Yard. Doç. Dr. Müslüm BASILGAN Uludağ Üniversitesi İnegöl İşletme Fakültesi Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret Bölümü 0224 294 26 95- muslumbasilgan@uludag.edu.tr
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Dersin temel amacı belirli ya da karşı karşıya kalınan bir durum hakkında optimal stratejilerin nasıl belirleneceğini öğretmektir
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Oyun teorisinin genel kavramlarını öğrenir.;
2
Rakiplerinin davranışlarına göre doğru kararlara ulaşabilme yeteneği kazanır.;
3
Diğer kişilerden ne zaman işbirlikçi davranış bekleneceğini ve beklenmeyeceğini bilir;
4
Oyun teorisinin dış ticarette nasıl kullanıldığını öğrenir;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Oyun teorisi ile ilgili genel kavramlar
2
Tarihsel süreçte oyun teorisinin gelişimi
3
Normal biçimdeki oyunlar
4
Baskınlık
5
Nash dengesi
6
Genişleyen biçimde oyunlar
7
Karma stratejiler
8
Tekrarlı oyunlar
9
En iyi tepki fonksiyonu
10
Tam bilgili dinamik oyunlar
11
Pazarlık teorisi
12
İhaleler
13
Uluslarası kartellerin, kotaların, gümrük birliğinin oyun teorisi ile analizi.
14
Uluslarası transferlerin, dünya fiyatlarının oyun teorisi ile analizi.
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1.Osborne, M. J. 2004; An Introduction to Game Theory, Oxford University Press, USA. 2. Yılmaz, E. 2009; Oyun Teorisi, Literatür Yayıncılık.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
100
Toplam
1
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
0
Finalin BAşarıya Oranı
100
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
3
42
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
100
100
Toplam İş Yükü
184
Toplam İş Yükü / 30 saat
6,13
Dersin AKTS Kredisi
6
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU