1 | Dersin Adı: | DÜNYA EDEBİYATINDAN SEÇMELER |
2 | Dersin Kodu: | FRN2014 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Dersin ön koşulu yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AYLA GÖKMEN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | agokmen@uludag.edu.tr, 0224 2942241, U.Ü Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, 16059- Görükle/ Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dünya edebiyatında farklı edebi akım ve dönemlerin temsilcisi olan başlıca yazarların vermiş oldukları ünlü eserlerini şiir, tiyatro, roman, öykü gibi farklı edebi türler ve çeşitli edebi akımları çerçevesinde tanıtmak ve genel kültürünü geliştirmek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dünya edebiyatı dersinin genel özellikleri ve amaçları | |
2 | Dünya Edebiyatında tarihsel süreç içine edebi türlerin doğuşu | |
3 | Doğu ve Batı kültürlerinde Destan türü manzum öykü örnekleri ve özellikleri | |
4 | Batı edebiyatı ve destanın oluşumu | |
5 | Antikite dönemi ve Homeros: İlyada Destanı okuma ve incelemesi | |
6 | Tiyatro Türü: Trajedi ve Komedi türünün özellikleri | |
7 | Yunan Edebiyatı ve Sophokles: Oidupus Trajedisi okuma ve inceleme | |
8 | 16. yy İngiliz edebiyatı Trajedi oyun anlayışı ve Shakespeare’in karakter trajedisi Hamlet’le incelenmesi | |
9 | Fransız edebiyatı lirik şiir anlayışı ve özellikleri: François Villon ve Ronsard’ın şiirlerinin çözümlenmesi | |
10 | Avrupada Romantizm akımı ve alman romantik yazar Goethe ile Genç Werther’in Acıları eserinin incelenmesi | |
11 | Amerikan edebiyatında Edgar Alain Poe ve amerikan şiir anlayışı | |
12 | Fransız Edebiyatında Réalizme akımı ve özelliklerinin Balzac’ın Gorio Baba eseriyle tanıtılması | |
13 | Rus edebiyatında Dostoyevski ve Karamazov Kardeşler | |
14 | Göçmen edebiyatı ve alman yazar Semra Özdamarın öykülerinin incelenmesi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
- Kudret Cevdet, Batı Edebiyatından Seçme Parçalar, İnkilap-Aka Yay, İstanbul, 1977 - Cantay Doğan, Batı Edebiyatından Metin seçme ve öğretimi, Çizgi, İstanbul, 2007 - Batı Edebiyat Biliminin Temeller, R.Wellek-A.Warren, Çev. Prof.Dr. Edip Uysal, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, 1983,Ankara - Kerman Zeynep, Yeni Türk Edebiyat İncelemeleri, Akçağ Yayın, 1998, Ankara - Ataol Behramoğlu, Özdemir İnce, Dünya Şiir Antolojileri, Sosyal Yayınlar, 1958, İst. -Yusuf Ziya Bahadırlı, Dünya Edebiyatından Seçme Eserler Kılavuzu, Yenilik Basımevi,1958 -Sevim Kantarcıoğlu, Türk ve Dünya Romanlarında Modernizm, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, 1988,Ankara |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |