1 | Dersin Adı: | 20. Yüzyıl Türkiyesinin Sosyal ve Ekonomik Tarihi |
2 | Dersin Kodu: | TRH4002 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SAIME YÜCEER |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yrd. Doç. Dr. Seher Boykoy |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
syuceer@uludag.edu.tr 0224 29 41 857 Fen Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, 16059 - Görükle Yerleşkesi/Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | http://tarih.uludag.edu.tr/ |
19 | Dersin Amacı | Bu derste, Osmanlı Devleti’nin çöküş döneminden başlayarak Cumhuriyet Tarihinin 2000 yılına kadar olan süreçteki sosyal ve ekonomik alanda uygulanan temel politikalar ve doğurduğu sonuçlar hakkında öğrencinin bilgi edinmesi ve süreçleri karşılaştırmalı olarak yorumlama becerisini kazanması amaçlanmaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Çöküşün son evresi: 20. yüzyıl başlarında sosyal ve ekonomik durum | |
2 | Yeniden doğuş süreci: Milli Mücadele Döneminde sosyoekonomik durum | |
3 | Yeni bir onur anlayışı, yeni arayışların şekillendiği dönem: 1923-1938 sürecinde ekonomik ve toplumsal değişimler | |
4 | 1938-1950 Döneminde toplumsal sınıflar ve ekonomik durum | |
5 | Sosyal ve ekonomik politikalarda değişim rüzgarları1950-1960 dönemi | |
6 | Askeri müdahaleler sürecinde 1960-1971 sosyoekonomik durum | |
7 | Ekonomi: Planlama ve ithalat | |
8 | Ekonomi: Planlama ve ihracat | |
9 | 1970’lerin sonundaki ekonomik bunalım | |
10 | Toplumsal değişim, gecekondular ve konuk işçiler | |
11 | Sendikalar ve sosyal güvenlik | |
12 | 1980 Darbesi sonrası uygulanan sosyoekonomik politikalar ve sonuçları | |
13 | Özal Döneminde sosyoekonomik durum | |
14 | 21. Yüzyıla girerken sosyoekonomik durum |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1) Kongar, Emre, 21. Yüzyılda Türkiye, 33. Baskı, Remzi Kitabevi, İstanbul 2003. 2) Yenal, Oktay, Cumhuriyetin İktisat Tarihi, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul 2010. 3) Türkiye Tarihi, Modern Dünyada Türkiye 1839-2010, Reşat Kasaba (ED.), Çeviri: Zuhal Bilgin C.4, Kitap Yayınevi, İstanbul 2011. 4) Öymen, Altan, Değişim Yılları, Doğan Kitap, İstanbul 2004. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 6 | 48 |
Ödevler | 0 | 10 | 40 |
Projeler | 3 | 10 | 30 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 190 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |