Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MATEMATİK
1 Dersin Adı: MATEMATİK
2 Dersin Kodu: MAT101
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ESRA ÖZDEMİR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: esraozdemir@uludag.edu.tr / 0224 773 60 42/ Uludağ Üniversitesi Yenişehir İbrahim Orhan MYO
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrenciye, mesleği için gerekli olan matematik bilgi ve becerilerini işine uygulayabilme yeterliği kazandırma
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sayı kümelerini tanıma;
2 Sayılarla ilgili işlemleri yapma;
3 Üstlü ve köklü ifadeleri içeren problemleri çözebilme;
4 Sayıları matematiğin diğer konuları ile ilişkilendirerek muhakeme yapabilme;
5 Cebirsel işlemleri yapabilme;
6 Çok terimli işlemleri yapabilme;
7 İşlemlerde sadeleştirme yapabilme;
8 Denklemleri çözebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Sayma sayıları, doğal sayılar, tamsayılar, gerçek sayılar, rasyonel sayılar ve irrasyonel sayıların tanımı, özellikleri ve sayılarla ilgili işlemler
2 Sayma sayıları, doğal sayılar, tamsayılar, gerçek sayılar, rasyonel sayılar ve irrasyonel sayıların tanımı özellikleri ve sayılarla ilgili işlemler
3 Üstlü ve Köklü Çokluklar, bunlarla ilgili kurallar ve işlemler
4 Üstlü ve Köklü Çokluklar, bunlarla ilgili kurallar ve işlemler
5 Cebirsel İşlemler
6 Polinomlarla ilgili dört işlem
7 Özdeşlikler (İki terimin toplamının karesi, iki terimin farkının karesi, iki terimin kareleri toplamı, iki terimin kareleri farkı)
8 Ara Sınav ve Ders Tekrarı
9 Özdeşlikler (İki terimin toplamının küpü, iki terimin farkının küpü, iki terimin küpleri toplamı, iki terimin küpleri farkı)
10 Çarpanlara Ayırma (Gruplandırarak, Tam Kare Yöntemine gore)
11 Çarpanlara Ayırma (ax2+bx+c İfadesinin çarpanlarına ayrılması)
12 Rasyonel ifadelerin çarpanlara ayrılması
13 Denklemler ( Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemler
14 Denklemler ( İkinci dereceden bir bilinmeyenli denklemler)
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Sevüktekin Mustafa, Aksüyek Handan, Biçen Yılmaz Hatice, Sosyal Bilimler Myo için Temel Matematik, Dora Basım Yayın Dağıtım Kaçaran Servet, Kaçaran Şenay, ÖSS Matematik Konu Anlatımlı, Oran Yayıncılık
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 25 25
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 25 25
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,8
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr