1 | Dersin Adı: | DİNLEME ve SESLETİM I |
2 | Dersin Kodu: | ING1015 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. PHILIP SMITH |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
-Lecturer: Philip Smith |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr.Gulderen SAGLAM gsaglam@uludag.edu.tr Office 0.90.224.2942262 Uludag Universitesi Egitim Fakultesi Yabancı Dil Eğitimi Bolumu İngiliz Dili Eğitimi AB Dalı B Blok;210 Gorukle Kampusu Nülifer/Bursa/Türkiye |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Farklı baglamlardan alınmış özgün dinleme materyalleri ve konuşma öbeklerini çözümlemek; ses farklılıkları ve problemli seslerin sesbilimsel çevriyazımı; üst düzey dinleme becerileri; sesli harfler, sessiz harfler, kelime vurgusu ve tonlama gibi temel dinleme ve konuşma becerileri; ögrenme ve üretme amacıyla sesbilimsel çevriyazım. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | - Dersin işleyişi ve öğrenmenin oluşumu için gerekli olan tüm işleyiş ve içerik ve uygulama bilgisinin tanıtımı yapılır ve ilgili örnekler gösterilerek katılımcıların ilgili soruları yanıtlanır. | |
2 | -İngilizcenin sesletimine giriş yapılır | |
3 | -İngilizcede bulunan sesli seslere giriş (1), -Sorun çıkarabilen bir ses olarak son ek ‘-s’ in sesletimi, - /?/ sesi | |
4 | -Sorun yaratan sessiz ses: /r/ -Sessiz ses ‘r’ | |
5 | -Son ek ‘-es’ in telaffuzu -Geniş zaman soru formunun güçsüz telaffuzu | |
6 | -Sesli seslere giriş (2) -Üretiminde soruna neden olabilecek sessiz sesler: / ? / and / ? / (‘th’) | |
7 | -Üretiminde sorun çıkabilecek ses: /w/ | |
8 | -Üretiminde sorun çıkabilecek sesli sesler: /ı/ and /i/ | |
9 | -Üretiminde sorun çıkabilecek sessiz ses: /d3/ -Üretiminde sorun olabilecek sessli ses: / 3:/ | |
10 | -Üretiminde zorluk olabilecek sesli sesler: /æ / , /?/ | |
11 | -Üretiminde zorluk oluşabilecek sessiz ses: / h/ | |
12 | -İki-sesli seslere giriş -Üretiminde zorluk oluşabilecek sessiz sesler: /n/ and /?/ | |
13 | -Üretiminde zorluk oluşabilecek sesli ses ve iki-sesliler: /?/, /?:/, and /??/ -/? / Sesi ile biten hecelerin sesletimi -Zorluk çıkabilecek sesli ses ve iki-sesliler:/e/and/eı/ -Zorluk çıkarabilecek sessiz sesler: /?/, /t?/ -Son hecede bulunabilen ses /?/ -Zorluk çıkabilecek sessiz sesler: /t?/ , /d3/ ve /j/ | |
14 | -Degerlendirme: Ders içeriği ve katılımcı başarılarının değerlendirilmesi. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 6 | 50 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 7 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 7 | 70 |
Ödevler | 0 | 10 | 10 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,23 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |