Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
GENEL KİMYA III (ANALİTİK KİMYA)
1 Dersin Adı: GENEL KİMYA III (ANALİTİK KİMYA)
2 Dersin Kodu: KIM2013
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEVGÜL ÇALIŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: scalis@uludag.edu.tr, 224 2942227, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, A Blok, İlköğretim Bölümü, 16059 Nilüfer,Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere analitik kimya analiz yöntemleri ile ilgili becerileri kazandırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Maddelerin yapılarını ve bileşenlerini kavrama ;
2 Yapısı bilinmeyen maddelerin yapısını tayin etme yöntemlerini kavrama ;
3 Kimyasal analizlerde kullanılan işlem basamaklarını kavrama ;
4 Bilimsel problemlerde verileri analiz edebilme;
5 Bilimsel yöntem ve araştırma becerilerini kazanma ;
6 Ders içeriğini güncel konularda kullanabilme ;
7 İlgili daldaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanma ;
8 Kalitatif ve kantitatif analiz yöntemlerini, uygulama ve analizlerde kullanabilme becerisi kazanma ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Analitik kimyanın tanımı ve amacı Öğrenci ödev sunuları
2 kalitatif ve kantitatif analiz yöntemlerinin tanıtılması Öğreci ödev sunumları
3 Kimyasal analizde hatalar Soru Çözümleri
4 çözeltiler, çözücüler, çözünenler, çözünürlük, çözelti konsantrasyonları Soru Çözümleri
5 analitik kimya için önemli kimyasal reaksiyonlar: çökme reaksiyonları Soru Çözümleri
6 Nötralleşme ve kompleksleşme reaksiyonları Soru Çözümleri
7 Redoks reaksiyonları Soru Çözümleri
8 Kimyasal denge, Homojen, heterojen denge reaksiyonları Soru Çözümleri
9 Asitler-bazlar: zayıf asit-zayıf baz, kuvvetli asit-kuvvetli baz, monoasit-monobaz, poliprotik asitler Asit-baz titrasyonları
10 pH ve pOH, asit-baz dengeleri, tampon çözeltiler Soru Çözümleri
11 Kantitatif analiz: gravimetrik analiz Soru Çözümleri
12 Titrimetrik analiz Soru Çözümleri
13 Susuz ortam titrasyonları, kompleksometrik analiz Soru Çözümleri
14 Enstrumental analiz yöntemleri. Soru Çözümleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Gündüz T. 1998; Kalitatif Analiz Ders Kitabı, A.Ü. Ankara
Gündüz T. 1999; Kantitatif Analiz Ders Kitabı, A.Ü. Ankara
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,03
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 5 0 0 4 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 5 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0
OK3 5 0 0 0 4 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 4 0 0 5 0 0 0 5 5 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr