Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
İNSAN HAKLARI ve ETİK I
1 Dersin Adı: İNSAN HAKLARI ve ETİK I
2 Dersin Kodu: FLS0515
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 0
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 0
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. OGÜN ÜREK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. A. Kadir ÇÜÇEN, Lecturer Ayşe Gül CIVGIN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ogunurek@uludag.edu.tr;
Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059 Görükle, Bursa - Türkiye.
Tel: +90 224 2941831
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu derste öğrencilere etik ve insan hakları üzerine ortaya sürülen felsefi kuram ve yaklaşımları özellikle insan, hak, değer, özgürlük ve temel haklar açısından tanıtmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İnsan varlığının değerini öğrenme;
2 İnsan haklarını öğrenme ;
3 İnsan haklarının farkına varma ;
4 an haklarını kullanma ve geliştirme bilinci kazanma ;
5 İnsİnsan haklarını koruma bilinci geliştirme ;
6 Yaşama, sağlık ve hasta haklarını öğrenme, talep etme ve koruma bilinci geliştirme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Etik nedir?
2 İnsan hakları kavramı
3 İnsan hakları kavramının tarihsel arka planı
4 İnsan hakları kavramının evrensel olup olmadığı
5 İnsan hakları eğitimi
6 Hakların sınıflanması
7 Temel haklar
8 Yaşama hakkı
9 Ölme hakkı var mıdır?
10 Değer kavramının açıklanması
11 Düşünce ve ifade özgürlüğü
12 Çevre, barış ve dayanışma hakkı
13 İnsan hakları belgeleri
14 Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Kuçuradi İoanna, İnsan ve Değerleri, TFK, Ankara,2003
Çüçen A. Kadir, İnsan Hakları, MKM, 2011.
Kuçuradi İoanna, Uludağ Konuşmaları, TKF, 1994, Ankara.
Çatuksöken Betül, İnsan Hakları ve Felsefe Nasıl Bir Felsefi Yaklaşım? Nasıl Bir Eğitim?, Papatya yayıncılık, 2011.
İnsan Hakları Sözleşmesi
İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 20
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 8 16
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 5 4 4 3 4 5 4 5 5 5 4
OK2 4 4 4 4 4 4 5 4 4 4 4 4
OK3 4 5 4 4 4 4 5 4 4 4 4 4
OK4 4 4 4 4 4 4 4 5 4 4 4 4
OK5 5 5 4 4 4 4 4 5 4 4 4 4
OK6 5 4 5 4 4 4 5 5 4 5 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr