Ders Öğretim Planı
GENEL KİMYA III (ANALİTİK KİMYA)
1 |
Dersin Adı: |
GENEL KİMYA III (ANALİTİK KİMYA) |
2 |
Dersin Kodu: |
KIM2013 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
2 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
3 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. SEVGÜL ÇALIŞ |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
scalis@uludag.edu.tr, 224 2942227, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, A Blok, İlköğretim Bölümü, 16059 Nilüfer,Bursa |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilere analitik kimya analiz yöntemleri ile ilgili becerileri kazandırmaktır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Maddelerin yapılarını ve bileşenlerini kavrama
;
|
2 |
Yapısı bilinmeyen maddelerin yapısını tayin etme yöntemlerini kavrama
;
|
3 |
Kimyasal analizlerde kullanılan işlem basamaklarını kavrama
;
|
4 |
Bilimsel problemlerde verileri analiz edebilme;
|
5 |
Bilimsel yöntem ve araştırma becerilerini kazanma
;
|
6 |
Ders içeriğini güncel konularda kullanabilme
;
|
7 |
İlgili daldaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanma
;
|
8 |
Kalitatif ve kantitatif analiz yöntemlerini, uygulama ve analizlerde kullanabilme becerisi kazanma
;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Analitik kimyanın tanımı ve amacı
|
Öğrenci ödev sunuları
|
2 |
kalitatif ve kantitatif analiz yöntemlerinin tanıtılması
|
Öğreci ödev sunumları |
3 |
Kimyasal analizde hatalar |
Soru Çözümleri
|
4 |
çözeltiler, çözücüler, çözünenler, çözünürlük, çözelti konsantrasyonları
|
Soru Çözümleri
|
5 |
analitik kimya için önemli kimyasal reaksiyonlar: çökme reaksiyonları |
Soru Çözümleri |
6 |
Nötralleşme ve kompleksleşme reaksiyonları |
Soru Çözümleri |
7 |
Redoks reaksiyonları |
Soru Çözümleri
|
8 |
Kimyasal denge, Homojen, heterojen denge reaksiyonları |
Soru Çözümleri
|
9 |
Asitler-bazlar: zayıf asit-zayıf baz, kuvvetli asit-kuvvetli baz, monoasit-monobaz, poliprotik asitler |
Asit-baz titrasyonları |
10 |
pH ve pOH, asit-baz dengeleri, tampon çözeltiler |
Soru Çözümleri |
11 |
Kantitatif analiz: gravimetrik analiz |
Soru Çözümleri |
12 |
Titrimetrik analiz |
Soru Çözümleri |
13 |
Susuz ortam titrasyonları, kompleksometrik analiz |
Soru Çözümleri |
14 |
Enstrumental analiz yöntemleri. |
Soru Çözümleri |
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Gündüz T. 1998; Kalitatif Analiz Ders Kitabı, A.Ü. Ankara Gündüz T. 1999; Kantitatif Analiz Ders Kitabı, A.Ü. Ankara |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
60 |
Toplam |
2 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
40 |
Finalin BAşarıya Oranı |
60 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
|
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
2 |
28 |
Uygulamalı Dersler |
14 |
2 |
28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
10 |
10 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
15 |
15 |
Toplam İş Yükü |
|
|
151 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
5,03 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
PY13
|
PY14
|
PY15
|
PY16
|
OK1
|
5
|
5
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK2
|
0
|
0
|
0
|
0
|
5
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK3
|
5
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK4
|
0
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK5
|
0
|
4
|
0
|
0
|
5
|
0
|
0
|
0
|
5
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK6
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK7
|
0
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK8
|
0
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |