Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KARŞILAŞTIRMALI ÜLKE BİLGİSİ
1 Dersin Adı: KARŞILAŞTIRMALI ÜLKE BİLGİSİ
2 Dersin Kodu: ALM1012
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu ---
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Almanca
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Gülten Güler
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr. Gör. Dr. Arzu ORHAN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E-mail: mollaoglu@uludag.edu.tr
Telefon: +90 (0)224 294 22 72
Adres: Uludağ Üniversitesi
Eğitim Fakültesi B
Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı
Görükle Kampüsü
TR–16059 Nilüfer-Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu derste kültürlerarası iletişimden hareketle kültür karşılaştırmaları yapabilme ve kültürlerarası durumlarda iletişimde bulunabilme yetisinin kazanılması amaçlanmaktadır. Kültürlerarası farkındalık kazanma seminerin temel hedefidir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Ülke Bilgisine yönelik temel yaklaşımları tanımlayabilir. ;
2 Türk ve Alman kültürünü karşılaştırabilir. ;
3 Kültürlerarası durumlarda iletişimde bulunabilir. ;
4 Kültürlerarası çalışmalar yapabilir. ;
5 Edebi metinlerde ülke bilgisi analizi yapabilir. ;
6 Karşılaştırmalı ülke bilgisini yabancı dil öğretimi açısından değerlendirebilir. ;
7 Yabancı dil olarak Almanca ders kitaplarında ülke bilgisi olgusunu değerlendirebilir. ;
8 Dil öğrenimi ve öğretiminde ülke bilgisinden yararlanabilir. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Genel Giriş Einführung / Vorstellung
2 Farklı Ülkeler, farklı gelenekler Andere Länder, andere Sitten
3 Kültür nedir? Was ist eigentlich Kultur?
4 Kültür nedir? Edebiyat: “Viele Götter” Was ist eigentlich Kultur? Literatur: “Viele Götter”
5 Algılama ve Değerlendirme Wahrnehmen und Bewerten
6 Yaşam biçimleri / Müzik: Peter Fox “Haus am See” Lebensformen / Musik: Peter Fox “Haus am See”
7 Avrupa’da üniversite eğitimi / Erasmus / Staj hareketliği / Au-pair Studieren in Europa / Erasmus /Praktikum / Au-Pair
8 Almanya’da üniversite eğitimi /DAAD (Alman Akademik Değişim Hizmeti) Studieren in Deutschland / DAAD
9 Almanya’da üniversite eğitimi /DAAD (Alman Akademik Değişim Hizmeti) Studieren in Deutschland / DAAD
10 Çok kültürlülük: Sınırlar ötesi Film / Müzik: Fatih Akın “Crossing the Bridge” Multikulti: Über Grenzen hinweg Film / Musik: Fatih Akın “Crossing the Bridge”
11 Çok kültürlülük: Sınırlar ötesi Film: “Just Get Married!” Multikulti: Über Grenzen hinweg Film: “Just Get Married!”
12 Çok kültürlülük: Sınırlar ötesi Film: “Almanya” Multikulti: Über Grenzen hinweg Film: “Almanya”
13 Çok kültürlülük: Sınırlar ötesi Film hakkında: “Almanya” Multikulti: Über Grenzen hinweg Filmbesprechung: Almanya
14 Davranış biçimleri / Kurallar ya da zaman Verhalten / Regeln oder Zeit
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 30 Stunden Deutschland – Ernst Klett Sprachen / Stuttgart 2006
Zur Orienterung – Basiswissen Deutschland – Hueber, Ismaning 2010
Zehn Stories – Franka Potente – Piper Verlag, München 2010 + CD
Loblied und andere Olivenkerne – Rafik Schami – Hariser
Schönhauser Allee – Wladimir Kaminer – Goldmann München, 2001
Start – Studieren in Deutschland – DAAD Spezial 2010
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 3 25 75
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 2 3 4 5 2 4 4 2 4 4 3 3 0 0 0 0
OK2 5 5 4 5 3 5 3 4 5 5 4 4 0 0 0 0
OK3 4 3 4 5 3 4 3 4 4 5 5 5 0 0 0 0
OK4 5 5 5 5 4 4 4 3 5 5 4 4 0 0 0 0
OK5 2 1 4 5 3 4 3 3 3 5 4 4 0 0 0 0
OK6 5 3 5 5 4 4 2 4 4 4 3 3 0 0 0 0
OK7 3 4 4 5 4 5 5 3 3 5 4 3 0 0 0 0
OK8 4 3 4 5 4 4 5 5 3 5 4 4 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr