1 | Dersin Adı: | NÜKLEER FİZİK |
2 | Dersin Kodu: | FZK3201 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. REMZIYE ERGÜL |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | ergulr@uludag.edu.tr, 224 2942293, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, A Blok, İlköğretim Bölümü, 16059 Nilüfer,Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bu dersi alan öğretmen adaylarının radyoaktivite, çekirdek yapısı ve özellikleri konuları ile ilgili gerekli temel bilgileri kazanmasını sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Giriş-temel bilgiler | |
2 | Çekirdek özellikleri | |
3 | Çekirdek yarıçapı ve çekirdek yoğunluğu | |
4 | Çekirdeğin bağlanma enerjisi | |
5 | Çekirdek modelleri | |
6 | çekirdek reaksiyonları | |
7 | Radyoaktif bozunma | |
8 | Radyoaktif Bozunma serileri; | |
9 | Alfa, beta bozunumu | |
10 | Nükleer kuvvetler | |
11 | Fisyon-füzyon olayları | |
12 | nükleer enerji | |
13 | Nükleer fizik Simülasyonları | |
14 | Nükleer fizik Simülasyonları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Kenneth S. Krane Nükleer Fizik 1.Cilt , Palme yayınevi A. Beiser, Concepts of modern Physics, Mcgraw-Hill NY, 1987: çeeviri: Gülsen Önengüt. Arya, Atam P. Çekirdek Fiziğinin Esasları Besim Tanyel Nükleer Fizik, Ege Üniv. Basımevi 1994. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 10 | 50 |
Ödevler | 0 | 10 | 20 |
Projeler | 2 | 10 | 20 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |