1 | Dersin Adı: | HASTALIK ve SANAT |
2 | Dersin Kodu: | TIP1091 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | İnteraktif bir ders olduğu için kontenjan 40 kişi ile sınırlandırılmıştır. |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ZÜLEYHA ALPER |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof. Dr. Tülin ALKAN Prof. Dr. Şule Akköse AYDIN Prof. Dr. M. Murat CİVANER Prof. Dr. H. Hakan COŞKUN Prof. Dr. Alis ÖZÇAKIR Prof. Dr. Aslı SARANDÖL Prof. Dr. Gürkan UNCU Prof. Dr. Yeşim UNCU Doç. Dr. Züeyha ALPER Doç. Dr. İlker M. KAFA Yard. Doç. Dr. Engin SAĞDİLEK |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
zalper@uludag.edu.tr, 0 (224) 295 42 41 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Sanat, hekimlerin hem kendilerini hem de hastalarını daha iyi anlayabilmelerini, mesleki uygulamalar sırasında karşılaşılan belirsizlik ve kararsızlık ile daha kolay baş edebilmelerini sağlayan iyi bir araçtır. Sanatın tıp eğitiminde 2 farklı işlevi bulunmaktadır: İlki; hastaların görsel bulgularını daha iyi tanımlama veya belirsizlikle baş etme becerisinin geliştirilmesi gibi enstrümantal işlevler, diğeri ise; kişisel gelişim, biyomedikal perspektifin ötesinde yeni düşünme ve kendini ifade etme biçimlerinin geliştirilmesi gibi enstrümantal olmayan işlevler. Bu dersin amacı her iki işlevden de yararlanarak öğrencileri farklı hastalıkların farklı sanat dallarında kişileri ne şekilde etkilediği konusunda bilgilendirmek ve edinilen bilginin kalıcı olmasına destek olmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Teori | Uygulama | |
Introduction to the course Francisco Goya Frida Van Gogh Ludwig van Beethoven Dostoyevski Endometriosisli ünlüler Robin Williams Stephen Hawking Salvador Dali Amy Winehouse Aşık Veysel |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Bordin, Giorgio, and D'Ambrosio L. Polo. Medicine in Art. Los Angeles: J. Paul Getty Museum, 2010. Print. 2. Wolf, Paul L. "The effects of diseases, drugs, and chemicals on the creativity and productivity of famous sculptors, classic painters, classic music composers, and authors." Archives of pathology & laboratory medicine 129.11 (2005): 1457-1464. 3. Osler, William. "The old humanities and the new science: The Presidential Address delivered before the Classical Association at Oxford, May, 1919." British medical journal 2.3053 (1919): 1. 4. Fraser, Ian. "Disease is good for you." The Ulster medical journal 47.2 (1978): 141. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 60 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 40 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 60 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 11 | 4 | 44 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 11 | 2 | 22 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 91 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,03 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |