1 | Dersin Adı: | ÖRGÜTSEL İLETİŞİM |
2 | Dersin Kodu: | ISL4112 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İsmail Efil |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Doç. Dr. Füsun Çınar Altıntaş |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | melek@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı örgütteki iletişimi ve ilişkili olduğu kavramları ve örgütlerin etkili iletişim stratejileri geliştirmeleri için izleyebilecekleri yol ve yöntemleri öğrenmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | İletişim ve iletişimle ilgili temel kavramlar | |
2 | İletişimin unsurları ve birbirleri arasındaki etkileşim | |
3 | Birey ve örgüt düzeyinde iletişim türleri | |
4 | Örgütsel iletişim ve yönetim süreçleri | |
5 | Formal gruplarda iletişim | |
6 | İnformal gruplarda iletişim | |
7 | İletişim modelleri | |
8 | Örgütlerde iletişim engelleri | |
9 | Örgüt kültürü ve örgütsel iletişim | |
10 | Örgütlerin iletişim stratejilerinin etkinliğinin değerlendirilmesi | |
11 | Örnek Olay Çalışmaları 1: Küçük ve orta ölçekli işletmeler | |
12 | Örnek Olay Çalışmaları 2: Kurumsal işletmeler | |
13 | Örnek olay çözümleme 3: Çokuluslu işletmeler | |
14 | Uygulamacı deneyimleri paylaşımı |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Katherine Miller (2011), Organizational Communication: Approaches and Processes Daniel P. Modaff, Jennifer A. Butler and Sue DeWine (2009) Organizational Communication: Foundations, Challenges, and Misunderstandings Tutar,H.(2009).Örgütsel İletişim. Ankara: Seçkin Yayınları Güllüoğlu, Ö. (2011). Örgütsel İletişim. Konya: Eğitim Kitapevi |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 42 | 42 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |