Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
FEN ÖĞRETİMİ LABORATUVAR UYGULAMALARI I
1 Dersin Adı: FEN ÖĞRETİMİ LABORATUVAR UYGULAMALARI I
2 Dersin Kodu: FEN3005
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. DİLEK ZEREN ÖZER
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç.Dr.Zehra ÖZDİLEK
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Adres: Uludağ Ünv. Eğitim Fak. Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Görükle/BURSA
dzeren@uludag.edu.tr
0-224-2942254
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Fen eğitiminde laboratuvarın önemi ve amacı: Laboratuvarla öğretimin tarihçesi, laboratuvar çalışmalarının Fen ve Teknoloji programındaki yeri. Bilimsel yöntem ve bilimsel süreç becerileri: deney çeşitleri, deney tasarlama ve geliştirme, bilimsel süreç becerileri ve nasıl kazandırıldıkları. Ölçme ve hata: güvenilirlik, geçerlilik, hata kaynakları, hata hesaplamaları. Deney çalışma yaprakları ve deney raporu: çalışma yaprakları çeşitleri, çalışma yapraklarının hazırlanması, deney tasarlama ve geliştirme. Laboratuvarda ölçme ve değerlendirme: değerlendirme yöntemleri ve araçları.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 laboratuarda açık ve kapalı uçlu deneyler tasarlayabilecek ve uygulayabilme;
2 deney sonuçlarını tartışabilme ve rapor haline getirebilme ;
3 laboratuar kullanımına yönelik bilgi ve becerilere sahip olabilme;
4 yapılandırmacı öğrenme teorisini ve uygulama modellerini öğrenerek sınıfta uygulayabilme ;
5 Fizik, biyoloji ve kimya kavramlarına yönelik etkinlikler yapabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Fen Laboratuvarının Önemi ve Programdaki Yeri Fen Laboratuvarının Önemi, Fen Programında Laboratuvar Çalışmaları Örnek deney raporu hazırlama
2 Fen Laboratuvar Araç-Gereçlerini Tanıma ve Güvenlik, Fen Laboratuvar Araçlarının Tanıtımı, Güvenlik Önlemler Araç ve gereçlerle farklı kullanımla yapılabilecek deneylere örnekler
3 Bilimsel Yöntem Ve Süreç Becerileri Bilimsel Yöntem Ve Bilimsel Süreç Becerilerinin Kazandırılması, GözlemSınıflama Becerisi Örnek Etkinlikler
4 Bilimsel Yöntem Ve Süreç Becerileri Bilimsel Yöntem Ve Bilimsel Süreç Becerilerinin Kazandırılması, İletişim Kurma-Ölçme-Tahmin-Çıkarım Yapma Becerisi. Örnek Etkinlikler
5 Bilimsel Yöntem Ve Süreç Becerileri Bilimsel Yöntem Ve Bilimsel Süreç Becerilerinin Kazandırılması, Verileri Yorumlama-Deney Yapma, Hipotez Belirleme, Değişkenleri Değiştirme. Operasyonel Tanımlama. Örnek Etkinlikler
6 Deney Çalışma Yaprakları Ve Deney Raporu Çalışma Yaprakları Çeşitleri, Çalışma Yapraklarının Hazırlanması, Deney Tasarlama Ve Geliştirme. Örnek Etkinlikler
7 Fen Öğretiminde Laboratuvar Yaklaşımları, Deney Çeşitleri. Açık Uçlu Deneyler. Örnek Etkinlikler
8 Fen Öğretiminde Laboratuvar Yaklaşımları, Deney Çeşitleri. Kapalı Uçlu Deneyler Örnek Etkinlikler
9 Fen Öğretiminde Laboratuvar Yaklaşımları Tümdengelim Yaklaşımı. Örnek Etkinlikler öğrenci sunumları
10 Fen ve teknoloji programından faydalanılarak deney tasarlama Örnek Etkinlikler öğrenci sunumları
11 Fen Öğretiminde Laboratuvar Yaklaşımları Tümevarım Yaklaşımı Örnek Etkinlikler öğrenci sunumları
12 Laboratuarda Ölçme ve Değerlendirme Değerlendirme yöntemleri ve araçları Örnek Etkinlikler tutum ölçeği uygulanması
13 Laboratuarda Ölçme ve Değerlendirme Değerlendirme yöntemleri ve araçları Örnek Etkinlikler Kavram haritası kullanımı
14 Fen Laboratuvarında Organizasyon, Laboratuvar Çalışmaların Görev Dağılımı Ve İşbirlikçi Öğrenmenin Uygulanması. Örnek Etkinlikler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: MEB (2007) İlköğretim 6-7-8 Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı
MEB (2013) Ortaokul 5- 6-7-8 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
MEB (2017) Ortaokul 5- 6-7-8 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Çapni, S. (2011) Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları I Pegem Yayıncılık
Çepni, S. (2011) Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları II Pegem Yayıncılık
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
Uygulamalı Dersler
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
Ödevler 1
Projeler
Arazi Çalışmaları
Arasınavlar
Diğer
Yarıyıl Sonu Sınavları
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30 saat
Dersin AKTS Kredisi
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 4 4 4 5 4 4 0 0 0 4 5 5 5 5 5
OK2 5 4 4 0 5 0 0 4 4 0 4 5 5 5 5 5
OK3 0 0 4 0 0 0 5 0 0 0 5 5 5 5 5 5
OK4 5 5 5 0 5 0 5 0 5 0 5 5 5 5 5 5
OK5 0 5 5 0 5 0 0 5 0 0 0 5 5 5 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr