Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DÜNYA EDEBİYATINDAN SEÇMELER
1 Dersin Adı: DÜNYA EDEBİYATINDAN SEÇMELER
2 Dersin Kodu: FRN2014
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Dersin ön koşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYLA GÖKMEN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: agokmen@uludag.edu.tr, 0224 2942241, U.Ü Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, 16059- Görükle/ Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dünya edebiyatında farklı edebi akım ve dönemlerin temsilcisi olan başlıca yazarların vermiş oldukları ünlü eserlerini şiir, tiyatro, roman, öykü gibi farklı edebi türler ve çeşitli edebi akımları çerçevesinde tanıtmak ve genel kültürünü geliştirmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Dünya edebiyatının farklı dönemlerde ortaya çıkmış başlıca akım ve edebiyat türlerini kuramsal ve uygulamalı olarak tanıyabilme;
2 Farklı dönem ve akımların temsilcisi olan başlıca sanatçıların eserlerini okuma ve betimleyebilme ;
3 Farklı kültürlerin değişik dönemlere ait edebi anlayışlarını kavrayabilme;
4 Dünyadaki çeşitli toplumların yaşam içindeki olaylar ve deneyimlerine ilişkin bilgilenebilme ;
5 Farklı kültür ve döneme ait seçkin yazarların eserlerini inceleyerek karşılaştırabilme;
6 İrdeleme ve çözümleme becerisini geliştirebilme;
7 Dünya edebiyatına değin bilgisini geliştirme;
8 Uluslar arası edebi düşünce ve kavramları tartışarak değerlendirebilme ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dünya edebiyatı dersinin genel özellikleri ve amaçları
2 Dünya Edebiyatında tarihsel süreç içine edebi türlerin doğuşu
3 Doğu ve Batı kültürlerinde Destan türü manzum öykü örnekleri ve özellikleri
4 Batı edebiyatı ve destanın oluşumu
5 Antikite dönemi ve Homeros: İlyada Destanı okuma ve incelemesi
6 Tiyatro Türü: Trajedi ve Komedi türünün özellikleri
7 Yunan Edebiyatı ve Sophokles: Oidupus Trajedisi okuma ve inceleme
8 16. yy İngiliz edebiyatı Trajedi oyun anlayışı ve Shakespeare’in karakter trajedisi Hamlet’le incelenmesi
9 Fransız edebiyatı lirik şiir anlayışı ve özellikleri: François Villon ve Ronsard’ın şiirlerinin çözümlenmesi
10 Avrupada Romantizm akımı ve alman romantik yazar Goethe ile Genç Werther’in Acıları eserinin incelenmesi
11 Amerikan edebiyatında Edgar Alain Poe ve amerikan şiir anlayışı
12 Fransız Edebiyatında Réalizme akımı ve özelliklerinin Balzac’ın Gorio Baba eseriyle tanıtılması
13 Rus edebiyatında Dostoyevski ve Karamazov Kardeşler
14 Göçmen edebiyatı ve alman yazar Semra Özdamarın öykülerinin incelenmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: - Kudret Cevdet, Batı Edebiyatından Seçme Parçalar, İnkilap-Aka Yay, İstanbul, 1977
- Cantay Doğan, Batı Edebiyatından Metin seçme ve öğretimi, Çizgi, İstanbul, 2007
- Batı Edebiyat Biliminin Temeller, R.Wellek-A.Warren, Çev. Prof.Dr. Edip Uysal, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, 1983,Ankara
- Kerman Zeynep, Yeni Türk Edebiyat İncelemeleri, Akçağ Yayın, 1998, Ankara
- Ataol Behramoğlu, Özdemir İnce, Dünya Şiir Antolojileri, Sosyal Yayınlar, 1958, İst.
-Yusuf Ziya Bahadırlı, Dünya Edebiyatından Seçme Eserler Kılavuzu, Yenilik Basımevi,1958
-Sevim Kantarcıoğlu, Türk ve Dünya Romanlarında Modernizm, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, 1988,Ankara
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 1 10 10
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 16 16
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 0 0 0 0 5 0 5 0 0 5 0 0 0 0 0
OK2 5 5 4 4 4 5 0 5 0 3 5 4 0 0 0 0
OK3 4 5 5 4 5 5 4 5 0 4 4 4 0 0 0 0
OK4 4 4 5 4 5 5 3 5 0 0 4 4 0 0 0 0
OK5 0 5 5 5 5 5 0 5 0 3 4 4 0 0 0 0
OK6 5 4 5 5 5 5 0 5 0 3 4 4 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 5 4 0 0 0 0
OK8 5 5 5 5 5 5 3 5 0 4 5 4 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr