Ders Öğretim Planı
KLÂSİK HADİS USULÜ METİNLERİ
1 |
Dersin Adı: |
KLÂSİK HADİS USULÜ METİNLERİ |
2 |
Dersin Kodu: |
TIB5111 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Yüksek Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
6 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
|
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Ögr. Üyesi AKIF KÖTEN |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
akifkoten@yahoo.com.tr 0224 243 10 66-60112, U.Ü. İlahiyat Fakültesi |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Dersten okunan metinlerden hareketle, öğrencinin klasik hadis usûlü metinlerini okuyup analiz edebilme becerisinin kazanılması. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Klasik hadis usûlü kaynaklarını tanıyabilme.;
|
2 |
Hadis usûlünün temel meselelerini kavrayabilme.;
|
3 |
Hadis usûlü kaidelerini rivayet metinlerine uygulayabilme.;
|
4 |
Hadis usûlünün temel kaynaklarını okuyabilme becerisi kazanma.;
|
5 |
Hadislerdeki ihtilaflı konuları analiz edebilme.;
|
6 |
Hadis usûlünün imkan ve sınırlılıklarının farkında olma.;
|
7 |
Hadis usûlünün gelişim tarihini analiz edebilme.;
|
8 |
Hadis usûlünün günümüzdeki konumunu kavrayabilme.;
|
9 |
Oryantalistlerin klasik hadis usûlü eleştirilerini analiz edebilme.;
|
10 |
Konuyla ilgili çağdaş çalışmaları tanıyabilme.;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Sahih Hadis |
|
2 |
Hasen Hadis |
|
3 |
Zayıf Hadis |
|
4 |
Müsned Hadis |
|
5 |
Muttasıl Hadis |
|
6 |
Merfu Hadis |
|
7 |
Mevkuf Hadis |
|
8 |
Maktu Hadis |
|
9 |
Mürsel Hadis |
|
10 |
Munkatı Hadis |
|
11 |
Mudal Hadis |
|
12 |
Muanan Hadis |
|
13 |
Müdelles Hadis |
|
14 |
Şazz Hadis |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. İbnü’s-Salâh, Osman b. Abdirrahman, Ulûmu’l-Hadis, Dımaşk 1986. 2. Suyutî, Celâlüddin Abdurrahman b. Ebi Bekir, Tedrîbu’r-Ravi, Medine 1972. 3. Ahmed Muhammed Şâkir, el-Bâisu’l-Hasîs Şerhu İhtisârı Ulûmi’l-Hadîs, Dâru’t-Turâs, Kahire 2005 |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
100 |
Toplam |
1 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
0 |
Finalin BAşarıya Oranı |
100 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
|
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
3 |
42 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
20 |
5 |
100 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
0 |
0 |
0 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü |
|
|
152 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
5,07 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
OK1
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK2
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
3
|
0
|
0
|
OK4
|
0
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK5
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK6
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK7
|
2
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK8
|
2
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK9
|
0
|
0
|
0
|
0
|
2
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK10
|
0
|
0
|
2
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |