0 10 10
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 5 5
Toplam İş Yükü 127
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,23
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15
OK1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 0 5 0 0 0
OK2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 0 5 0 0 0
OK3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 0 5 0 0 0
OK4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 0 5 0 0 0
OK5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 0 5 0 0 0
OK6 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 0 5 0 0 0
OK7 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 0 5 0 0 0
OK8 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 0 5 0 0 0
OK9 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 0 5 0 0 0
OK10 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 0 5 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr