1 | Dersin Adı: | KÜLTÜR ve UYGARLIK TARİHİ (Yeniçağ-Yakınçağ-Bilgi Çağı) |
2 | Dersin Kodu: | TAR6116 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. NİLÜFER ALKAN ( GÜNAY ) |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Nurcan ABACI |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-posta: niluferalkan@uludag.edu.tr Telefon: 0 224 2941889 Adres: Fen-Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, Görükle Kampüsü 16059 Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | http://tarih.uludag.edu.tr/ |
19 | Dersin Amacı | Dersin amacı, kültürlerin gelişimini etkileyen biçimlendirici unsurları kavratmak, ilkel dinler ve tek tanrılı dinler de dahil olmak üzere, dinin toplumsal ve bireysel gereksinimleri karşılamadaki rolü ile dinin diğer kültürel kurumlar üzerindeki etkileri değerlendirmektir. Ayrıca sosyal değişime yol açan bilim, teknoloji, eğitim sistemleri ve gelişen iletişim sistemlerinin yol açtığı kültürel değişimleri örneklendirmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Eskiçağ-Ortaçağ Kültürlerinde “Din” olgusu. | |
2 | Tanrısal Esine dayanan dinlerin Kültür Tarihi İçindeki Yeri. | |
3 | Hoşgörü ve Laiklik, XIX.Yüzyıl Osmanlı toplumunda din. | |
4 | Akıl ve Bilimin Özellikleri. Eskiçağ ve Ortaçağ Sürecindeki Bilimsel Gelişmeler. | |
5 | Türk-İslam Kültüründe Akıl ve Bilim Olgusu. | |
6 | Yeniçağ’daki Bilimsel Gelişmeler ve Aydınlanma Çağı | |
7 | I. Ve II. Sanayi Devrimi Sürecinde Bilimsel Gelişmelerin Kültürel etkileri. | |
8 | Sanayi toplumunda ortaya çıkan uzmanlaşmanın kültürel değerlere etkileri. | |
9 | Eğitim-Kültür İlişkisi, Bireyin Eğitime İhtiyacı. | |
10 | Selçuklular Ve Osmanlılarda Eğitim Kurumları | |
11 | Cumhuriyetin Yeni Eğitim Kurumları ve Çağdaş Eğitim. | |
12 | Enformasyon çağında gelişen iletişimin ortaya çıkardığı hızlı kültür etkileşiminin boyutları | |
13 | Kültürel Kimlik/Ulusal Kimlik Kavramlarının değerlendirilmesi | |
14 | Genel değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Oğuzoğlu, Yusuf, “Uygarlaşma Siyasal Düzene ve Toplumsal İstence Bağlıdır”, Bursa Defteri, sayı 14, Eylül, 2002, Bursa, ss.98-109. Oğuzoğlu, Yusuf, “Bilgi Çağı ve Üniversitenin İşlevi”, Bursa Defteri, sayı 8, Ocak-Şubat, 2001, Bursa, 2001, ss.78-99. Ata, Bahri (ed.), Bilim, Teknoloji ve Kültürel Değişme, 5. Baskı, Pegem A. Yay., İstanbul, 2010. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 5 | 60 |
Ödevler | 0 | 3 | 12 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |