1 |
Dersin Adı: |
FEN ÖĞRETİMİ LABORATUVAR UYGULAMALARI I |
2 |
Dersin Kodu: |
FEN3005 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
3 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
5 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. DİLEK ZEREN ÖZER |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Doç.Dr.Zehra ÖZDİLEK |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Adres: Uludağ Ünv. Eğitim Fak. Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Görükle/BURSA dzeren@uludag.edu.tr 0-224-2942254 |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Fen eğitiminde laboratuvarın önemi ve amacı: Laboratuvarla öğretimin tarihçesi, laboratuvar çalışmalarının Fen ve Teknoloji programındaki yeri. Bilimsel yöntem ve bilimsel süreç becerileri: deney çeşitleri, deney tasarlama ve geliştirme, bilimsel süreç becerileri ve nasıl kazandırıldıkları. Ölçme ve hata: güvenilirlik, geçerlilik, hata kaynakları, hata hesaplamaları. Deney çalışma yaprakları ve deney raporu: çalışma yaprakları çeşitleri, çalışma yapraklarının hazırlanması, deney tasarlama ve geliştirme. Laboratuvarda ölçme ve değerlendirme: değerlendirme yöntemleri ve araçları. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Fen Laboratuvarının Önemi ve Programdaki Yeri Fen
Laboratuvarının Önemi, Fen Programında Laboratuvar
Çalışmaları
|
Örnek deney raporu hazırlama |
2 |
Fen Laboratuvar Araç-Gereçlerini Tanıma ve Güvenlik,
Fen Laboratuvar Araçlarının Tanıtımı, Güvenlik Önlemler |
Araç ve gereçlerle farklı kullanımla yapılabilecek deneylere örnekler |
3 |
Bilimsel Yöntem Ve Süreç Becerileri Bilimsel Yöntem Ve
Bilimsel Süreç Becerilerinin Kazandırılması, GözlemSınıflama
Becerisi
|
Örnek Etkinlikler |
4 |
Bilimsel Yöntem Ve Süreç Becerileri Bilimsel Yöntem Ve
Bilimsel Süreç Becerilerinin Kazandırılması, İletişim
Kurma-Ölçme-Tahmin-Çıkarım Yapma Becerisi.
|
Örnek Etkinlikler |
5 |
Bilimsel Yöntem Ve Süreç Becerileri Bilimsel Yöntem Ve
Bilimsel Süreç Becerilerinin Kazandırılması, Verileri
Yorumlama-Deney Yapma, Hipotez Belirleme,
Değişkenleri Değiştirme. Operasyonel Tanımlama. |
Örnek Etkinlikler |
6 |
Deney Çalışma Yaprakları Ve Deney Raporu Çalışma
Yaprakları Çeşitleri, Çalışma Yapraklarının Hazırlanması,
Deney Tasarlama Ve Geliştirme.
|
Örnek Etkinlikler |
7 |
Fen Öğretiminde Laboratuvar Yaklaşımları, Deney
Çeşitleri. Açık Uçlu Deneyler.
|
Örnek Etkinlikler |
8 |
Fen Öğretiminde Laboratuvar Yaklaşımları, Deney
Çeşitleri. Kapalı Uçlu Deneyler
|
Örnek Etkinlikler |
9 |
Fen Öğretiminde Laboratuvar Yaklaşımları Tümdengelim
Yaklaşımı.
|
Örnek Etkinlikler
öğrenci sunumları |
10 |
Fen ve teknoloji programından faydalanılarak deney
tasarlama
|
Örnek Etkinlikler
öğrenci sunumları |
11 |
Fen Öğretiminde Laboratuvar Yaklaşımları Tümevarım
Yaklaşımı |
Örnek Etkinlikler
öğrenci sunumları |
12 |
Laboratuarda Ölçme ve Değerlendirme Değerlendirme
yöntemleri ve araçları |
Örnek Etkinlikler
tutum ölçeği uygulanması |
13 |
Laboratuarda Ölçme ve Değerlendirme Değerlendirme
yöntemleri ve araçları |
Örnek Etkinlikler
Kavram haritası kullanımı |
14 |
Fen Laboratuvarında Organizasyon, Laboratuvar
Çalışmaların Görev Dağılımı Ve İşbirlikçi Öğrenmenin
Uygulanması.
|
Örnek Etkinlikler |