Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KÜLTÜR ve UYGARLIK TARİHİ (Yeniçağ-Yakınçağ-Bilgi Çağı)
1 Dersin Adı: KÜLTÜR ve UYGARLIK TARİHİ (Yeniçağ-Yakınçağ-Bilgi Çağı)
2 Dersin Kodu: TAR6116
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. NİLÜFER ALKAN ( GÜNAY )
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Nurcan ABACI
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E-posta: niluferalkan@uludag.edu.tr
Telefon: 0 224 2941889
Adres: Fen-Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, Görükle Kampüsü 16059 Bursa
18 Dersin Web Adresi: http://tarih.uludag.edu.tr/
19 Dersin Amacı Dersin amacı, kültürlerin gelişimini etkileyen biçimlendirici unsurları kavratmak, ilkel dinler ve tek tanrılı dinler de dahil olmak üzere, dinin toplumsal ve bireysel gereksinimleri karşılamadaki rolü ile dinin diğer kültürel kurumlar üzerindeki etkileri değerlendirmektir. Ayrıca sosyal değişime yol açan bilim, teknoloji, eğitim sistemleri ve gelişen iletişim sistemlerinin yol açtığı kültürel değişimleri örneklendirmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Din kurumunun kültürel değerler üzerindeki belirleyici etkilerini örneklendirebilme;
2 İnanç sistemleri ile toplumsal örgütlenme arasındaki ilişkiyi yorumlayabilme;
3 Bilimsel ve teknolojik gelişmelerin yol açtığı toplumsal ve kültürel değişimleri evrensel ve ulusal boyutta değerlendirebilme.;
4 Farklı dünya görüşü ve uygarlıkların ortaya çıkmasında, inanç sistemi ve bilimsel üretim faaliyetlerinin çeşitliliğini açıklayabilme. ;
5 Türk kimliğini şekillendiren temel kültürel değişim süreçlerini değerlendirebilme;
6 Avrupa’da meydana gelen bilimsel ve teknolojik değişimlerin dünya tarihine ve Batı dışı toplumlara etkilerini karşılaştırabilme. ;
7 Eğitim sürecini, kültürel değerlerin aktarımı bağlamında daha geniş bir perspektiften değerlendirebilme;
8 İmparatorluktan, ulus devlete geçiş sürecinde zihniyet dönüşümünü açıklayabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Eskiçağ-Ortaçağ Kültürlerinde “Din” olgusu.
2 Tanrısal Esine dayanan dinlerin Kültür Tarihi İçindeki Yeri.
3 Hoşgörü ve Laiklik, XIX.Yüzyıl Osmanlı toplumunda din.
4 Akıl ve Bilimin Özellikleri. Eskiçağ ve Ortaçağ Sürecindeki Bilimsel Gelişmeler.
5 Türk-İslam Kültüründe Akıl ve Bilim Olgusu.
6 Yeniçağ’daki Bilimsel Gelişmeler ve Aydınlanma Çağı
7 I. Ve II. Sanayi Devrimi Sürecinde Bilimsel Gelişmelerin Kültürel etkileri.
8 Sanayi toplumunda ortaya çıkan uzmanlaşmanın kültürel değerlere etkileri.
9 Eğitim-Kültür İlişkisi, Bireyin Eğitime İhtiyacı.
10 Selçuklular Ve Osmanlılarda Eğitim Kurumları
11 Cumhuriyetin Yeni Eğitim Kurumları ve Çağdaş Eğitim.
12 Enformasyon çağında gelişen iletişimin ortaya çıkardığı hızlı kültür etkileşiminin boyutları
13 Kültürel Kimlik/Ulusal Kimlik Kavramlarının değerlendirilmesi
14 Genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Oğuzoğlu, Yusuf, “Uygarlaşma Siyasal Düzene ve Toplumsal İstence Bağlıdır”, Bursa Defteri, sayı 14, Eylül, 2002, Bursa, ss.98-109.
Oğuzoğlu, Yusuf, “Bilgi Çağı ve Üniversitenin İşlevi”, Bursa Defteri, sayı 8, Ocak-Şubat, 2001, Bursa, 2001, ss.78-99.
Ata, Bahri (ed.), Bilim, Teknoloji ve Kültürel Değişme, 5. Baskı, Pegem A. Yay., İstanbul, 2010.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 5 60
Ödevler 0 3 12
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 5 4 0 0 0 0
OK5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 3 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0
OK7 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr